Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

De va gött! Fick med mig killen så jag hade en livvakt:D det sura är att den enda konditionsträningen han gör är fotboll och ändå så blev han inte ens trött av vår 5 km runda.. Jag blev trött fast att jag sprungit i flera månader nu:cautious:

De flesta fotbollsspelare brukar ha bra kondition så jag är inte så förvånad. Min sambo har också sådär orättvist bra grundkondition, skulle vilja springa med honom men han har fått för sig att allt under milen är onödigt typ O_o Jag hävdar då att det bästa är variation och att vi kan ju springa lite intervallpass också för att bli snabbare. "Nää men jag vill inte bli snabbare, jag vill ju bli uthålligare." :banghead: Han är underbar och fin på många sätt men han förstår sig inte riktigt på löpträning :p

Ja, men inte när jag sprang. Känner lite nu men ska göra sjukgymnastiken tänkte jag. :p

Bra tänkt angående att det inte gick enligt planen, bra att inte älta!

Blåbäret: jag ser ingen oliv iallafall. :D

Ja det förstår jag är irriterande, kan han inte följa med för att det är mysigt att umgås i solen? :)

Blev en promenad på 7.85km idag, varmt som tusan var det men det var skönt ändå. Blev en vända till affären också sedan.

Niffe: Melon kanske kan vara något istället för glass?

Zasso: ja det är hur svårt som helst, men det är väl självdisciplin som gäller.
Gick med i en utmaning på fb nu, inget socker fram tills midsommar. Sambon får hålla koll på mig ;) Funderar på att lägga in någon motiverande bild som bakgrund på datorn, sitter ju ändå en del där och det är helt klart då det är mest lockande med snacks. Men bilden får påminna mig om mitt mål, ska bara hitta en bra bild.

Ska lägga mini nu och sedan ska jag äta lite kvällsmat.
Lax med morotsmos får det bli idag, får se hur det smakar ihop.

Senast ändrad:

Blueberry hade en bra bild som bakgrundsbild på datorn (jag har snott den och har den på jobbdatorn:D) Hon kanske kan posta den igen?

KL

IDAG HAR JAG FÅTT SOMMARLOV! :D Skickade in sista tentan igår, och hade sista redovisningen idag! Så nu väntar 4 helt lediga veckor! detta firas med lite godis... men också med ett pass bodystep och en lugn kvällspromenad på 4 km.

Det är ju jättelångt! Bra jobbat!

KL

Jag har varit ute och gått med en kompis. Drygt 5 km på drygt 1 timma. Men det var BACKIGT. Första 1,5 km gick uppför. Asjobbigt! Men knäet kändes bra så jag är jätteglad :)

IDAG HAR JAG FÅTT SOMMARLOV! :D Skickade in sista tentan igår, och hade sista redovisningen idag! Så nu väntar 4 helt lediga veckor! detta firas med lite godis... men också med ett pass bodystep och en lugn kvällspromenad på 4 km.

Shit vad härligt! :D

Mirre: Härligt med långpromenad!

addicted: Jobbigt att gå i backar! Skönt att knäet kändes bra :)

Jag tänker göra en ny snart också (jag får ju inte springa, så temat är lite fel), men här kommer den:

skrivbord.jpg

Och ni:
Tack för komplimanger förresten :love:

Vid närmare eftertanke finns det isglass i stil med Calippo i frysen kom jag på nu...

Varför stanna vid en mjukglass idag, borde avrunda med en isig också! ;) Hej och hå, har ätit massor med glass senaste tiden. Men överlag har snaskätandet gått ner, matintaget öht har gått ner. Fast glass funkar ändå alltid.

Håller med, lite somrig nostalgi :D

Tack Blåbäret :bow: har den som bakgrund nu. :)

Wysiwyg: Ja det var jätteskönt, riktig motivationshöjare.

addicted: Tack :)
Din promenad låter härlig också, skönt att knäet kändes bra också.

Sitter och äter min lax med morotsmos och lite andra grönsaker nu.
Såå gott! :d :d

Det brukar funka bra att mixa frysta bär av valfri sort med kesella/turkisk yoghurt och ev någon form av sötning på det (honung, vaniljpulver, proteinpulver, florsocker - vad man nu känner för om man tycker det blir lite för surt utan) och äta som glass. Det enda kruxet är att man måste äta det typ omedelbart så det inte smälter, men lite får man ju offra sig :D

Håller på läser ikapp nu men måste bara flika in en fråga.
Det är ju lätt att bestämma sig för att nu NU ska jag förändras, nu ska jag äta bättre osv. Men sedan att verkligen GÖRA det också är ju inte lika enkelt. Såå lätt att falla dit igen, "det är varmt så vi köper glass", "ungarna vill ha lördagsgodis, klart att vi ska ha lite också", "det regnar så jag stannar inne istället" osv osv i all oändlighet.

Hur fan rent ut sagt, gör man för att komma ifrån dessa ursäkter, för att verkligen förändra sin livsstil och hålla det? För att inte falla tillbaka i samma lata onyttiga mönster igen? För det är ju just lathet och godissug som är mitt problem, det vet jag ju.

Som ex spelar vi ett kortspel med sambons bröder väldigt ofta, jättekul på alla sätt men det blir alltid så att vi "måste" ha nåt snacks till. Jag vill ju inte styra över vad dem äter, men jag själv behöver ju inte mula godis tex. Hur står man emot? Hjälp?

* Ha vettiga alternativ till hands som du verkligen GILLAR så att det inte känns som en alltför stor uppoffring.
* Be sambon hänga med på tåget.
* Hitta din egen motivation! Alltså, varför vill du gå ner i vikt? Hälsa, ett visst par jeans, utseende, eller vad? DU måste ha en egen drivkraft till att förändra saker och ting, förutom att du har "bestämt det" och får dåligt samvete när du misslyckas!
* Träna! Det blir tusen gånger lättare med goda vanor om du tränar och därmed automatiskt börjar se din kropp mer som din vän och kompanjon än som din fiende.
* Gilla dig själv! Oavsett vilken vikt du har just nu så är du ju samma härliga och bra person.

Tråkigt med Marocko, men skönt att det ändå känns bra för dig. Jag skulle köra på hemgjord isglass à la Fun Light, lyxig fruktsallad med kvarg, goda smoothies som du kan ha i kylen tills på eftermiddagen, och annat mumsigt kallt och svalkande. En glass nån gång ibland är ju inte hela världen heller. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 088
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 417
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 105
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka