Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

zass - Nej inte fast, har fått ett vik tom 1 september! Och tack:)

knapp

Jag o sambon har varit ute o tränat oss lite! 2 km jogg som uppvärmning, och sen ca 40 min styrka ute i gräset och därefter några små intervaller. Provade min nya camelback som jag fick igår:

20130608134022-83.254.253.131.jpg

Riktigt smidig! Har plats för 1,5 liter vätska plus lite andra fack för smågrejjer som nycklar/plånbok/mobil etc:)

En sån här är det: http://www.salomon.com/se/product/skin-pro-3-set.html (inte den röda dock)

Senast ändrad:

Nix, du ser inte fel!
Det är SPD! Och japp, om man inte kör extrem downhill vill man gärna ha SPD, man måste bara bli sjukt snabb på att "klicka ur" :) Men när man nästan inte orkar uppför backen är det rätt skönt att kunna "dra runt" och när det studsar utför vill man stå kvar på pedalerna. ;)

Cykeln köptes begagnad och var redan utrustad med dem, så jag slapp tänka ;) Men jag är ju vad med såna pedaler från min gröna hybrid, som nu nästa vecka ska få tillbaka sina "slicks". (smala racerdäck istället för nuvarande MTB kan nog göra skillnad!)

Aa ok! Det finns ju helt klart massa fördelar med SPD, men jag har bara provat landsvägscykling och trodde typ inte man ville sitta fast i mtb för jag tänker mig att man trillar mer:p

Gött o få smala däck på din hybrid, går så jäkla fort (och enkelt) att cykla med såna (har det på min cykel med):love:

Kul med ny cykel!

Idag har jag -trumvirvel- ÖVERLEVT!
Att cykla downhill var roligt och läskigt och spännande och jobbigt och roligt.
Jag klarade liften (men det var lite knixigt och SJUKT jobbigt för kroppen) och den bästa och roligaste banan var den röda (!).

Och eftersom jag stod bakom kameran finns det ingen bild på mig.
Det är jag lite bitter över, såhär i efterhand. Det hade varit kul med bildbevis...

Maybe next time ;)

Nu tänker jag ägna kvällen åt lite mek med Fiona, det är hög tid att kapa styret några cm. :)

Smart grej! Men lite varmt att springa med mitt i sommaren eller?

Mammas: Jag vet som sagt inte än, hoppas verkligen att jag kan vara med! Men i värsta fall kan jag säkert byta med någon om det skulle vara så att jag jobbar :)

ananya: Hihi ja nu är det nästan så att jag känner mig som en riktig löpare :D

Blueberry: Coolt! Du får se till att skaffa bildbevis nästa gång, slår vad om att du ser ashäftig ut! :D

Jag har haft kalas! Fullt hus och de sista gästerna har precis åkt hem. Men det har varit supertrevligt och kändes väldigt lyckat :)

Och bra presenter fick jag också, bland annat en pulsklocka! :banana: Så himla roligt, ska sätta mig och läsa manualen nu och testa den imorgon :D Några hantlar fick jag också och såna där gummiband man kan träna med. Så nu är det bara att köra på!

Härligt!

Tycker också liften verkar knepig, och stenar ogillar jag! Lera är däremot mest skoj!

Kul med pulsklocka!! Vad fick du för ngn?

Här är det obeachigt som gäller. Jobbar helt sjuuuukt mkt. Går på mig 8e pass ikväll den här veckan. Men får vara glad att vi rör på oss mkt på jobbet. Imorgon kommer det dessutom en träningshäst till mig inför sommaren. Så rida kommer det bli av iaf. Tanken är att jogga idag om jag orkar. Skulle gjor t igår. Men hade skitdag totalt och bara grina för minsta lilla. Idag känns det bättre iaf.

Smart grej! Men lite varmt att springa med mitt i sommaren eller?

Igår vart det lugnt att springa med den, var typ 18 grader. Tanken är att ha den när jag springer lite längre pass och det är varmt, så får man med sig vätska på ett smidigt sätt:)

Och kul med pulsklocka! Jag springer ju nästan alltid med det och tycker det gör mycket för träningen!

En Garmin forerunner 310XT :) Ska bli kul att testa!

Låter som att du har fullt upp! Jobbigt att gårdagen var dålig, hoppas att du får en bättre dag idag! :)

Okej det låter ju jättebra! :)

Ja himla kul! Vad är det som du tycker är skillnaden sen du började använda pulsklockan? :)

En Garmin forerunner 310XT :) Ska bli kul att testa!

Det är likadan som jag har!

Kul att komma igång med löpningen ordentligt och du, vad fräsch du såg ut på bilden du la ut! Jag kan lova att jag INTE ser sådär ärtig ut efter att ha sprungit över 5 km, haha!

KL

Obeachig vecka. Har kompis här från fastlandet så vi umgås mest och slappar oss.

Återkommer nästa vecka för en beachigare framtoning!

Malan: Tack, ja det var superhärligt! Gud vad kul med box, man blir sådär härligt helt slut av det :D

Ja jag älskar fredagsboxen, så skönt sätt att starta helgen på! Det var ett tag sen jag var på box och träningsvärken är ett faktum!

Våra besökare har precis åkt hem. Ganska obeachig och onyttig helg med allt för lite sömn med en två åring på besök som vaknar vid 6 tiden... Och svårt att komma undan i en två rums lägenhet! :p

Tror inte det blir någon träning idag, men har för första gången på flera veckor fått ihop tre pass på en vecka!

Åh vad kul, är du nöjd med den? :) Haha som sagt så ljuger bilden litegrann, men tack :D

Kul med kompisbesök!

Jag tycker pulsklockan gör träningen mer exakt och det är svårare att ljuga för sig själv...:angel: Nä men typ om man springer intervaller så blir det svårt att tänka att "där tog jag nog i allt jag hade" om pulsklockan visar 10 slag under maxpuls som högst. Det är också lite omväxling då man kan välja att springa efter pulsen, att man ska hålla sig under eller över en viss pulsgräns eller så:) Det är roligare att träna med pulsklocka tycker jag!

kl

Precis sprungit en runda på berget, 4km slingan i 5:40-tempo (jobbigt!) + nästan 1 km dit och hem. Totalt 5,92 km på 34:42. I eftermiddag: jobb!

Just det kan ju sammanfatta veckan med, det går så snabbt så denna veckan, för det var väldigt lite träning:p

Sammanlagt 2 h 43 min tränat fördelat på:

* 13,4 km löpning (1 h 18 min)
* 1 gruppträningspass Grit Plyo (45 min)
* 1 styrkepass (40 min)

Bättre nästa vecka hoppas jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 089
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 459
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka