BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Ser inget orovÀckande med de senaste inlÀggen :confused:?

Det gör jag. Du kompromissar med att ha alkohol hemma för du vill inte "starta ett krig", och ganska omgÄende börjar du skriva om att det inte Àr sÄ allvarligt med alkoholismen trots allt, du kan ju göra det och det... saker som nÄn utan alkoholproblem inte hade Àgnat ens en tanke Ät.

Sen nÀr en av killarna du trÀffar visar suspekt beteende sÄ försöker du bortförklara det med att det nog inte var sÄ allvarligt trots att cirka alla som lÀser skriver att det Àr röd flagg-varning.

Ta hand om dig och försök bli mindre mÄn om att vara andra till lags. Och dÄ menar jag inte folket pÄ Buke utan dom i verkliga livet som alltför ofta gör att du hamnar i dÄliga tankegÄngar. Det mÀrks direkt skillnad i hur du skriver nÀr det har hÀnt nÄnting.

Det har varit en fin dag och kvÀll hittills. Sett gammeldags dans och firande. StörstaLilla skulle vara överallt och hÄlla koll :laugh:
Och vinkar till typ alla som tar kontakt.
JÀttegod lunch och nu grillning. Blir efterrÀtt ocksÄ om ett tag :)
Den dÀr vinflaskan stÄr oöppnad i ett skÄp. MisstÀnker att NÄgon kom pÄ andra tankar.
Vi var efter midsommargrejen och handlade lite enstaka varor bland annat alkoholfri cider och druckit av det.
J och P verkar komma bra överens.

Det har varit en fin dag och kvÀll hittills. Sett gammeldags dans och firande. StörstaLilla skulle vara överallt och hÄlla koll :laugh:
Och vinkar till typ alla som tar kontakt.
JÀttegod lunch och nu grillning. Blir efterrÀtt ocksÄ om ett tag :)
Den dÀr vinflaskan stÄr oöppnad i ett skÄp. MisstÀnker att NÄgon kom pÄ andra tankar.
Vi var efter midsommargrejen och handlade lite enstaka varor bland annat alkoholfri cider och druckit av det.
J och P verkar komma bra överens.
LÄter som en bra midsommar. ...men den dÀr vinflaskan... Ska den vara i ett skÄp hos dig?? Borde den inte vara i en bil pÄ vÀg bort frÄn ditt hem?

KĂ€nns tungt allting.
Ska helst vara precis överallt.
GĂ„ igenom hagar, motionera hĂ€star, planera sommar och inför hösten, vara en bra mamma , umgĂ„s, koll pĂ„ ekonomin, försöka hĂ„lla en vettig distans till StörstaLillas pappa osv osv

Vettig distans lÄter ju ÀndÄ som hon har en pappa som önskar nÄgon nÀrvaro. Det Àr ju bra!

Vilken fin mÀnniska J Àr ÀndÄ!
TrÄkiga sysslor blir betydligt roligare och han Àr lÀtt att samarbeta med. Börjar inte tjafsa emot eller peaka mig som P ibland gjort.
VÀldigt fin med StörstaLilla, intressant och intresserad. Andra fina egenskaper. Kul och enkelt att umgÄs med honom.
Hanterar mina dippar bÀttre Àn jag tror nÄgon nÄgonsin gjort tidigare.
Den hĂ€r dagen blev betydligt bĂ€ttre Ă€n den började ❀

Vad gÀller Blim har jag bitvis lite svÄrt. Vet inte hur jag ska förklara.
Tycker om honom men jag tror att vÄr framtid Àr begrÀnsad. Det Àr ingen person jag kommer att dela allt med. Men jag tycker om honom men absolut inte pÄ samma sÀtt som med J.
Han har ocksÄ en tendens att sÀga konstiga saker pÄ mÀrkligt sÀtt.
Som tex. Var hemma hos honom och plötsligt sÀger han att nu har du tvÄ barn.
Jag fattade ingenting och tÀnkte om han menade min katt. Hon Àr ju lite av min andra bebis.
DÄ sÀger han att han vill ha barn med mig.
Jag blev bara sÄ paff och kunde inte svara nÄnting.
Vi har alltsÄ inte pratat om nÄgot sÄdant öht. Jag visste faktiskt inte ens att han ville ha barn. Han har redan tvÄ stycken med begrÀnsad kontakt. Inte vill han sÀga varför heller.
Jag tÀnker inte skaffa barn med nÄgon just nu och absolut inte med nÄgon som inte har en bra relation med sina barn.
SÄ med den kommentaren bestÀmde jag mig sen. TÀnkt en del pÄ hela situationen att den bara kÀndes sÄ absurd.
Jo jag och J har pratat lite allmÀnt ocksÄ men pÄ ett helt annat sÀtt.
Han skulle aldrig hÀva ut sÄ pÄ det sÀttet och han tar allting i min takt. Vilket Àr viktigt.

Vad gÀller Blim har jag bitvis lite svÄrt. Vet inte hur jag ska förklara.
Tycker om honom men jag tror att vÄr framtid Àr begrÀnsad. Det Àr ingen person jag kommer att dela allt med. Men jag tycker om honom men absolut inte pÄ samma sÀtt som med J.
Han har ocksÄ en tendens att sÀga konstiga saker pÄ mÀrkligt sÀtt.
Som tex. Var hemma hos honom och plötsligt sÀger han att nu har du tvÄ barn.
Jag fattade ingenting och tÀnkte om han menade min katt. Hon Àr ju lite av min andra bebis.
DÄ sÀger han att han vill ha barn med mig.
Jag blev bara sÄ paff och kunde inte svara nÄnting.
Vi har alltsÄ inte pratat om nÄgot sÄdant öht. Jag visste faktiskt inte ens att han ville ha barn. Han har redan tvÄ stycken med begrÀnsad kontakt. Inte vill han sÀga varför heller.
Jag tÀnker inte skaffa barn med nÄgon just nu och absolut inte med nÄgon som inte har en bra relation med sina barn.
SÄ med den kommentaren bestÀmde jag mig sen. TÀnkt en del pÄ hela situationen att den bara kÀndes sÄ absurd.
Jo jag och J har pratat lite allmÀnt ocksÄ men pÄ ett helt annat sÀtt.
Han skulle aldrig hÀva ut sÄ pÄ det sÀttet och han tar allting i min takt. Vilket Àr viktigt.

Nej det lÄter inte som nÄgon jag velat ha i mitt liv alls heller faktiskt! Klokt reflekterat.

Nej det lÄter inte som nÄgon jag velat ha i mitt liv alls heller faktiskt! Klokt reflekterat.
Jag Àr inte beredd att slÀppa honom helt Àn men vet nu att det kommer inte bli ett -vi- i den bemÀrkelsen. Jag Àr förmodligen inte heller det han verkligen söker. Han Àr kÀr i mig har han sagt. Det Àr ju fint. Men jag Àr inte det. Har generellt jÀttesvÄrt bli kÀr. Snarare besatthet och dÄ i personer jag vet att det ÀndÄ inte kommer leda till nÄgot skimrande förhÄllande.
Lite sÄ och inget nytt. Sett det som en nackdel hos mig. Fördelen Àr att jag (speciellt med avsaknaden av alkohol) Àr att jag tÀnker mer objektivt. Logiskt kanske. Dels mÄste jag tycka om personen mycket. Personligheten.
Men Àven vad den personen kan erbjuda i mitt liv.
Som gemensamma intressen, engagemang, hjÀlp med diverse praktiskt osv.
Kanske gör det mig lite bitvis egoistisk men jag ledsnar annars fort.
Och Blim (autokorre vill hela tiden fĂ„ det till Blom 😂) har hjĂ€lp mig med min bil.
SÄnt som skulle kosta massor annars har jag fÄtt hjÀlp med gratis.
Han Àr snabb, noggrann och pÄlitlig vad gÀller just det.

Men att han fÀller sÄdana dÀr mÀrkliga kommentarer apropÄ ingenting det gör mig obekvÀm.
Jag kan inte ha en person som gör mig obekvÀm. Det orkar jag inte. Vill inte heller.
Och mÀrker att min attraktion ocksÄ Àndras ju fler sÄdana tillfÀllen.
Nu har jag velat fokusera mer pÄ allt annat Àn det fysiska för att testa om han fortfarande tycker lika mycket om mig. Och jag om honom.

Detta blev ett lĂ„ngt inlĂ€gg 😳

Jag Àr inte beredd att slÀppa honom helt Àn men vet nu att det kommer inte bli ett -vi- i den bemÀrkelsen. Jag Àr förmodligen inte heller det han verkligen söker. Han Àr kÀr i mig har han sagt. Det Àr ju fint. Men jag Àr inte det. Har generellt jÀttesvÄrt bli kÀr. Snarare besatthet och dÄ i personer jag vet att det ÀndÄ inte kommer leda till nÄgot skimrande förhÄllande.
Lite sÄ och inget nytt. Sett det som en nackdel hos mig. Fördelen Àr att jag (speciellt med avsaknaden av alkohol) Àr att jag tÀnker mer objektivt. Logiskt kanske. Dels mÄste jag tycka om personen mycket. Personligheten.
Och Blim (autokorre vill hela tiden fĂ„ det till Blom 😂) har hjĂ€lp mig med min bil.

Men att han fÀller sÄdana dÀr mÀrkliga kommentarer apropÄ ingenting det gör mig obekvÀm.
Jag kan inte ha en person som gör mig obekvÀm. Det orkar jag inte. Vill inte heller.
Nu har jag velat fokusera mer pÄ allt annat Àn det fysiska för att testa om han fortfarande tycker lika mycket om mig. Och jag om honom.

Fast det hĂ€r gör mig jĂ€tteobekvĂ€m. Han sĂ€ger att han Ă€r kĂ€r i dig. Du vet att du aldrig kommer att bli det. Men tycker Ă€ndĂ„ att du vill "behĂ„lla" honom pga att han lagar din bil gratis - mestadels? Ja, jag tycker att det lĂ„ter VÄLDIGT egoistiskt.

Varför bryter du inte med honom och satsar fullt ut pÄ J istÀllet? SÄ mycket Àrligare och enklare. Eller vill du hamna i stressiga och obekvÀma situationer hela tiden?

Fast det hĂ€r gör mig jĂ€tteobekvĂ€m. Han sĂ€ger att han Ă€r kĂ€r i dig. Du vet att du aldrig kommer att bli det. Men tycker Ă€ndĂ„ att du vill "behĂ„lla" honom pga att han lagar din bil gratis - mestadels? Ja, jag tycker att det lĂ„ter VÄLDIGT egoistiskt.

Varför bryter du inte med honom och satsar fullt ut pÄ J istÀllet? SÄ mycket Àrligare och enklare. Eller vill du hamna i stressiga och obekvÀma situationer hela tiden?
Jaha :meh:

Med det hÀr resonemanget skulle jag inte kunna vara ihop med nÄgon.

Om jag inte kunnat bli kÀr Àn i mitt liv nÀr ska jag dÄ bli det?
Jag kan Àlska mÀnniskor men kÀr nja.
Om inte nÄn form av besatthet rÀknas som det dÄ har jag varit kÀr. Men de gÄngerna ser jag ingen fördel alls med. De har inte varit i bra personer helt enkelt.

Han gör dig obekvÀm med sina kommentarer och sitt agerande. Men han lagar din bil utan att ta betalt i pengar för det.

Men ser du vad du faktiskt betalar för den dÀr
”gratis” lagningen. Du betalar med din sjĂ€lvkĂ€nsla/ditt mĂ„ende.

Om jag inte kunnat bli kÀr Àn i mitt liv nÀr ska jag dÄ bli det?
Jag kan Àlska mÀnniskor men kÀr nja.
Om inte nÄn form av besatthet rÀknas som det dÄ har jag varit kÀr. Men de gÄngerna ser jag ingen fördel alls med. De har inte varit i bra personer helt enkelt.
En öppen frÄga bara. Men har du haft goda förutsÀttningar för att bli kÀr? AlltsÄ umgÄtts med en person under lugna och nyktra former över en lÀngre period. Och utan att umgÄs med personen för att du fÄr nÄgon praktiskt vinst av det.

Jag skulle nÀmligen aldrig kunna bli kÀr i de scenarion du delar hÀr pÄ Buke. KÀrlek Àr nÄgot som vÀxer fram - men det mÄste ha möjligheten. Annars kan teoretiskt en person vara hur rÀtt som helst - det kommer inte bli nÄgot ÀndÄ.

En öppen frÄga bara. Men har du haft goda förutsÀttningar för att bli kÀr? AlltsÄ umgÄtts med en person under lugna och nyktra former över en lÀngre period. Och utan att umgÄs med personen för att du fÄr nÄgon praktiskt vinst av det.

Jag skulle nÀmligen aldrig kunna bli kÀr i de scenarion du delar hÀr pÄ Buke. KÀrlek Àr nÄgot som vÀxer fram - men det mÄste ha möjligheten. Annars kan teoretiskt en person vara hur rÀtt som helst - det kommer inte bli nÄgot ÀndÄ.
Att Àlska nÄgon och vara kÀr Àr vÀl tvÄ helt olika saker?

Att Àlska nÄgon och vara kÀr Àr vÀl tvÄ helt olika saker?
Ja, det Àr det. Man kan Àlska sina förÀldrar eller ett barn, men man Àr inte kÀr i dem. Men du tror alltsÄ att du skulle kunna börja Àlska personen som lagar din bil gratis? Annars Àr det vÀl lika tokigt ÀndÄ att fortsÀtta dejta honom? Jag tror inte att det Àr skillnaden mellan kÀr och Àlska som folk reagerar pÄ.

Ja, det Àr det. Man kan Àlska sina förÀldrar eller ett barn, men man Àr inte kÀr i dem. Men du tror alltsÄ att du skulle kunna börja Àlska personen som lagar din bil gratis? Annars Àr det vÀl lika tokigt ÀndÄ att fortsÀtta dejta honom? Jag tror inte att det Àr skillnaden mellan kÀr och Àlska som folk reagerar pÄ.
FörstÄr inte dina kommentarer. Du skriver hÀr nÄgonting annat. Hade jag inte trott att den möjligheten fanns dÄ hade jag ju aldrig fortsatt trÀffa honom. Det kÀnns som en sjÀlvklarhet. Men du menar alltsÄ att det inte Àr det.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Valvaka!
  • DejtingtrĂ„den 39
  • Stensamlare?