BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Det stÀmmer. GÄr du tillbaka och kollar var jag inte den enda som skrev att nu Àr "vi" pÄ fyllan igen.
NĂ„n gĂ„ng fĂ„r jag göra i framtiden om det finns kvar men inte idag. Äldre tex hĂ€sttrĂ„dar kan jag lĂ€sa men att lĂ€sa en dagbokstrĂ„d dĂ€r jag öser ut mig allt nĂ€ fy hemska tanke.
Denna trÄden Àr möjligen den första trÄden jag faktiskt skulle kunna gÄ tillbaka och lÀsa igen

Det hÀr kan ju verkligen inte stÀmma? Efter EN mening O_o
MÄste nÀstan gÄ tillbaka och lÀsa men dels mÄste jag ju komma ihÄg nÀr jag druckit och hur mycket.
MisstÀnker att jag ibland skarvade lite nÄn gÄng och sa att jag var nykter men kanske ÀndÄ druckit lite men enligt mig dÄ inte sÄ mycket att det rÀknades.
Kan dock ha fel i detta. Men nÄn gÄng var det sÄ
Mina förĂ€ldrar var alkoholister. NĂ€r jag ringde dem visste jag redan innan de sagt ett ord, om de druckit eller inte. Bara pĂ„ sĂ€ttet de lyfte telefonluren (ingen mobil pĂ„ den tiden
) ur klykan. SĂ„ lĂ€tt Ă€r det att mĂ€rka. 💔

NĂ„n gĂ„ng fĂ„r jag göra i framtiden om det finns kvar men inte idag. Äldre tex hĂ€sttrĂ„dar kan jag lĂ€sa men att lĂ€sa en dagbokstrĂ„d dĂ€r jag öser ut mig allt nĂ€ fy hemska tanke.
Denna trÄden Àr möjligen den första trÄden jag faktiskt skulle kunna gÄ tillbaka och lÀsa igen

Man behöver ju inte rota fram skit pÄ sig sjÀlv frÄn nÀr man mÄdde som sÀmst. Huvudsaken Àr ju var du Àr nu och hur du vill ha ditt liv framöver.

Det vet jag inte om jag tycker du ska göra.
Men visst kunde man mÀrka pÄ en persons attityd om man kÀnner den lite om den druckit, speciellt med folk som har ett beroende för det blir lite dr jekyll och mr hyde, redan vid första sippen, sÄ Àr det som att hyde tar över direkt. Beroende personligheten har tagit över, sÄ det Àr kanske inte sÄ mycket att personen Àr pÄverkad som att en annan del av den tagit tag i spakarna.

Middagen jag vet inte ens vad som hÀnde.
Först var det precis som vanligt. Sen nÄgon tanke. Sen andningen och helt plötsligt grÀt jag och det ville inte sluta.
Sanslöst.
Var tvungen avlÀgsna mig. NÀr jag kom ner sa de Ät mig att gÄ upp och vila igen. SÄ tog med mig mat och Ät i sÀngen.
Kom ner ytterligare lite senare av att det lÀt sÄ mycket. DÄ höll J och hans pappa pÄ med att laga dörren till terrassen som jag klagat pÄ tusen gÄnger.
StörstaLilla charmar alla och alla Àr sÄ positiva.
KvÀllen var dock fin. Mitt dÄliga samvete försvann av att J Àr sÄ förstÄende.
Jag föreslog att vi Äker till dem nÄn dag och fikar bara.

Tror det Àr den dÀr jÀkla alkoholen igen som spökar. Att jag fÄr Ängest av att inte kunna bjuda pÄ det.
Jag vet logiskt och alltihop om det totalt dumma och orimliga i det. Men min kropp reagerar helt kaos.
Och dÄ dricker inte ens J:s pappa och tror det var mamman som körde. SÄ allt det dÀr sitter bara i mitt huvud.
GĂ„tt bra tidigare men inte idag. Är vĂ€l skörare just nu av nĂ„n anledning. Dessutom vill jag göra sĂ„ bra intryck som möjligt pĂ„ dem och sĂ„ blir resultatet helt motsatt istĂ€llet :banghead:
Men men det Àr som det Àr. Tror fika blir bra. Hos dem eller kondis. De fÄr vÀlja. Jag kan baka. Fast gissar att hon kommer vilja göra det. Men kan oavsett ta med mig en kaka

Först var det precis som vanligt. Sen nÄgon tanke. Sen andningen och helt plötsligt grÀt jag och det ville inte sluta.
Sanslöst.
Var tvungen avlÀgsna mig. NÀr jag kom ner sa de Ät mig att gÄ upp och vila igen. SÄ tog med mig mat och Ät i sÀngen.
Kom ner ytterligare lite senare av att det lÀt sÄ mycket. DÄ höll J och hans pappa pÄ med att laga dörren till terrassen som jag klagat pÄ tusen gÄnger.
Det dÀr gick vÀl jÀttebra :) ? De verkar ju vara vÀldigt förstÄende och fina mÀnniskor dÀr du kan vara precis den du Àr!

Sanslöst.
Jag tror inte alls att du gav ett dÄligt intryck, dessutom verkar det vara en bra familj som bemötte dig som du ska bli bemött <3 . LÄter vÀldigt fint, trots att du bröt ihop lite. Det Àr ju sÄnt som hÀnder, vi Àr mÀnniskor vi gör sÄnt.

Tror det Àr den dÀr jÀkla alkoholen igen som spökar. Att jag fÄr Ängest av att inte kunna bjuda pÄ det.
Jag vet logiskt och alltihop om det totalt dumma och orimliga i det. Men min kropp reagerar helt kaos.
Och dÄ dricker inte ens J:s pappa och tror det var mamman som körde. SÄ allt det dÀr sitter bara i mitt huvud.
GĂ„tt bra tidigare men inte idag. Är vĂ€l skörare just nu av nĂ„n anledning. Dessutom vill jag göra sĂ„ bra intryck som möjligt pĂ„ dem och sĂ„ blir resultatet helt motsatt istĂ€llet :banghead:
Men men det Àr som det Àr. Tror fika blir bra. Hos dem eller kondis. De fÄr vÀlja. Jag kan baka. Fast gissar att hon kommer vilja göra det. Men kan oavsett ta med mig en kaka
Försök att inte strÀva efter att vara perfekt och bete dig perfekt, för nÄt sÄnt existerar inte! Det allra bÀsta Àr att vara sig sjÀlv och i det ingÄr skratt och tÄrar, lyckande och misslyckande, uppskattning och besvikelse osv osv.
Jag Àr sÀker pÄ att du gav ett bra intryck - för att du Àr mÀnsklig. MÀnsklig Àr bra! HÄller ocksÄ med om att Js familj verkar vara en bra och normal familj.

HÀrdsmÀlta tidigare idag. Pga omstÀndigheter.
Noll tankar eller sug pÄ ni vet vad. Det Àr jÀttebra. Att jag inte per automatik tÀnker pÄ det vid stark Ängest.
SÄ klapp pÄ axeln till mig.
Försökte ÀndÄ efterÄt fÄ kontakt med hon pÄ beroende men inget svar. Fick sen en telefontid pÄ fredag sÄ tÀnkte ta upp allt möjligt dÄ istÀllet.

De Ă€r sĂ„ mĂ€rkligt Ă€ndĂ„. Öga mot öga fĂ„r jag inte mycket sagt. Om sĂ„nt som skaver och gör ont. Inte pĂ„ nĂ„got konstruktivt sĂ€tt iaf. Eller ja kanske nĂ„n gĂ„ng.
Men det Àr i skrift jag verkligen fÄr fram hur det har varit. Vad jag kÀnner. Hur jag mÄr.
Kanske för att jag dÄ inte ser personen framför mig. Alla nyanser suddas ut.
Det underlÀttar.
Det tar heller inte energi att skriva som att sÀga att sÄ hÀr har det varit.
Jag blir inte avbruten. Ser inte personen. KroppssprÄket existerar inte.

De Ă€r sĂ„ mĂ€rkligt Ă€ndĂ„. Öga mot öga fĂ„r jag inte mycket sagt. Om sĂ„nt som skaver och gör ont. Inte pĂ„ nĂ„got konstruktivt sĂ€tt iaf. Eller ja kanske nĂ„n gĂ„ng.
Men det Àr i skrift jag verkligen fÄr fram hur det har varit. Vad jag kÀnner. Hur jag mÄr.
Det underlÀttar.
Jag Àr ocksÄ oÀndligt mycket bÀttre i skrift, nÀr det kommer bli jobbiga saker.

Det underlÀttar.
Det Àr mycket lÀttare i skrift för dÄ kan man Ängra/sudda/börja om, och skriva tills man kÀnner sig nöjd med vad man vill sÀga.

Snoret rinner, glansiga ögon och nyser. ÄndĂ„ ska hon greja och fara runt. Inte konstigt man blir ledsen dĂ„ nĂ€r hon vill sĂ„ mycket men kroppen behöver vila.

Jag mÄr inte heller prima. Alvedon intagen. Fönstret pÄ glÀnt för att fÄ in frisk luft. GÄr nog inte ut mer idag.
Är pĂ„ tok för tidigt för mig att sova men jag orkar ju inte göra nĂ„got heller.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Valvaka!
  • DejtingtrĂ„den 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII