Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Ja, det var faktiskt himla trevligt! Sov verkligen som en stock, tror vi sov nästan elva timmar. Sambon gav mig sovsäck och liggunderlag i present häromdagen (efter att tidigare i veckan ha pratat om att "Det vore ju kul att tälta i helgen...") och han hade prickat helt rätt genom att köpa en sovsäck som egentligen är gjord för lite lägre temperaturer. Min största skräck är att frysa för jag blir snabbt så totalt genomfrusen och sedan tar det en halv dag att tina upp, så där tänkte älsklingen verkligen till. :D

Kl
Bodypump. Endorfinkick!
Första gången på en dryg månad men kände mig stark, körde på samma vikter som vanligt och höjde nånstans tack vare peppig instruktör.
Trött i musklerna men glad :)

Råkade köpa nya träningskläder också, så jag fick känna mig både stark och snygg :)

Oooh, vad spännande. :D
Min man vill ut på såna äventyr han med - men ingen av oss har vandrat under såna omständigheter förut, så jag känner mig ganska tveksam.

KL

JAG HAR JOGGAT!

För första gången sedan springförbudet i början av april.
Mina skoinlägg känns ingådda nu, så jag har provat och så får vi se vad benhinnan säger. Än så länge har jag i alla fall inte ont, och det brukar inte vara någon smärta som dyker upp i efterhand. Jag hoppas på det bästa.

Jag hittade intervallfunktionen på endomondo och skapade en egen; 100 meter gå - 100 meter springa/jogga. Totalt 2 km. Dessvärre missbedömde jag rundans längd, så totalt blev det 2,7 km. Men ändå. Jag har joggat över 1 km totalt, och det känns ändå jäkligt bra.

Och innan jag snörde på mig skorna körde jag styrketräning här hemma, med squats, utfall och planka och armhävningar, lite boll och lite gummiband och så lite mer planka.

Tjockångest kan vara väldigt konstruktivt emellanåt, tydligen :D

Kl

Ska läsa ikapp lite i tråden snart.

Är typ frisk nu! Har bara yttepyttelite snor och hosta kvar. Tror det blir en lugn joggingtur på typ 2 km imorgon.

Har tänkt köra 30 dagars squatutmaning! Har tänkt göra det länge och nu när en av de äldre på jobbet sa att hon för några dagar sedan gjorde 250 squats tänkte jag att vad faaan, ska väl jag också klara av! Så ikväll innan läggdags blir det 50 squats!

Typ kl

Jag gillar den här nyare varianten av "spinnin round", typ ny poppig variant. Ingen aning om artist men har haft den på spinningen. Ni vet den här "you spin me right round baby right round, like a record baby right round right round".

Annars säger jag prodigy!
Jag klarar inte av den låten sen några killar i min högstadieklass visade upp en jättesnuskig .gif till den låten.... :wtf:

kl

Nu har jag provsprungit mina tights och hittat ännu lite fler grejer som ska korrigeras.
Men jag kan ju bjuda på en bättre bild i alla fall:
29A20C5D-61E5-4B64-8D9C-AC9132F34F38-652-0000004BC4A80664.jpg

Börjar nästan tycka att det orangea är lite fulsnyggt. Och det stör mig så grymt att sidostrecken är för långt bak

"Råka köpa träningskläder", känns som en väldigt vanlig åkomma bland beachtrådarna :angel:

Blueberry: Woop woop! Härligt :)

Wys: Yay, skönt att du är typ frisk nu! :)

Aaaahhhhmaaaagaaaaaad vad jag har ont i kroppen!! :crazy: Har jobbat på en bröllopsmottagning i 8 timmar med att servera, och min kropp är inte van vid att stå och gå så mycket så jag fick snabbt mycket värk i ländryggen, fötter och ben. Nu sitter jag och äter pizza och chips och dricker cola. Beach 2020 sa vi, va? ;)

I min hjärna är det en viss kroppsdel som snurrar runt runt runt, för att en annan viss kroppsdel av samma sort är instoppad i... Ja... Hrm :cool:

Nu släpper vi det tycker jag :angel:

Det orangea tycler jag var riktigt snyggt, och då brukar jag ändå inte tycka om orange.

Tänkte på dina tights idaf, jag behöver ett par nya :p

Kl

Väldigt inaktiv i tråden men här kommer en uppdatering för de som minns.
Jag har nu varit helt rökfri i 4,5 månad och vad gäller maten har jag sedan en tid infört ett lätt mål (frukost/mellis) samt ett större (lunch, middag) varje dag. Nöjd!:)

Märkbara förändringar: Väldigt mycke mer energi, mindre huvudvärk men framförallt en friskare känsla i kroppen. Tjohej!

Sluta nu! Vi ska vara anti lila-orange!
(men jag måste medge att jag nästan kan tänka mig den mörka lila ihop med en lite ljusare orange... åh, dumma fabrik!!)

Jag är inte förtjust i oranget så jag kan ansluta till anti-orange klubben!

*knapp*
Den där jävla glassen! Attans så god den är. Men får väl se att jag sköter kosten annars så finns det utrymme för glass. Går väl inte ner ngt men jag håller mig viktstabil. Började morgonen med kaffe, jordgubbar och grädde.

Idag SKA jag springa! Måste inviga mina nya fina Gröna (?) löparshorts. Hoppas på att slippa skav iaf. Men tights dör jag av just nu.

Ska också springa idag, väntar på att linnet ska torka bara, ligger i tumlaren nu.
Har kört lite styrka nu på förmiddagen alla fall, börjar åtminstone känna att det ger resultat även om det inte syns än. Jag ser det alla fall inte :p
Men jag är lika otålig som alltid och vill ha resultat NU!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 119
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 488
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 127
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025