BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Jag har verkligen inga problem med att han trÀffat nÄgon annan. TÀnkt hela tiden att det Àr bra för honom. DÀrför Àr det Ànnu konstigare min reaktion idag.
Men jag mĂ„r inte sĂ„ bra sĂ„ allt ”extra” Ă€r jobbigt.
Vill bara att livet ska flyta och kĂ€nnas bra. Är sĂ„ less pĂ„ Ă„ngest :rage:

Nu har jag börjat rensa ut lilla garderoben. Man kan ta ett steg in Ät bÄda hÄllen och hyllor lÀngst med ena vÀggen och sÄn dÀr stÀllning pÄ andra sidan man hÀnger klÀder pÄ.
Allt ska bort. Eller ja det mesta har jag lagt i min andra garderob vilket Àr en kattvind.
KÀnns trÄngt nu.
Men fÄr bli sÄ om jag ska lyckas fÄ till ett barnrum. J fÄr dÄ den lilla garderoben.
Jag har mÄlat det ljusgrönt tidigare och hÀngt upp en gardin i bakkant plus guldkrokar. SÄ var sÄ nöjd med resultatet och nu ska jag alltsÄ allt dÀrifrÄn fÄ plats med allt i den större garderoben.
Gah!
MÄste rensa mer.

Edit: Eller om det kallas walk in closet. LĂ„ter lite flĂ„digare Ă€n kattvind đŸ€Ł

Senast Àndrad:
Vi kollade förresten lite mer pÄ vinden ocksÄ. LÀgga golv verkar vettigt. Laminat kanske?
Men tveksamt om det Àr sÄ bra isolera?
TĂ€nker att det Ă€r bra det luftas ordentligt. Eller kanske bara isolera en liten del och inte hela vinden đŸ€”
Är det oisolerat gĂ„r det inte vara dĂ€r vintertid.
Större fönster behövs ocksÄ.
Men ett vettigt golv iaf och inte som det Àr idag lite hipp som happ med olika brÀdor och vissa sitter lösa.

Isolera taket menar jag. Golvet Àr redan isolerat sÄklart förutom att det saknas ett vettigt golv att gÄ pÄ

Bara för att jag skrev nu sÄ kom att tÀnka pÄ den andra kattvinden. Det Àr bara ett förrÄd.
Skulle golvet pÄ vinden bli bÀttre skulle allting som Àr i förrÄdet kunna förvaras uppe istÀllet.
DÄ har jag plötsligt ett rum tillgodo. Inget stort rum men ÀndÄ ok. SmÄ fönster.

Vi kollade förresten lite mer pÄ vinden ocksÄ. LÀgga golv verkar vettigt. Laminat kanske?
Men tveksamt om det Àr sÄ bra isolera?
TĂ€nker att det Ă€r bra det luftas ordentligt. Eller kanske bara isolera en liten del och inte hela vinden đŸ€”
Är det oisolerat gĂ„r det inte vara dĂ€r vintertid.
Större fönster behövs ocksÄ.
Men ett vettigt golv iaf och inte som det Àr idag lite hipp som happ med olika brÀdor och vissa sitter lösa.

Isolera taket menar jag. Golvet Àr redan isolerat sÄklart förutom att det saknas ett vettigt golv att gÄ pÄ
Allt beror ju pÄ vad du ska anvÀnda vinden till? Om du tÀnker bo dÀr mÄste ju taket isoleras, annars kan du ju lika gÀrna lÄta bli? NÀr jag fick min vind renoverad förra hösten isolerades taket för att det faktiskt skulle bli ett anvÀndbart rum dÀr uppe.

Allt beror ju pÄ vad du ska anvÀnda vinden till? Om du tÀnker bo dÀr mÄste ju taket isoleras, annars kan du ju lika gÀrna lÄta bli? NÀr jag fick min vind renoverad förra hösten isolerades taket för att det faktiskt skulle bli ett anvÀndbart rum dÀr uppe.
Jag hade tÀnkt sÄ först men tÀnkt sen igen att det kanske Àr bÀttre att ha det bara som förrÄd. Roligare med ett utrymme som skulle kunna anvÀndas Äret om och inte var bara ett förrÄd

Viktigt att alla har ett eget krypin.
Tror att golv pÄ vinden. Kanske inte laminat jag vet inte vad som blir bÀst.
Sen fixa att förrÄdet blir tomt.
Fixa till det och sÄ fÄr J ett eget litet krypin.
LÄngsmalt. Kanske sÀtta upp hyllor och plats för dator och dagbÀdd.
Han har börjat rensa ut hemma hos sig och jag mÄste göra samma.
Detta om det ska funka i lÀngden att vi faktiskt blir sambos Àven sÄ att sÀga pÄ pappret.
Stora soffan och sĂ„nt han har Ă€r omöjligt fĂ„ plats hemma hos mig. Om nu inte hela huset ska omvandlas till ett förrĂ„d 😳
Och att spara otydliga möbler bara för sakens skull Àr inte optimalt det heller. Blir dyrt.

Detta om det ska funka i lÀngden att vi faktiskt blir sambos Àven sÄ att sÀga pÄ pappret.
Stora soffan och sĂ„nt han har Ă€r omöjligt fĂ„ plats hemma hos mig. Om nu inte hela huset ska omvandlas till ett förrĂ„d 😳
Och att spara otydliga möbler bara för sakens skull Àr inte optimalt det heller. Blir dyrt.
KÀnner du att DU vill att han flyttar in nu? TÀnkte att du haft mer Ängest och jobbiga tankar nu en period och undrar om det hÀnger ihop?

Det gÄr undan, som nÄgon frÄgat. Vill du flytta ihop, det gÄr ju trots allt utmÀrkt att inte bo ihop och ÀndÄ vara ett par om man vill det. Du Àr ju redan en enhet tillsammans med StörstaLilla och det kan vara gott nog.

Det var inte mötet med Ps flickvÀn igÄr som har stressat fram ett beslut om att helt plötsligt pang bom bli sambo med J?

Nu har jag börjat rensa ut lilla garderoben. Man kan ta ett steg in Ät bÄda hÄllen och hyllor lÀngst med ena vÀggen och sÄn dÀr stÀllning pÄ andra sidan man hÀnger klÀder pÄ.
Allt ska bort. Eller ja det mesta har jag lagt i min andra garderob vilket Àr en kattvind.
KÀnns trÄngt nu.
Men fÄr bli sÄ om jag ska lyckas fÄ till ett barnrum. J fÄr dÄ den lilla garderoben.
Jag har mÄlat det ljusgrönt tidigare och hÀngt upp en gardin i bakkant plus guldkrokar. SÄ var sÄ nöjd med resultatet och nu ska jag alltsÄ allt dÀrifrÄn fÄ plats med allt i den större garderoben.
Gah!
MÄste rensa mer.

Edit: Eller om det kallas walk in closet. LĂ„ter lite flĂ„digare Ă€n kattvind đŸ€Ł
Har ni alltsĂ„ bestĂ€mt att flytta ihop? Är det vad du verkligen vill? Personligen vill jag flytta ihop ska vara fyllt av glĂ€dje och förvĂ€ntan och inte en kĂ€nsla av att ”tvingas” maka ihop mig, rensa mm. Utan en vilja att gĂ€rna göra det.

Glöm inte bort dig sjÀlv och vad du vill!!

KÀnner du att DU vill att han flyttar in nu? TÀnkte att du haft mer Ängest och jobbiga tankar nu en period och undrar om det hÀnger ihop?
Funderat nÄgra varv pÄ detta och vet fortfarande inte exakt. Men vi tar det lÄngsamt.
En garderob Àr ju ingenting egentligen att börja med.
Men iaf nÄnting.
TÀnkt pÄ för- och nackdelar och ser mest fördelar.
Men sĂ„ Ă€r det detta med mitt stora behov att att vara sjĂ€lv ibland. Hur pass bra det nu gĂ„r vet jag inte. NĂ„nstans Ă€r det lĂ€ttare kunna göra saker sjĂ€lv nĂ€r J Ă€r med. Är jag sjĂ€lv med StörstaLilla tar hon massa fokus och sĂ„ mĂ„ste det vara.

Sen hinner jag börja sakna J om vi inte setts pÄ en hel dag. Fast vi pratar i telefon och skriver men det rÀcker inte.

Har ni alltsĂ„ bestĂ€mt att flytta ihop? Är det vad du verkligen vill? Personligen vill jag flytta ihop ska vara fyllt av glĂ€dje och förvĂ€ntan och inte en kĂ€nsla av att ”tvingas” maka ihop mig, rensa mm. Utan en vilja att gĂ€rna göra det.

Glöm inte bort dig sjÀlv och vad du vill!!
Han vill inget annat men det Àr helt upp till mig hur det blir och vilken takt.

Jag ska börja med att rensa ut alla klÀder i storlek xs. En bra början.
Idag gjorde jag en topp som jag hade som tonÄring och klippte sönder den till trasor istÀllet. Detta för att inte hinna Àndra mig om jag skulle lÀgga den i skÀnkes högen.
Minnen och sÄnt. Men skulle jag nÄn gÄng anvÀnda den? Nepp inte alls min stil öht

Och jag Àr less pÄ mig sjÀlv. Vet inte om jag ska skriva varför. FörtjÀnar bannor men orkar samtidigt inte.
Orkar inte förklara och knappt tÀnka heller. Vill ha ett bra och lugnt liv!

Funderat nÄgra varv pÄ detta och vet fortfarande inte exakt. Men vi tar det lÄngsamt.
En garderob Àr ju ingenting egentligen att börja med.
Men iaf nÄnting.
TÀnkt pÄ för- och nackdelar och ser mest fördelar.
Men sĂ„ Ă€r det detta med mitt stora behov att att vara sjĂ€lv ibland. Hur pass bra det nu gĂ„r vet jag inte. NĂ„nstans Ă€r det lĂ€ttare kunna göra saker sjĂ€lv nĂ€r J Ă€r med. Är jag sjĂ€lv med StörstaLilla tar hon massa fokus och sĂ„ mĂ„ste det vara.

Sen hinner jag börja sakna J om vi inte setts pÄ en hel dag. Fast vi pratar i telefon och skriver men det rÀcker inte.
Du fÄr inte lÄta honom flytta in om du inte vill det!
Det Àr klart att det finns mÄnga (mest praktiska/ekonomiska) fördelar med att bo tillsammans, men om du kÀnner dig trÀngd i ditt egna hem sÄ blir det inte bra.
Som sÄ mÄnga av oss har skrivit förut - det Àr DU och din dotter som Àr viktigast! Det Àr ER du ska fokusera pÄ i första hand.

Och jag Àr less pÄ mig sjÀlv. Vet inte om jag ska skriva varför. FörtjÀnar bannor men orkar samtidigt inte.
Orkar inte förklara och knappt tÀnka heller. Vill ha ett bra och lugnt liv!
Det kan ju vara viktigt att fundera över varför saker blir som de blir, snarare Àn att skuldbelÀgga sig sjÀlv. Av nÄgon anledning har du gjort nÄgot destruktivt och det vill du ju inte. SÄ att fundera pÄ varför och hur du kan avstyra nÄgot liknande igen. Hitta andra metoder för att hantera vad det nu var som ledde fram till att det du handlade som du gjorde. Jag vet inte om du har en terapeut, men det Àr ju annars en bra ide att prata om dessa saker med en sÄdan, de kan hjÀlpa en att reda i vad det Àr som leder fram till handlingen och hur man ska avstyra i framtiden.

Det kan ju vara viktigt att fundera över varför saker blir som de blir, snarare Àn att skuldbelÀgga sig sjÀlv. Av nÄgon anledning har du gjort nÄgot destruktivt och det vill du ju inte. SÄ att fundera pÄ varför och hur du kan avstyra nÄgot liknande igen. Hitta andra metoder för att hantera vad det nu var som ledde fram till att det du handlade som du gjorde. Jag vet inte om du har en terapeut, men det Àr ju annars en bra ide att prata om dessa saker med en sÄdan, de kan hjÀlpa en att reda i vad det Àr som leder fram till handlingen och hur man ska avstyra i framtiden.
Jag försöker! Men kommer inte fram till nĂ„got. Det blir bara fel allting 😞

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund