Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ajdå, dumt med halsont! Det man ska undvika är väl att höja pulsen så mycket tror jag. Better to be safe than sorry, om du tar det lugnt så är chansen större att du blir frisk snabbare! Men som kolfinnur säger, en lugn promenad ska ju inte vara någon fara.
Okej, bra att du håller koll och är uppmärksam! Det är ju så otroligt lätt att fastna i destruktiva tankar kring mat, träning och vikt. Håller med om att tråden är underbar, jag tänkte på det redan i morse att jag blev så motiverad att läsa vad ni har för er (då jag annars lätt tappar motivationen när jag är på semester i Stockholm).
Lugna promenader går jag flera timmar om dagen när jag är här, har en gammal skrutthund som jag är ute och lunkar med. Men vill ju träna lite mer fokuserat än lugna promenader Ska köra lite försiktig styrka nu har jag tänkt, det höjer ju inte pulsen särskilt. Sambon som tränat fotboll hela sitt liv sa att de alltid fick styrketräna om de hade halsont (annars behövde de alltid vara med på träningen).
*knapp*
Träningsvärken kom som ett brev på posten. Dom där utfallen gör att min rumpa dör typ. Men ja, det tar ju iaf. Idag blir det friskis ikväll.
Det var lite väl tufft med två pass igår, men skönt efteråt. Skoja inte att svetten fullständigt rann. På lördag har jag tänkt att jag ska löpträna. Det där med tjejmilen var det ja...
Dålig vecka igen. Wääh. Ett pass hittills bara.
Ska på BP ikväll i alla fall och imorgon innan jobbet ska jag springa. Vill försöka få till ett pass till på söndag så att jag kommer upp i mina fyra. Snart Spaniendax - jag har shorts jag behöver komma i!
Jag håller med övriga kloka människor som inte tycker ett kilo är något att hetsa upp sig över. Bra att du inser det!
Sleepan: Men 4 pass är ju jättebra!! Att man tränat ett pass till onsdagen är ju bättre än inget pass
Kl
Fortfarande hostig och dan men det börjar bli bättre. Ingen träning för mig i helgen dock, vilar veckan ut för att vara säker och fräsch när jag kommer igång. Tänkte dra lite promenader och sådär i helgen.
Känner verkligen hur mycket tränigen gör för kroppen. Börjar få lite ont och svårt att sova på kvällarna. Men det är bra att få längta lite tror jag!
Vid halsont ska man inte belasta kroppen! Man kan ha en virusinfektion i kroppen som påverkar musklerna. Då även hjärtat är en muskel kan man få hjärtmuskelinflammation och/eller hjärtsäcksinflammation. Om det händer är det livsfarligt att träna, hjärtat kan rentav stanna.
Låter som värsta föreläsningen, sorry för det Men jag tänker att det är lättare att ta något på allvar om man vet varför.
Kanske inte händer något vid lätt styrketräning men min åsikt är att man inte ska belasta kroppen i onödan vid sjukdom. Bättre att ta det lugnt och låta den läka ut än att bli ännu sämre.
Jag har fortfarande inte kommit igång med någon träning. Var hos öronläkaren i tisdags och fick öronen rensade, såå jävla skönt, var värsta kladdet där i och fick kortisondroppar så nu känns öronen bra igen. Men, jag har ont när jag drar djupa andetag och i natt var det så gräsligt när jag låg ned att jag inte kunde sova och hostar fortfarande slem. Vet att hosta kan sitta i länge, och tänker att smärtan nog är "träningsvärk" av allt hostande men ska till VC idag och ta B12 spruta så ska fråga om detta också... de blir tokiga på mig på min vårdcentral
Lagom darrig i benen nu, 23,3 km cykling senare... Ungefär hälften grus, hälften asfalt. Cyklade fel en gång och fick vända, men å andra sidan fick jag cykla över en träbro (kul) och en äng med tistlar (mindre kul). Nu känner jag mig ganska mör och minst sagt redo för lite mat i magen!
Själv har jag cyklat nästan 17km idag. Riktigt roligt och fick sällskap av PV. Känns helt okej ikroppen än så länge iaf. Ska snart äta middag och sen Friskis pass. Dubbelpass verkar vara min grej just nu. Och ikväll ska jag INTE äta glass. Har på något sätt fått någon noja på glass. Inte bra alls!
Är så galet seg, trött och låg idag.
Funderar starkt på att ta min vilodag idag istället för söndag.
Är så SÅ godissugen idag! PMS kallas det visst
Hade tänkt köra styrka idag men känner inte alls för det nu.
*jag ska inte gå till affären, jag ska inte gå till affären*
Den orangea färgen i sig var det inget fel på, dock var det ingen hit att kombinera den med just lila. Kan dock tänka mig att beställa tightsen i mörkgrå/orange sen
Vila idag, insåg att jag ska till Köpenhamn tidigt imorn bitti och tåget hem går inte förrän 06:10 lördag morgon... Lär bli en del promenader (och kanske lite övningar?) där iallafall, om så bara för att hålla mig vaken tills tåget går