BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Hmm jag hÄller inte med er hÀr. Inget som mÀrktes irl alls. Och att det skulle mÀrkts av hÀr verkar mÀrkligt i och med att det inte mÀrktes utanför forumet.

Det som Àr skönt Àr att slippa allt planerande kring alkoholen. Och en rad annat kopplat till det.

Eller sÄ Àr jag annorlunda nykter vs onykter. Bara det att jag sjÀlv inte ser det. Lutar ÀndÄ Ät att skillnaden Àr minimal. Rentav försumbar.
Bara omvÀrlden som inte sagt det i ansiktet pÄ dig.

Hmm jag hÄller inte med er hÀr. Inget som mÀrktes irl alls. Och att det skulle mÀrkts av hÀr verkar mÀrkligt i och med att det inte mÀrktes utanför forumet.

Det som Àr skönt Àr att slippa allt planerande kring alkoholen. Och en rad annat kopplat till det.

Eller sÄ Àr jag annorlunda nykter vs onykter. Bara det att jag sjÀlv inte ser det. Lutar ÀndÄ Ät att skillnaden Àr minimal. Rentav försumbar.
Har du börjat förhandla med dig sjÀlv kring alkohol igen? Har du kontakt med ditt beroendestöd?

AngÄende om det mÀrks eller ej sÄ spelar det ju ingen roll, eftersom du vet att det inte fungerar för dig att dricka Àven om du skulle kunna dölja det till en början. Det spelar ingen roll vad vi tror eller tycker, det som spelar roll Àr ditt liv och lillastora och det kommer ju bli kaos om du börjar dricka igen. SÄ om du har tankar kring det eller börjar förhandla igen om att börja dricka bara lite för det ÀndÄ inte kommer mÀrkas. Ta kontakt med ditt beroendestöd och berÀtta. <3.

Jag saknar att gÄ ut och ta nÄgon drink. Det mÄste jag erkÀnna. Jag och J har gjort det totalt endast en gÄng och dÄ tog vi varsin alkoholfri drink. FinlandsbÄten sÄ tveksamt om det ens rÀknas.
Det har blivit sÄ mycket vardagsgrejer bara. Det hÀnder mycket roligt ocksÄ men jo jag saknar det dÀr.
Helst vill jag nog inte ha utgĂ„ng med honom utan med nĂ„gon annan. Eller jag vet inte. Han kan vara barnvakt đŸ€Ł

Livet Àr rÀtt segt just nu. Bra men seeeegt.

Jag saknar att gÄ ut och ta nÄgon drink. Det mÄste jag erkÀnna. Jag och J har gjort det totalt endast en gÄng och dÄ tog vi varsin alkoholfri drink. FinlandsbÄten sÄ tveksamt om det ens rÀknas.
Det har blivit sÄ mycket vardagsgrejer bara. Det hÀnder mycket roligt ocksÄ men jo jag saknar det dÀr.
Helst vill jag nog inte ha utgĂ„ng med honom utan med nĂ„gon annan. Eller jag vet inte. Han kan vara barnvakt đŸ€Ł

Livet Àr rÀtt segt just nu. Bra men seeeegt.
Àr det dÀrför tankarna pÄ alkohol ökar, för att livet Äterigen Àr stilla och okomplicerat?

Varför skulle du vilja gÄ ut med nÄgon annan Àn J? Varför spelar det roll att ni en enda gÄng tagit en alkoholfri drink tillsammans, varför Àr det nÄgot negativt?

Àr det dÀrför tankarna pÄ alkohol ökar, för att livet Äterigen Àr stilla och okomplicerat?

Varför skulle du vilja gÄ ut med nÄgon annan Àn J? Varför spelar det roll att ni en enda gÄng tagit en alkoholfri drink tillsammans, varför Àr det nÄgot negativt?
Okomplicerat skulle jag inte kalla det precis.
Kommer inte göra det. Inte vÀrt det för risk det spÄrar. Medveten om det.

Det Àr inte bra för mig att sakna eller ha sÄdana hÀr tankar. Finns en risk. Liten men ÀndÄ en risk att det blir mer Àn tankar.
NÄn tanke eller kÀnsla hÀr och dÀr Àr en sak men detta gillar jag inte.
Att jag förskönar sÄdant som inte Àr bra för mig.
Överlag mĂ„r jag bra.

Det Àr inte bra för mig att sakna eller ha sÄdana hÀr tankar. Finns en risk. Liten men ÀndÄ en risk att det blir mer Àn tankar.
Överlag mĂ„r jag bra.

Det Ă€r ju precis sĂ„hĂ€r ett Ă„terfall startar ❀❀‍đŸ©č ta extra hjĂ€lp medans du kan sĂ„ det inte blir som för mig!

Överlag mĂ„r jag bra.
Börja med medicinen igen, det var nog för tidigt att sluta med dom :idea:

KÀnns bÀttre nu efter pyssel utomhus. Inga sÄdana tankar alls medan jag höll pÄ. Inte satt ner ljungen Àn för inte helt hundra pÄ arrangemanget. Men en bit pÄvÀg :)

Börja med medicinen igen, det var nog för tidigt att sluta med dom :idea:
Jag har funderat över om detta inte Àr nÄn form av placebo.
Inte att sjÀlva medicinen som sÄdan inte ger verkan för det gör den. Utan mer vetskapen att jag slutat.
Jag mÄr bÀttre som nykter helt klart. Sen sug ibland ja det kommer nog sitta kvar.

Överlag mĂ„r jag bra
jag tycker som andra att du ska börja med medicinen igen. Placebo eller ej!

Möjligt.
Det Àr mitt pÄfund att sluta med den.
Det kÀndes rimligt verkligen men nu vete tusan.
Jag skulle vilja ha ett glas vin typ nu.
Börja med medicinen igen du. Du Àr uppenbarligen inte redo för att sluta med den, och du mÄr tydligt mycket sÀmre utan den.
Det Àr ingen skam att Àta medicin mot en sjukdom. Jag Àter 3 piller varje dag mot min - för att jag ska mÄ bra.

Möjligt.
Det Àr mitt pÄfund att sluta med den.
Det kÀndes rimligt verkligen men nu vete tusan.
Jag skulle vilja ha ett glas vin typ nu.
Du skulle vĂ€lantagligen inte tycka det var rimligt sluta med nĂ„gon annan medicin som fick dig att bli friskare och mĂ„ bĂ€ttre? Det Ă€r inget nederlag att medicinera en sjukdom sĂ„ att man mĂ„r bĂ€ttre ❀

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare