BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Det Àr fint att vakna nykter och kÀnna att kroppen fÄtt vila ut. Ingen tid att passa idag heller.
Leker, klappar katten. Busar. Gör gröt. Störstalilla som leker med kastruller och ett decilitermÄtt.
Solen som lyser in och reflekteras i kristallkronan som ger ifrÄn sig fÀrgreflexer. VÀggarna badar i fÀrgen frÄn morgonens ljus.
Kroppen kÀnns bra och inget sug.
Tacksam att vara nykter och fÄ uppleva detta.

@karamelldrottningen
Ibland gör vi mÀnniskor misstag, det bara Àr sÄ. Och ofta sÄ gÄr det att komma tillbaka med nya tag, borsta av sig det som inte gÄr att göra ogjort och att verkligen göra vad man kan för att inte samma misstag igen.

Du behöver inte berÀtta vad du gjort hÀr i trÄden, men om det handlar om nÄgot av dina Äterkommande svÄrigheter som att stÄ fast vid att nykterhet Àr vÀgen och att inte gÄ bakom ryggen med olika partners, sÄ bör du ta upp det inom de stödkanaler du har inom vÄrden och inom AA.

Hur mÄr du @karamelldrottningen? :heart
Har du kontakt med nÄgot stöd inom vÄrden för att fÄ hjÀlp med svajet?
Jag har inte tag i nĂ„got egentligen vad gĂ€ller det 🙈
För jag orkar inte och Àr less :wtf:
Steg ett skulle kunna vara att faktiskt hÀmta ut medicinen eller ja bestÀlla den först.
Precis allt tar emot. Gör tusen andra grejer istÀllet och tÀnker att jag fixar detta sjÀlv.

Steg ett skulle kunna vara att faktiskt hÀmta ut medicinen eller ja bestÀlla den först.
Precis allt tar emot. Gör tusen andra grejer istÀllet och tÀnker att jag fixar detta sjÀlv.

Kan du sÀtta ord pÄ varför det tar emot?

Är det "Kan sjĂ€lv" som i att du kĂ€nner dig bĂ€ttre om du klarar att vara nykter utan hjĂ€lp? Eller Ă€r det biverkningar du fĂ„r av medicinen som gör att du inte vill ta den? KĂ€nns det bĂ€ttre att ha kvar möjligheten att ta bara ett litet glas? Eller Ă€r den dyr? KĂ€nns det skĂ€mmigt att bestĂ€lla den?

Det kan ju finnas mÄnga olika anledningar till att nÄgot tar emot och du behöver inte berÀtta hÀr om du inte vill, men vet du sjÀlv vad som tar emot om du Àr Àrlig mot dig sjÀlv (vilket Àr det viktigaste)?

Att hÀmta ut medicin och söka vÄrd Àr att fixa det sjÀlv. Att inte fixa det sjÀlv Àr att bli tvÄngsvÄrdad efter att inte sökt vÄrd och tagit sina mediciner i tid.

SÄ fortsÀtt fixa det sjÀlv genom att först bestÀlla medicinen och sedan hÀmta den. Sen kan du ringa dina vÄrdkontakter.

Behöver ventilera om nÄgot helt annat.
Eller behöver och behöver. Men tÀnkt pÄ en grej. Vet inte om det Àr jag som Àr överdrivet kÀnslig.
Hur som helst igÄr kvÀll sÄg jag pÄ babymonitorn att nÄgon annan ocksÄ kollade pÄ oss.
Detta var vid lÀggningen. Jag sjöng och sÄnt som vanligt.
Men ja det skavde att veta att nÄgon kollade pÄ oss samtidigt.
Inte för att jag gjorde nÄgot konstigt öht.
Men tÀnkte att antingen Àr det J som kollar eller sÄ Àr den hackad.
Han var hemma hos sig.
Skrev och frÄgade vad han gjorde just du.
Ja inget speciellt.
Dubbelkollade igen.
Till slut skrev att nÄgon kollar pÄ oss. SÄ antingen att det var han eller nÄgon annan.
Jo det var han.
Men varför skrev han inte det pÄ en gÄng dÄ!?
Nu vet han att jag ser om vi Àr iakttagna.
Bra.

Gillar bara inte kÀnslan av att vara iakttagen. Blir obekvÀm och det pÄminner för mycket om J och saker tidigare i livet.
Han fick inloggen som en gÀst men tanken var att han skulle hjÀlpa mig hÄlla koll om jag Àr pÄ nÄgot. Inte nÀr jag sjÀlv Àr med StörstaLilla.
Är jag totalt överkĂ€nslig?

Eller behöver och behöver. Men tÀnkt pÄ en grej. Vet inte om det Àr jag som Àr överdrivet kÀnslig.
Hur som helst igÄr kvÀll sÄg jag pÄ babymonitorn att nÄgon annan ocksÄ kollade pÄ oss.
Han var hemma hos sig.
Ja inget speciellt.
Dubbelkollade igen.
Till slut skrev att nÄgon kollar pÄ oss. SÄ antingen att det var han eller nÄgon annan.
Jo det var han.
Bra.

Gillar bara inte kÀnslan av att vara iakttagen. Blir obekvÀm och det pÄminner för mycket om J och saker tidigare i livet.
Han fick inloggen som en gÀst men tanken var att han skulle hjÀlpa mig hÄlla koll om jag Àr pÄ nÄgot. Inte nÀr jag sjÀlv Àr med StörstaLilla.
Oj, vansinnigt grÀnslöst! Du Àr inte överkÀnslig - en sÄdan sak hade gjort att jag allvarligt behövt sÀtta mig ned och bÄÄde prata med personen och tÀnka igenom hela relationen, sÀrskilt med tanke pÄ att han inte genast sa att han fÄtt ett larm och kikat in eller nÄgot.
Usch sÄ obehagligt att bli iakttagen i sitt eget hem.

Han var hemma hos sig.
Ja inget speciellt.
Dubbelkollade igen.
Jo det var han.
Bra.

Jag kÀnner mig nÀstan grÀnslös som har satt upp en kamera vid min stuga för att förhindra/uppmÀrksamma inbrott. Jag hade ALDRIG loggat in pÄ nÄgon annans kamera utan tillstÄnd för exakt varenda tillfÀlle. Och skulle jag be nÄgon gÄng hem till mig (hade en kamera i hönshuset tidigare) dÄ har jag tydligt informerat att det sitter en kamera sÄ mina hönsvakter vet om att jag kan se dom.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare