BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Är det inte ni som komplicerar det i onödan?
Jag har som sagt sagt att det blir svÄrt fÄ plats med sÄ mycket mer saker. Han har sagt att han vill ha datorn men att han tÀnker sÀlja av det mesta.
Och han har Àven sjÀlv sagt att han kommer bidra ekonomiskt.
Det ser jag som en fördel med min begrÀnsade ekonomi.
Annars ser jag mÄnga fördelar med att ha separata hem men för honom Àr samboskap (eller om ni hellre kallar det för nÄgonting annat) viktigt.

Är det inte ni som komplicerar det i onödan?
Jag har som sagt sagt att det blir svÄrt fÄ plats med sÄ mycket mer saker. Han har sagt att han vill ha datorn men att han tÀnker sÀlja av det mesta.
Och han har Àven sjÀlv sagt att han kommer bidra ekonomiskt.
Det ser jag som en fördel med min begrÀnsade ekonomi.
Annars ser jag mÄnga fördelar med att ha separata hem men för honom Àr samboskap (eller om ni hellre kallar det för nÄgonting annat) viktigt.

Nej, faktiskt inte. Och det Àr en himla skillnad pÄ partner/sambo och en inneboende... och som du resonerar kÀnns det som att han inte kommer att ha speciellt mycket att sÀga till om nÀr det gÀller att Àndra saker i hemmet, dvs han Àr inte en partner utan snarast en inneboende som ska bidra till din ekonomi. Det Àr Àr ett rÀtt hÄrt och kalkylerande sÀtt att se pÄ vad som ska förestÀlla ens partner.

Nej, faktiskt inte. Och det Àr en himla skillnad pÄ partner/sambo och en inneboende... och som du resonerar kÀnns det som att han inte kommer att ha speciellt mycket att sÀga till om nÀr det gÀller att Àndra saker i hemmet, dvs han Àr inte en partner utan snarast en inneboende som ska bidra till din ekonomi. Det Àr Àr ett rÀtt hÄrt och kalkylerande sÀtt att se pÄ vad som ska förestÀlla ens partner.
Jag kan sÀlja av massor eller ge bort. Det Àr bara saker.

DÄ fÄr du/ni ju vara vÀldigt klara pÄ att det Àr det detta handlar om INNAN han flyttar in. Funkar ju inte om han tror att ni blir sambo och du menar att du tar in en inneboende för att hjÀlpa dig med kostnader.
AlltsÄ detta Àr hans idé frÄn början. Jag har sagt fördelar med sÀrbo. Men ska prata med honom igen att det Àr en dÄlig idé.

AlltsÄ detta Àr hans idé frÄn början. Jag har sagt fördelar med sÀrbo. Men ska prata med honom igen att det Àr en dÄlig idé.
Men VILL du bli sambo? Eller Àr det en sÄn hÀr sak som du lÄter andra köra pÄ med för att du inte fixar sÀga vad du vill?
Jag tĂ€nker att det var vĂ€l bara hĂ€r om dagen som du tĂ€nkte att du skulle testa bara trĂ€ffa honom. Kanske gör det först och kĂ€nn efter innan han ska flytta in och du fĂ„r Ă€nnu ett ”det blir för jobbigt” och du liksom ”stĂ„r ut” istĂ€llet för att kunna bryta lĂ€ttare om det inte kĂ€nns helt hundra.
Det blir ju knepigt om ekonomin liksom vÀger sÄ tungt i sÄnt beslut.

Bara du kan ju veta vad du vill med J.
Men om du letar efter KÄR kĂ€nslan och sĂ€ger att du aldrig haft den sĂ„ har du nĂ„gra val att göra.

1 som du gjort, du dejtar flera och fortsÀtter leta, medans de du dejtar inte har en aning om att du dejtar flera.

2 Nöjer dej med att ha det du har med J och vÀljer att "gÄ för det", dÄ Àr sambo ett för mÄnga naturligt steg att ta, men det innebÀr INGA andra dejter med andra mÀn, J har uttryckligen sagt att han ser ett monogamt föhÄllande.

3 du gör slut med J eftersom du inte Ă€r kĂ€r i honom. SlĂ€pper honom att hitta sin rĂ€tta... Och fortsĂ€tter leta efter den kĂ€nslan KÄR som du letar efter

DOCK vill jag nog pÄstÄ att du, vad det verkar pÄ dina inlÀgg, inte vara sÄ "bara" för dej, dÄ du har bagage som behöver lyftas professionellt, med samtal inom psykiatrin. Innan du vet vem du Àr, hur ska du kunna ge dej rÀtt förutsÀttningar att bli kÀr ? NÀr du Àr NERE sÄ hjÀlper inget, och det kan INGEN ANNAN Àn du sjÀlv komma över. Alkohol hjÀlper inte (du har den Tshirten) och olika mÀn hjÀlper inte heller (du har den Tshirten med).

Jag personligen Ă€r en sĂ„n som vĂ€ljer alt 3 alla dagar i veckan. Men det Ă€r för att JAG inte nöjjer mej. Jag vill ha DEN DÄR som Ă€r rĂ€tt (hittade honom som 43 Ă„ring <3 ) Men det Ă€r JAG. Jag vet andra som inte har problem med att nöja sej och faktiskt lever med den personen resten av sitt liv. Återigen, bara du sjĂ€lv som kan bestĂ€mma hur ditt liv ska/kommer se ut.

Jag har jÀtte jÀttesvÄrt bli kÀr. Men tycker om honom jÀtte jÀttemycket. SÄ detta Àr sÄ gott som kÀr jag kan bli.
Risken Àr vÀl att om vi inte blir sambo/ sÀrbo osv sÄ kommer vi oavsett vara mest hos mig av olika anledningar.
Jo jag vet att det Àr en smittrist orsak med ekonomin. Men det skulle underlÀtta att ha en annan som ocksÄ betalade nÄgon form av summa.

Jag har jÀtte jÀttesvÄrt bli kÀr. Men tycker om honom jÀtte jÀttemycket. SÄ detta Àr sÄ gott som kÀr jag kan bli.
Risken Àr vÀl att om vi inte blir sambo/ sÀrbo osv sÄ kommer vi oavsett vara mest hos mig av olika anledningar.
Jo jag vet att det Àr en smittrist orsak med ekonomin. Men det skulle underlÀtta att ha en annan som ocksÄ betalade nÄgon form av summa.

Men alltsÄ... om vi vÀnder pÄ steken, hade du varit ok med att flytta in till nÄgon du Àr kÀr i, trots att han inte vet om han Àr kÀr i dig, enbart för att han ska fÄ bÀttre ekonomi?!

Jag hoppas du hör hur sjukt det lÄter.

Mja, kÀr Àr man vÀl nÀr man fÄr lite fjÀrilar och gÀrna vill ses? Det du beskriver lÄter inte som nÄgon mÀnniska jag kÀnner som inte Àr tonÄring med hormonamok. :D
Jag trivs sĂ„ bra med honom đŸ„°
Men kÀr? Det vet jag inte. Tycker hela definitionen av ordet Àr knepig.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn