Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Shit vad grymt sprunget!! Aslångt ju:D

cili - helt missat att dina tights kommit! Inte alls hängt med i diskussionen kring dem, vad är du nöjd med och mindre nöjd med? Kul att se en bild iaf!

knapp.

Så, eh, nytt heltidsjobb och sommar gör att mitt träningsschema blivit betydligt tunnare än tidigare... Men jag kör löpning 3 ggr/v som prio 1 och det kommer jag lyckas med denna veckan, ska strax ut:)

Apropå squats så har jag världens träningsvärk i låren efter att inte ha kört tunga squats på gymet på ca 3 veckor och sen igår dra dit och reppa lite på 40 kg, alltså mina stackars lår! Jag visste ju att det skulle kännas så här idag med men vad ska man göra? :p

Bjuder på en beachig bild från San Francisco! Hade 55 km cyklande i benen ;)

14680f76e19211e29a6e22000a1fab27_6.jpg

Gick igenom bilderna från resan först idag, och när jag såg den här bilden så kände jag mig ganska dum. Vad har jag obsessat över senaste dagarna egentligen? Jag är pretty damn nöjd med utseendet på bilden - och hallå så ser jag ju ut!? :cautious: Särskilt nöjd med armarna, har slitit hårt för dem ska ni veta!

Bjuder också på mitt nya cirkelträningspass!

- Utfallssteg x30
- Armhävningar x15
- Russian Twist xtills magen skriker
- Chin-ups x4
- Boxjumps/upphopp x15
- Diamond Press-ups x15
- Rygglyft x20
- Plankan x1 min
- Höftlyft på 1 ben x15 på varje ben
- Dips x15

Kör 3 varv, tar ca 30-35 min :) Känns som jag får med hela kroppen också!

Huvudvärken mitt fel? :o

Mirre: Jag ser ingenting i muskler på överkroppen, bara benen. :p Och då har jag tränat i typ nio månader, borde synas nu. :p

+ Emth Grymt sprunget!

Själv vaknade jag med knäont i morse, tror att det är allt gående och springande som gjort det. Tar det lugnt med sånt fram till op, sedan blir det ju automatiskt lugnt någon vecka iaf. Opereras på tisdag, ska bli så skönt, men lite spänd är jag. Kör bodypump och sedan grit imorgon, ska bli najs! :)

Vad är det du ska operera?
Håller tummarna att det går bra alla fall :)

Jo det tar väl tid innan det syns någonting, men det känns alla fall att det händer nåt, bra det alla fall.

Ja då är det samma jag har:) Gillar också shorts nu på sommaren! Är det över 15 grader ute har jag shorts på mig, råkade ta långa tights i förra veckan, fy fan:wtf:

kl

4,8 km sprunget på 27,48 (5:48-tempo). Var asjobbigt. Hehe. Men iaf, gaanska nöjd med veckan på nåt konstigt sett trots att det är mycket mindre träning än tidigare.

Totalt 2 h 42 min tränat fördelat på:

- 15,31 km löpning (1 h 32 min)
- 2 pass styrketräning (1 h 10 min)

Tänker mig att det kommer bli mer träning nästa vecka, då är dessutom min sambo iväg så är det dåligt väder ska det inte finnas något som håller mig kvar hemma i soffan efter jobbet;)

Sällar mig till soc shorts klubben! Har också ett par och köpte ett par från Nike för några veckor sen också. De är guld värda vid varmt väder!

Grillkväll igår och konfirmation idag så maten har inte varit den bästa i helgen. Dock har jag iaf fått ihop tre pass denna veckan.

Bra jobbat!

KL

Tog mig ut på en springrunda. Kändes bra i benen, tungt i huvudet :p Får dock skylla mig själv efter två dagars fest. Körde lite planka efteråt också, både rakt och sidorna!

kl

Jag har sprungit EN MIL!!!!!! Så jävla stolt så ni anar inte, jag känner mig så glad att JAG har lyckats med det! För vissa är det ingen match att springa en mil även om man är otränad, men jag har banne mig ganska mycket emot mig både fysiskt och psykiskt. Inte direkt byggd för löpning och lat av naturen.

Så idag är jag glaaaaaad :D Och vet du, Emtherlia, det var du som inspirerade mig med din grymma långrunda :)

Den enda regeln jag satte för mig själv idag var att jag får inte springa snabbare än 7 min/km och sen är det bara att springa så långt jag orkar på 10 km-rundan. Och det var ju inga problem alls, jag bara tuggade på och lyssnade på Sommarpratarna. 7:15 min/km i snitt vilket jag är nöjd med. Detta är även första gången jag har sprungit mer än 50 minuter i sträck, var ute 1 h 12 min.

Sammanfattningsvis: Jävligt nöjd :D

*kl*

En halvmil blev sprungen ikväll, på ren vilja. Hade tänkt cykla men min mage har gjort att jag inte velat bege mig så långt hemifrån.

Så veckan innehöll totalt två cykelpass, två löppass, två promenader och två dagar som gick till vandring och tältande (totalt drygt fyra timmar i varierande terräng). Med vandringen, som fan var det mest jobbiga, så landar veckan på nästan nio timmars fysisk aktivitet. Inte fy skam. :D

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 115
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 486
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 127
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka