Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Oj, ja jag förstår att det tar lite tid att varva ner. Jobbigt att det tar sig fysiska uttryck sådär. :( Men skönt att det är över nu iallafall! :)

Ja, det är verkligen skönt att det har vänt nu. Nu är det mest mys kvar (avsluta kurser, titta på kurserna i höst och försöka vara kreativ, planera student-mys för mina mentorselever, etc).

Och härligt att du har hittat motivationen igen! Kvällsmotion är ju verkligen underbart, speciellt när det är så varmt på dagarna. :)

*kl*

Precis sprungit 1,5 km, struntade i tiden och gjorde sprang i 6km/h med fem "ryck" x30 sek i 14km/h.

Fyfan. Jag har så dålig kondition. Men alla börjar någonstans :angel:

Bra jobbat! :) Precis som du säger, alla börjar någonstans, heja heja!
studsmatta.gif

Jodå, det börjar bli lite tempo nu. Ska klara Midnattsloppet på 52 min tänkte jag, så jag har lite att jobba på. haha. :D

Sjukt bra tid du haft på milen du! Tror absolut att du är där snart igen. Grymt jobb med intervallerna!

Det klarar du om du fortsätter i det här tempo. Se till att haka på någon farthållare om där finns sådana och häng på så länge man kan! :p

Och bodypump 6.30 låter fruktansvärt!!!

Reykjavik: 14 km/h är väldigt fort, typ det jag ligger på när jag kör snabba intervaller på löpbandet och då som längst ca 400 m... Prova att köra i ett längre tempo så orkar du nog längre. Provat appen c25k? Typ en guide hur man trappar upp till 5 km, var en del som använde den i gamla trådar! :)

Härligt!

Tricket är verkligen att springa SJUKT långsamt i början, och så att långsamt öka sträckan men inte farten. Farten kommer sen!

Jag är inte morgonpigg egentligen, men morgonpass är ju verkligen sjukt underbara! Man får sån härlig energi av det! Klart du ska gå på passet imorgon. :)

*halvt kl*

Jag tänkte springa 1-1,5 km varje gång såhär i början.
Det får ta den tid det tar, bara jag orkar ha bra hållning :)

Inte helt säker på om man kan kalla mina "ryck" för intervaller eftersom det bara är 30 sekunder? Jag blir galet trött av dem iallafall :angel:

... Jag har världens adrenalinkick. Och det hjälpte mycket att inte tänka på träningen utan bara göra! :banana:

Jag tycker du ska gå och träna imorgon bitti, tänk vad skönt det blir när det är klart!

Jag ska försöka! så jag måste i säng. NU!

Ananya: Jaa, det är så härligt att ha det gjort. Och så kan jag fokusera på plugg sen. Eller ja, försöka iaf. :p

Malan: Neej, inte fruktansvärt. Superhärligt! (försöker intala mig det i alla fall ;))

Ska se om jag kan hitta någon hare på midnattsloppet, haha. Har ju 2,5 månad på mig så va fan. Jag ska ner på den tiden! :D

*kl*

Mitt mål för juni är 200 km promenerat/sprunget, utöver vardagsmotion.

Sen har jag ett nytt mål som jag inte vet hur lång tid det kommer ta att klara... vill kunna göra riktiga armhävningar igen! 10 på raken är målet. Just nu klarar jag noll O_o

Sen vill jag ha ett tidsmål på 5 km, 25 min. Svårt att veta när det ska vara uppnått eftersom jag inte vet hur lång tid det tar just nu.

KL

Som alltid jättekul att läsa, bästa stunden på kvällen innan jag ska sova - när jag läser ikapp i Beachtråden. :love:

Jag har haft en mycket härlig, men ganska obeachig helg med sambon i Prag. Det blev en del promenerande, även om det regnade sjukt mycket, men jag glömde ju min Garmin på hotellet, så jag vet inte hur långt det blev.

Jag tror jag klarade mitt mål för maj att göra något varje dag, mer eller mindre iallafall. Jag är hur som helst nöjd med min månad, framförallt att jag kommit igång så bra på gymmet de senaste veckorna.

För juni har jag tänkt att satsa på samma sak, men det kan nog bli svårare att uppfylla, för jag tänkte hoppa över promenaderna till och från jobbet och ta bussen istället, för att spara på min benhinna. Idag blev det därför inte någon träning alls, jag var tvungen att handla mat efter jobbet, så hann inte med gymmet. Lyxade till det med lite chokladglass och hallon för mig själv nu på kvällen, det är tur det inte behövs något stort kalas för att göra mig nöjd... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 086
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 891
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 083
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur