Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Låter jätteintressant, får försöka sätta mig in i det där med puls och så :D Tycker ändå du har tränat på bra i veckan med tanke på att du har haft så fullt upp :)

Hahaha alltså ibland har man bra timing! :D Hade planerat att springa idag ju, men regnmolnen började hopa sig så strax innan 13 tänkte jag att det är lika bra att sticka ut på en gång. Klarade mig med endast några droppar regn mot slutet. Fem minuter efter att jag kommit hem så öppnar sig himlen och det bara vräker ner! :p

Fick till ett rätt så bra pass. Sprang 1,2 km och sedan körde jag intervaller 5x150 meter där jag sprang på nästan så fort jag kunde (och ändå hålla jämnt tempo genom hela intervallen). Ca 30 sekunder vila mellan varje. Sedan joggade jag lugnt hem genom skogen. Totalt 4,61 km :)

Min träningsvecka:

3 pass löpning, totalt 13,35 km
2 pass cykel, totalt 22,38 km
16,31 km promenad

Mycket nöjd, framför allt med löpningen! :)

Vilken bra vecka och bra jobbat med löpningen! :) Du får uppdatera hur det är att springa med pulsklocka. :)

Jag har haft en ganska seg träningsvecka, bara styrketränat en gång, bara sprungit en gång, ridit en gång och gått ett par promenader. Maten har varit ganska bra iaf. :)

Igår var jag hemma hos föräldrarna och målade hela dagen i solen så brände axlarna såklart:p Så fick sola framsidan idag istället :) Gick dessutom en promenad på förmiddagen, så lite beach har det varit idag:)

Bra sprunget!

KL

Wäääh!
Har hittat dyngkool cykeltröja som jag liksom bara måste ha.
Är precis mittemellan M och L i storlek = paralyserad av ångest.
Vilken storlek ska jag välja?
L som kommer att bli för stor eller M som kommer att vara trång och/eller kort ett tag innan den passar... Och ja, den är på rea. Och nej, jag kan inte köpa en av varje pga av att cykling är en extremt dyr prylsport.

Men kolla bara!

big_OTTICO_TOP_101.jpg

Jäklar vad duktig du är!

Jag har haft världens onyttigaste helg. Drinkar i mängder fredag och lördag, McD mitt i natten, glass i stora lass (eller ja, två stycken). Hade tänkt powerwalka idag men jag är hyfsat bakis och ligger och dricker Sprite :o

För veckan har jag planerat: minst två pass på Friskis och minst två promenader :) Blir fint tror jag!

Nu har jag listat ut hur man gör för att importera passen till endomondo också, tjoho :D Såg att mina intervaller gick i 4:00-4:20 min/km ungefär, tur att det bara var 150 meter styck :angel:

Emth: Thank you! Låter som att din vecka har varit bra, mycket aktivitet!

Blueberry: Oooh vilket coolt linne! :d Jag skulle nog välja M faktiskt, du är ju riktigt på gång nu så det tar nog inte länge innan det passar. :)

Niffe: Tack! :) Äsch, men en himla trevlig helg verkar du ju ha haft i alla fall! Planen för nästa vecka låter bra :)

Hello tråden! Gör ett inhopp... Jag har börjat på mitt sommarjobb och som väntat ligger min arbetsledare inte på latsidan. ;) Har spenderat större delen av helgen ståendes i labbet i allsköns icke-ergonomiska arbetsställningar. :p

Har idag träningsvärk som tusan i triceps, axlar och skuldror och lite baksida ben. :D Helt slut i rygg, fötter och knän. Långt borta är det där med två fikapauser om dagen, känns jäkligt bra, om jag bara kan undvika allt för mycket skit på kvällarna när man kommer hem helt slut i kropp och knopp och hungrig.

Tänkte att jag skulle skaffa 10-kort på nåt gym och komma igång lite men det är helt otänkbart tills jag vant mig vid arbetet. :o MEN jag tog med mig mitt fina blåa band, så jag kan träna axlarna, och då kan man ju slänga in lite styrkeövningar när man ändå är igång.
Hoppas det går bra för er andra!

kl

Tack alla som önskat mig välkommen! :)
Jag har inte hunnit läsa ikapp riktigt allt än men jag jobbar på saken :p Den här helgen har inte varit bra på beach-fronten. Fyllde år igår så det har blivit en del tårta och firande med familjen och jag har min sista tenta för terminen på tisdag så all övrig tid går åt till att plugga matte :( Jag hann iaf gå en timmes promenad med mamma idag och vi hann precis in innan himlen öppnade sig!

Men som sagt, efter tisdag ska jag köra igång regelbundet igen och då ska jag även hoppa in helhjärtat i tråden :)

Snyggt! Jag hade valt M, så kan du ha linnet en längre tid. Det är ju synd om det blir för stort alldeles för fort... :)

KL
Jag behöver kloka råd angående mat.
Först, vad kan man ha på havregrynsgröt? Jag älskar lingonsylt, det är helt klart det bästa, men har inte lyckats hitta det i det här landet. Så jag har kört med äppelmos, som är det näst bästa, men har inte hittat nåt som jag tycker är jättebra, det är ju inte hemmagjort liksom. Så vad kan jag då ha till min kvällsgröt? Eller ska jag helt enkelt ta med en burk lingonsylt nästa gång jag har varit hemma? (Vilket iofs är snart, men jag tar gärna lite tips innan, så jag får vänja mig vid tanken att ha nåt annat...)

Fråga två: Vad kan man göra med lite ricotta ost? Jag gjorde spenat igår med ricotta i, det blev jättegott. Nu har jag 1/3 av burken kvar, men ingen spenat, så det går inte att köra på favorit i repris (för jag vill inte köpa ny spenat innan jag åker hem, vilket är på fredag!)

Jag brukar skära upp ett/ett halvt äpple (med skalet kvar på) och slänga i när gröten börjar koka samt en lite skvätt honung, funkar finfint för mig :)

Riktigt snyggt linne :) men svårt val! Jag hade nog kört på L iom att jag tycker det är jobbigt och obehagligt om det skulle vara lite för kort så man måste dra ned det hela tiden...

Jag kör på lättsockrad jordgubbssylt, förut körde jag alltid på en skivad banan. Lite bär kanske?

Körde nya bodypumppasset igår. Låtarna var sådär, gillade övningarna skarpt dock. Sjuk träningsvärk i rumpan och låren. Blir nog bättre efter kvällens joggingrunda. :)

kl

Inser att min kropp uppskattar "nya" kosten. Mamma bjöd på Burger king i lördags och det tog emot faktiskt. Suget efter bröd och annan skit är borta och mina smaklökar uppskattar starkt den mat jag äter nu. Jag har ersatt mitt godis (chips/ostbågar/glass/lösgodis) mot torkade frukter, mörk choklad och nötter. Vilket jag också äter betydligt mindre mängder av, om man tar som exempel:

Tidigare kunde jag äta en STOR chokladkaka - den mörka chokladen räcker gott och väl en/två rutor
Ett kg godis mot nuvarande 5-7 aprikoser och plommon, + några nötter

Jag håller mig mätt på ett behagligt sätt, jag har slipper halsbrännan och en stor del av huvudvärken, jag känner mig inte uppblåst... Bara fördelar! Så idag är jag glad :D (och mätt!) och saknar inte ett dugg de gamla vanorna!

Körde nya bodypumppasset igår. Låtarna var sådär, gillade övningarna skarpt dock. Sjuk träningsvärk i rumpan och låren. Blir nog bättre efter kvällens joggingrunda. :)

Härligt! Träningsvärk i rumpan (och magen) är den bästa tycker jag :D

KL

Tror jag ska köra benpass imorgon trots att jag ska springa vårruset på onsdag, det brukar ju bli bättre med lite rörelse, annars får jag väl stappla fram första kilometrarna, hehe.

Det lät gott, ska absolut prova det.

Mammas: Fast alltså jordgubbar till havregrynsgröt? Jag är lite tveksam.... :cautious: Bär skulle kunna funka, får prova. blåbär känns lite lockande.

KL

Hej på er!

Förlåt att jag varit så dålig på att kommentera de senaste dagarna men jag har läst allt ni skrivit och jag tycker att ni jobbar på hur bra som helst!
Och Zassoo - kul med pulsklockan! :D

Jag har haft en jättejättefin långhelg verkligen, men SÅ onyttig. Alldeles för mycket alkohol(3 av 4 kvällar :p), alldeles för mycket onyttig mat och alldeles för lite träning. Ett gympass har det blivit i alla fall så nu har jag rejält med träningsvärk.
Imorgon ska jag besöka jobbgymmet efter första jobbdagen, så jag hoppas det går bra.

Ska nu stupa i säng efter att ha haft en alldeles för lång och jobbig tågresa. Så jävla trött.

Rör ner en tesked jordnötssmör, skiva en halv banan på och strö över lite kokosflingor + mjölk = :love:

Min favorit är blåbär. Gör gröten i micron och sista minuten häver jag på frysta blåbär. De kanske inte alltid tinar helt, då 'viker' jag över gröten över bären när jag tar ut den, så tinar de helt. :) Asgött! Annars äter jag med hemmagjord jordgubbssylt, för den är gratis. :p

Mumsar just nu på supderdupermogen mango tillsammans med en klick lättkvarg. Oväntat gott!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 089
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 474
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka