Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Funderar på att ta med träningströja till Köpenhamn :D
Resten blir förvisso shorts och strumpbyxor, men en extra t-shirt i bra material tar ju inte så stor plats! Känns som att jag svettas mest på överkroppen ändå.

(Hej, jag har druckit kaffe och inte rört på mig idag, så att inte träna imorn känns just nu som en omöjlighet haha)

Sommarvärmen är inget att skryta med här nere för tillfället, 11 grader kl 6 imorse *brrr* Så packa varmt! ;)

Blev en löptur på ca 6,2 km ikväll iaf, nu måste jag sova så får skriva mer imorgon! Ni är så duktiga och bra hela högen iaf! :D

Vore jättefint om vi kunde hitta tid för det! :) Har tre veckor kvar i Älmhult innan jag ska iväg till Spanien, så vi kan ju se om det passar! :)

Och fotograf är inte fy skam att ha med på Varvet ;)

Kl

Jag behöver råd! Jag hsr gått typ 107-108 km på min och kollegans utmaning - han har gått 144. :cool: jag vill vill vill inte ge upp, men jag kommer inte att ha ett liv om jag ska kunna hålla samma takt som han och dessutom ta igen typ 3, 5 mil. Måndag är sista dagen... ska jag ge upp och sluta försöka enbart gå eller tror ni att det går? Ska tilläggas att han gått och sprungit över 2, 5 mil idag, så jag har halkat efter trots 1,6 mil för min del... men egentligen tar det emot förbannat att ge upp, men vet inte om det är realistiskt riktigt...

Jag är kvar juli ut, så hojta bara till. :)

Haha gött att man kan vara delaktig på något vis iaf. :D Ska nån ut o vandra kan jag däremot hänga på!

KL

Vad tror ni, är det här bra?
Proteinpulver
Hur får man bäst i sig det?
Eftersom jag ofta tränar på kvällen så vill jag ha något som går snabbt och fixa till och få i sig efter träningen. Även när jag tränar dagtid vill jag ha något som går snabbt. Nu kör jag på ägg men oftast är man ju mer törstig än hungrig sas.

Ska packa ner allt jag kommer på! (eller iaf träningströja och mjukisbyxor) :p

Har iaf fixat färdkost för att minimera risken för Mc Donalds!
När bestämt 1,3kg sallad haha :D

Inte ett enda salladsblad i, men en massa gött!
Typ linser, kyckling, paprika, lök, soltorkade tomater, mozzarella, citron...
(mycket roligare att skriva ingredienser än att plugga känner jag)

Klart du inte ska ge upp, det är några ynka dagar kvar, kämpa!!

Och om det är så att du kommer tvåa, då vill du ju inte ha för många km till ettan, eller hur?

Jag tror på dig:)

Nu kanske jag är blind men ser inte att det står hur mkt protein 100 gram innehåller?

Angående hur du får i dig det, du blandar med vatten eller mjölk och dricker. Jag vet att man även kan ha en del i matlagning men det är inget jag har testat iaf:)

Men alltså din kollega kan ju inte göra annat än att träna?! :eek: Visste du vad du gav dig in på? :p;)

GBG-varvet verkar vara en häftig grej, meeeen 2015 kanske? ;) Börjar med att se om jag klarar av Tjejmilen :D

KL

Jag behöver hjälp hörni.
Har liksom kört fast och känner mig bara värdelös.

Träningsmässigt är det helt fantastiskt - men något är fel ändå.

En helg hos min föräldrar räckte för att sabba hela planen.
Det har varit en kolhydratskatastrof av sällan skådat slag, min mamma är nämligen en värdinna av rang.

Jag orkar inte ens tänka på allt jag har ätit, men vet att jag ytterst tacksam för de matrutiner vi har hemma hos oss. Vi äter regelbundna måltider och väljer (nästan) alltid det nyttigaste alternativet. Det känns som att vi har en medvetenhet kring maten vi äter, och det är skönt.

Ändå står jag kvar på i princip samma tråkiga vikt som innan.
Jag tränar och rör på mig mer nu än vad jag någonsin har gjort tidigare. Någonsin. I hela mitt liv. Det är jobbigt och roligt och varierat - men ändå, fortfarande ingen direkt skillnad.

Då blir jag frustrerad. Och ledsen. Och livet är orättvist.
Jag vill kunna äta vanlig jäkla mat och träna som en vanlig jäkla människa. Jag vill inte att det ska behöva vara extremt, jag vill inte gå på någon diet, jag vill inte späka mig, jag vill inte bara skala bort och skala bort och behöva göra fler och fler uppoffringar.

Jag vill bara att det ska fungera.
Jag vill inte nödvändigtvis att det ska vara lätt, men jag orkar inte med att det ska vara såhär svårt.

Nu går jag på sockeravgiftning. Igen.
Det gick bra förra gången, men då började jag inte heller samtidigt som jag fick pms och chokladcravings. :banghead: Jag lyckas stå emot och kan oftast styra tankarna åt rätt håll. Jag har också lagt till fler punkter i träningen hemma, på daglig basis. Armhävningar mot kökssoffan, planka och lårdödarövningen med bollen.

Det här är planen:

1. Promenad eller cykling
2. Armhävningar
3. Planka
4. Lårdödarövning
5. Planka
6. Armhävningar

Igår orkade jag 56 sekunder planka, 2,15 minuter med bollen och sedan 32 sekunder planka igen. Det är en ökning med 6+15+2 sekunder sedan i förrgår.

Men det är ju maten som är problemet, och jag vet inte ens var jag ska börja.
Att minska på kolhydraterna och öka proteinet är bra, det känner jag - men hittills har det inte gett något resultat på vågen. Jag vet inte ens vad som fungerar för mig. Hur kan jag ta reda på det?
Det är kanske är fel på mig? :(

Har haft hemska dagar onsdag och torsdag, bara gråtit och känt mig eländig och tjock.
Jag vet att det delvis är abstinens, men någonstans känns det bara så himla hopplöst.

Det är bara bissa sorter proteinet fixar upphättning, står på isf. :)

Ang utmaningen ligger jag efter med 4 mil nu, och ska jag gå typ 4 mil om dagen till på måndag, som är det minsta jag behöver för att komma om, så är det så mycket annat jag behöver prioritera bort, det är det jag inte tror är värt det. Vill ju hinna umgås med min familj när jag ska dit idag, och inte bara komma fit för att gå ut och gå i tre timmar. Och tre timmar är räknat på att jag hoppar att träna på dagen och går 2 h hemma innan jag åker till dem...

Innehåller med protein gör det ju, och säkert en hel massa annat bra. Men det kändes dyrt?
Det var ju bara 0,4 kg i den där byttan...

Han bara går och går. Hade jag tänkt hade jag vrtat att han har en sådan tävlingsskalle men alltså. ... tröstar mig med att han tycker att det är astrist att gå. :p

Du, jag tror det handlar mycket om att du inte får ge upp nu.
Jag tycker att du är skitgrym!
Du tränar bra, du har hittat cyklingen som du tycker är kul, du är duktig med maten och vad jag förstått så mår du bättre? :)
Kroppen gör inte alltid som man vill och då är det svårt att fortsätta eftersom man vill ha ett kvitto på att man gör rätt! Jag tror dock bara det är för dig att fortsätta som du gör, och sen som du själv är inne på – äta med protein och mindre kolhydrater.
Ge inte upp så ska du se att det vänder! Du är grym!

Shit, galen snubbe det där! Jag hade nog inte heller försökt ta igen, för då måste du verkligen gå vansinnigt mycket!
Men skitbra kämpat på vägen! :)

Ja alltså om det räckt med typ två mil om dagen hade det varit lugnt, men nu känns det helkört. :p
Tack! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 121
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 489
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 128
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka