BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Fantastisk? MÄste man vara det för att duga, eller för att hitta vÀnner? De flesta jag kÀnner, inklusive mina nÀra, Àr som mÀnniskor Àr mest - de har sidor jag Àlskar och de har sidor och vanor som ibland kan irritera mig. Jag kÀnner inte dig, men jag tÀnker mig att du ocksÄ Àr som mÀnniskor Àr mest.

Alla mÀnniskor kÀmpar ocksÄ med olika saker under livet, men ofta ser man inte andras kamp eftersom vi ofta inte visar eller berÀttar för andra om vÄra inre kamper. Att hitta nya vÀnner som vuxen Àr en typisk sÄdan sak som mÄnga tar upp. Kanske inte alltid sÄ öppet utan mer pÄ sÄdana hÀr anonyma forum, eftersom det kan vara lite skamligt att "erkÀnna" att man har svÄrt att hitta nya vÀnner.

Men du har tidigare skrivit om att trÀffa förÀldrar till barn i din dotters Älder, det kanske vore nÄgot att ta upp igen? NÀr börjar hon förskolan? Kanske finns det trevliga förÀldrar till barnen dÀr?

Jag tÀnker att det nog Àr en bÀttre plats för att öka chansen till att hitta andra mÀnniskor som ocksÄ vill ha nya vÀnner (och till sitt barn) Àn en datingsite dÀr mÄnga trots allt Àr ute efter en kÀrleksrelation, efter sex eller efter bekrÀftelse.

Och hÄller med dem som skrivit att du gjort ett FANTASTISKT bra jobb med att behÄlla nykterheten genom alla toppar och dalar som blir triggers för dig! :heart
Precis sÄ. Att strÀva efter att bli kallad "fantastisk" Àr nog inte bra, och det lÀr ju bli vÀldigt mycket att leva upp till om man ska hÄlla den nivÄn varje timme dag ut och dag in. Vi har alla vÄra bra och dÄliga sidor. Helt normalt :) !

Fantastisk? MÄste man vara det för att duga, eller för att hitta vÀnner? De flesta jag kÀnner, inklusive mina nÀra, Àr som mÀnniskor Àr mest - de har sidor jag Àlskar och de har sidor och vanor som ibland kan irritera mig. Jag kÀnner inte dig, men jag tÀnker mig att du ocksÄ Àr som mÀnniskor Àr mest.

Alla mÀnniskor kÀmpar ocksÄ med olika saker under livet, men ofta ser man inte andras kamp eftersom vi ofta inte visar eller berÀttar för andra om vÄra inre kamper. Att hitta nya vÀnner som vuxen Àr en typisk sÄdan sak som mÄnga tar upp. Kanske inte alltid sÄ öppet utan mer pÄ sÄdana hÀr anonyma forum, eftersom det kan vara lite skamligt att "erkÀnna" att man har svÄrt att hitta nya vÀnner.

Men du har tidigare skrivit om att trÀffa förÀldrar till barn i din dotters Älder, det kanske vore nÄgot att ta upp igen? NÀr börjar hon förskolan? Kanske finns det trevliga förÀldrar till barnen dÀr?

Jag tÀnker att det nog Àr en bÀttre plats för att öka chansen till att hitta andra mÀnniskor som ocksÄ vill ha nya vÀnner (och till sitt barn) Àn en datingsite dÀr mÄnga trots allt Àr ute efter en kÀrleksrelation, efter sex eller efter bekrÀftelse.

Och hÄller med dem som skrivit att du gjort ett FANTASTISKT bra jobb med att behÄlla nykterheten genom alla toppar och dalar som blir triggers för dig! :heart
Jag Ă€r fantastisk. Annars kan jag lika gĂ€rna gĂ„ och dö 😂
NÀ men jag fattar att vara ok rÀcker men kÀnner ofta att jag mÄste vara betydligt mer Àn ok. Inget annat Àn perfekt Àr bra.

GÄtt dÄligt med att hitta vÀnner genom StörstaLilla. KÀnns mer som att det handlar om totalt slutkörda förÀldrar i denna Älder. Trots att de flesta Àr tvÄ i en relation sÄ orkar ingen styra upp nÄgot trots att jag föreslagit nÄgot. Men sÄ blir nÄgon sjuk osv osv.
StörstaLilla var lite slik en kort period annars varit frisk hela tiden Peppar đŸŒ¶ïž

NÀ men jag fattar att vara ok rÀcker men kÀnner ofta att jag mÄste vara betydligt mer Àn ok. Inget annat Àn perfekt Àr bra.

GÄtt dÄligt med att hitta vÀnner genom StörstaLilla. KÀnns mer som att det handlar om totalt slutkörda förÀldrar i denna Älder. Trots att de flesta Àr tvÄ i en relation sÄ orkar ingen styra upp nÄgot trots att jag föreslagit nÄgot. Men sÄ blir nÄgon sjuk osv osv.
StörstaLilla var lite slik en kort period annars varit frisk hela tiden Peppar đŸŒ¶ïž
Hur lyder din definition pÄ en perfekt mÀnniska?

Har du lÀst den hÀr trÄden? TÀnkte pÄ dig dÄ jag lÀste, och skrev, i den. Ingenting i livet Àr konstant och mÄnga mÄr dÄligt i nÄgon form...men som tur finns det de som mÄr bra och har det bra ocksÄ - men livet suger ibland för dem ocksÄ. Liver suger för alla ibland.
https://www.bukefalos.se/threads/hur-ar-det-for-dig.1541953/

Usch, jag förstĂ„r att det kĂ€nns jobbigt om "inget annat Ă€n perfekt Ă€r bra". Är det bara du som mĂ„ste vara "fantastisk" och "perfekt"? Eller tĂ€nker du sĂ„ om andra mĂ€nniskor ocksĂ„? I sĂ„ fall lĂ€r det vara jĂ€ttesvĂ„rt att hitta vĂ€nner (och partners) eftersom mĂ€nniskor helt enkelt bara Ă€r mĂ€nniskor, med sina fel och brister. Kommer du att krĂ€va av Störstalilla att hon mĂ„ste vara perfekt? Har dina förĂ€ldrar krĂ€vt att du var perfekt för att duga?

En grej jag noterat nu senaste Àr att StörstaLilla Àr vÀldigt försiktig nÀr hon klappar katten. Innan har jag fÄtt hela tiden hjÀlpa för hon tar för hÄrt. Inte klappar utan mer tar i pÀlsen. Och det gÄr inte. Men mÀrkt nu att hon inte gör sÄ lÀngre utan hÄller handflatan strÀckt hela tiden. Sen gör de ibland panna mot panna. SÄ gör hon mot sin favoritdocka ocksÄ. Och mot mig ibland.
Tycker det Àr intressant att se.
Katten vill ofta vara sÄ nÀra henne. Jag tÀnker att hon kan ju faktiskt flytta sig lite ocksÄ dit StörstaLilla inte kommer Ät men nej hon ska sitta eller ligga precis bredvid ofta.
Bara pÄ dagen nÀr hon sover hon vill vara ifred och sover pÄ lita olika platser. Men utöver det ska hon ha koll pÄ StörstaLilla.
SÄ har det nog varit hela tiden. Redan nÀr hon lÄg i magen.

Det behöver du jobba med (kanske kan nÄgon du redan har kontakt med vara till hjÀlp, eller lotsa dig vidare?), för ingen kan rÀcka till för de kraven. Livet blir helt enkelt lite lÀttare och mindre dramatiskt, om man slipper pendla mellan ytterligheterna Fantastisk och VÀrdelös.

Snart börjar hon vÀl förskolan? DÄ fÄr du en ny chans att hitta nya förÀldravÀnner.

Att smÄbarnsförÀldrar ofta Àr trötta och drabbas av oförutsedd sjukdom i familjen Àr förstÄeligt tÀnker jag. NÀr din dotter börjar pÄ förskolan, sÄ kan ju Àven hon och du fÄ en slÀng av den sleven.

Men just dÀrför Àr andra förÀldrar rÀtt bra kompismaterial, eftersom man fÄr en förstÄelse för varandras situation. Dessutom kan man ju ha hjÀlp av varandra, sÀrskilt om barnen blir vÀnner sÄ hsr man ju en perfekt hjÀlp med barnpassning medan man sjÀlv gör nÄgot Àrende som Àr mindre lÀmpligt för barn.

Blev det ett bra besök pÄ IKEA? Och informerade du bilmekanikern om att du endast Àr intresserad av vÀnskap och att han inte ska vÀnta pÄ nÄgot annat?

Nej tack. Har aldrig velat ha drama i mitt liv.
Har du nÄgon gÄng funderat pÄ varför du ÀndÄ skapar det om och om igen?

Som jag sagt tidigare - det Ă€r ett mönster som tyvĂ€rr sĂ€llan upphör ”av sig sjĂ€lv” det dĂ€r med att nĂ€r det blir för bra och lugnt sĂ„ skapar man (medvetet eller omedvetet) problem och drama

Även om du inte sjĂ€lv ser det syns det tydligt utifrĂ„n

En vÀninna kommer hit idag och ska sova över. Just nu kÀnner jag mest att jag inte orkar.
Är lĂ€ttirriterad och glömsk. Fyllde tvĂ€ttmaskinen tidigt i morse men HADE INTE SATT PÅ DEN :banghead:
Sen hr jag rensat ut tidigare men det stÄr nÄgra lÄdor/grejer i gÀstrummet. De fÄr absolut inte stÄ dÀr nÀr hon kommer!
Men min plan om vart de skulle stÄ frÄn början blev inte bra och det finns ingen plan B
BÀddade rent men det gick ocksÄ skit. Katten bestÀmde sig för att sova dÀr innan jag var klar.
Bikarbonat i toan och hoppas nu det hinner stÄ ett tag sÄ det kan bli rent pÄ riktigt.
Skulle baka men ORKAR INTE och mjölken tog slut sÄ ingen kaffe i mjölken
Bara error hÀr.
MÄste ut och kolla vatten nu

En vÀninna kommer hit idag och ska sova över. Just nu kÀnner jag mest att jag inte orkar.
Är lĂ€ttirriterad och glömsk. Fyllde tvĂ€ttmaskinen tidigt i morse men HADE INTE SATT PÅ DEN :banghead:
Sen hr jag rensat ut tidigare men det stÄr nÄgra lÄdor/grejer i gÀstrummet. De fÄr absolut inte stÄ dÀr nÀr hon kommer!
Men min plan om vart de skulle stÄ frÄn början blev inte bra och det finns ingen plan B
BÀddade rent men det gick ocksÄ skit. Katten bestÀmde sig för att sova dÀr innan jag var klar.
Bikarbonat i toan och hoppas nu det hinner stÄ ett tag sÄ det kan bli rent pÄ riktigt.
Bara error hÀr.
Lugn :) . Hon kommer för att besöka DIG, inte en perfekt tillvaro/ett perfekt hus. Fokusera pÄ att försöka ha det lite roligt och lÀttsamt istÀllet.

Bara error hÀr.
Vad gör det om lÄdorna stÄr snyggt nÄgonstans i gÀstrummet? Din vÀn behöver en sÀng och lite golvyta och jag Àr sÀker pÄ att hon vet att mÀnniskor lever och grejar pÄ i sina hem.

Bara error hÀr.

Livet med smĂ„barn ÄR jobbigt och uttröttande. HjĂ€rnan orkar inte alltid med, och hemmet brukar under en period inte vara sig likt eftersom man behöver prioritera barnet.

Men vet du, det Àr OKEJ! Det Àr fullt normalt och det Àr sÄ det brukar vara för de allra flesta förÀldrar.

Himla fint av J att ta StörstaLilla sÄ du fÄr en chans för ÄterhÀmtning.
Jag hoppas du fÄr sova en stund!

Bara error hÀr.
SÄ dÀr Àr jag alltid nÀr jag ska fÄ besök, sen brukar det bli bra ÀndÄ. Det Àr nÄgon form av Ängest bara.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och rĂ„d