BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Den gillar jag inte era dömande inlÀgg.
Ni har ingen aning om nÄgonting.

Är lite irriterad pĂ„ er, pĂ„ mig och allmĂ€nt.
JÀttetrött ocksÄ. Spelar sÀkert in.
Det Àr rÀtt jobbigt att vela fram och tillbaka. Ena stunden Àr jag helt sÀker och nÀsta kommer tvivlet.
InlÀggen Àr fullt rimliga utifrÄn vad du skrivit :confused: Ingen hÀr Àr tankelÀsare. Kanske en tillfÀllig stÀngning av trÄden om nÄgra undrande inlÀgg stör dig sÄ, för att inte eskalera?:)

InlÀggen Àr fullt rimliga utifrÄn vad du skrivit :confused: Ingen hÀr Àr tankelÀsare. Kanske en tillfÀllig stÀngning av trÄden om nÄgra undrande inlÀgg stör dig sÄ, för att inte eskalera?:)
Beror mycket pÄ hur man frÄgar. Inte frÄgorna i sig. Och jag behöver verkligen sova. Kan inte svara vettigt pÄ nÄgonting nÀr ögonen gÄr i kors. Blir bara blaha av alltihop. Vem som frÄgade vad och varför. Vad jag skrev och tÀnkte osv

KĂ€nner mig bitvis helt orimlig.
Överallt men Ă€r ingenstans.
SvÀvar högt men störtar djupt.
Simmar men kommer ingenstans.
Ser en cirkel. GÄr in i den. Kommer ut.
Hur hamnade jag hÀr?
Bakom cirkeln inget fanns.
Bara svart och Herr Ingenting

Jag skulle tÀnka tvÀrtom att nÄgon jag bara kÀnt nÄgon mÄnad kan jag slÀppa direkt om de gör nÄgot jag inte gillar. De betyder ju ingenting vid det laget liksom. :D
SÄ borde jag försöka tÀnka!
Är vĂ€l svĂ„rt nĂ€r jag först fĂ„tt en vĂ€ldigt bra uppfattning och sen successivt Ă€ndras den till det sĂ€mre. Det gör mig förvirrad. Och jo trots vĂ€ldigt kort tid sĂ„ betyder han nĂ„nting och J betyder redan betydligt mer för mig Ă€n mĂ„nga andra speciellt med tanke just pĂ„ den korta tiden.
KÀnns bÄde som vi nyss lÀrde kÀnna varandra och som om vi har kÀnt varandra hela livet.
Blim kÀnner jag ju uppenbarligen inte alls som det verkar i och med det jag skrivit om redan.

———

Gjort mina övningar. Höll pÄ glömma dem.

Finns ingen anledning att stÀnga trÄden nÀr hon sjÀlv kan ta bort dom inlÀggen

KÀnner mig sÄ nedstÀmd. Fast det inte direkt finns nÄgon jÀttestor anledning.
Bara livet. Sommaren. Alltet och Ingentinget.
Fullt upp hela dan. Och nu pĂ„ kvĂ€llen stallet och en svĂ€ng ut. Jag mĂ„r bra dĂ„ men sĂ„ fort jag kom in började den dĂ€r gnagande sorgsenheten. Den vill jag döva. Är less pĂ„ att kĂ€nna.

SÄ borde jag försöka tÀnka!
Är vĂ€l svĂ„rt nĂ€r jag först fĂ„tt en vĂ€ldigt bra uppfattning och sen successivt Ă€ndras den till det sĂ€mre. Det gör mig förvirrad. Och jo trots vĂ€ldigt kort tid sĂ„ betyder han nĂ„nting och J betyder redan betydligt mer för mig Ă€n mĂ„nga andra speciellt med tanke just pĂ„ den korta tiden.
KÀnns bÄde som vi nyss lÀrde kÀnna varandra och som om vi har kÀnt varandra hela livet.
Blim kÀnner jag ju uppenbarligen inte alls som det verkar i och med det jag skrivit om redan.

———

Gjort mina övningar. Höll pÄ glömma dem.
De flesta försöker vÀl göra ett gott intryck i början och sedan gÄr det utför nÀr man faktiskt lÀr kÀnna varandra, sÄdÀr hur man verkligen Àr? :)
Om du redan Àr fÀst vid dem lÄter det inte alls som att det Àr omöjligt för dig att bli kÀr, tvÀrtom!

Hoppas du kan njuta av sommaren och inte bli mer fler rövhattar! <3

Fantastiskt fint vÀder nu ute och nÄgra dagar framöver!
GĂ€ller passa pĂ„ verkligen att ocksĂ„ njuta av den fantastiska sommaren đŸ„°
IgÄr fick jag uteplatsen riktigt riktigt drömmig med min egengjorda soffa som blev en soffa och ett bord.
Min mormors duk pÄ bordet sen en överdimensionerad kruka med blommor i.
Andra krukor med blommor i utplacerade pÄ terrassen ocksÄ som tÄl torka.
Sen ljusslinga och mindre sittgrupper lite omplacerade och sen matbordet och den delen.
Vart sĂ„ bra 😃
Idag ska jag premiÀra med bad ute Àr tanken och picknick med tre andra.

Ännu en riktigt fin dag!
Strosat runt i andras trÀdgÄrdar och blivit inspirerad och Àven badat i en sjö.
Blir stallet lite senare pÄ kvÀllen.
Och dessutom vÀldigt bra temperatur ute. Var lite fundersam innan om det skulle bli för varmt idag men nej varit en del moln och lÄngt under 30 grader plus lite regn men inte mycket.

Fy vad jobbigt. Tog precis tag i att sĂ€ga till en person att jag trĂ€ffat nĂ„gon. Tycker sĂ„nt alltid Ă€r sĂ„ jobbigt 😞
Men tÀnkte det var lika bra. Dragit ut pÄ det för lÀnge redan.
SÄ nu kÀnns det rÀtt jobbigt. Men jobbiga kÀnslor gÄr över.
Det gÄr över.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Valvaka!
  • DejtingtrĂ„den 39