Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Viljestyrka är bra skit! :D

Och tack! Jag är jättenöjd! Särskilt med tanke på att jag inte kommer träna så mycket i veckan som kommer...

Jag springer efter en app, där målet är att springa 10 km. Jag började efter att jag hade anmält mig till tjejmilen, tänkte att det var bra att träna innan det :D

Om jag var du, så skulle jag börja med att hitta en träningsform jag gillar. Springa, cykla, simma, gymma vad som helst. Sen är det bara att börja, och öka allt eftersom. Jag springer inte mer än tre gånger i veckan för att ge min kropp en chans att återhämta sig, däremot kan jag (men gör inte så ofta :p) göra annat de dagar jag inte springer!

Hej och välkommen! :)

Man får väl börja hur man vill, höll jag på att säga ;) Steg ett är att hitta motivationen. Man ska inte träna för att man borde eller för att alla andra gör det utan för att man själv vill! Jag tycker att promenader är ett utmärkt sätt att komma igång, du vänjer dig vid att komma ut och du befäster vanan, samtidigt som du vänjer senor och ligament vid den belastning det innebär att röra på sig mer.

Hitta en motionsform som du trivs med. Och var rädd om kroppen, lyssna på den!

Lycka till :)

Jo det är väl så! Om man aldrig pressar sig själv så kommer man väl aldrig framåt. :)

Wys: Tack :) Tycker du ska vara nöjd, du verkar ha hittat lite motivation igen och det är ju super :) 6 km kommer gå asbra tror jag, det är mitt mål också!

cili: Long time no see ;) Så himla spännande med kläderna, du måste hojta till när de kommer så kan jag hjälpa dig att utvärdera :angel: (jag är inte alls nyfiken! :D) Bra att du äter! Och du har ju så mycket att stå i så det är inte konstigt om träningen inte hinns med.

Jag har så mycket på en gång just nu att jag varit fullkomligt knäckt. Låg i sängen och kunde knappt ta mig ur för ca tre veckor sen, såg inte ordentligt, hade ångest för allt, åt värdelöst, höll på att börja gråta varje gång telefonen vibrerade (den var konstant på ljudlös under den perioden). Kände hur jag stod med näsan mot väggen, försökte förhandla bort lite jobbpass men misslyckades så det var bara att köra på som en zombie. Nu är det lite bättre dock, har färre timmar och fler lediga dagar denna månaden - välbehövligt!! Solen, ananasen och jordgubbarna gör sitt också.
Hoppas innerligt att webshoppen kommer gå hyfsat så jag kan dra ner timmarna på vanliga jobbet ännu mer.

Sleepan: Inte ha dom på sig?! :eek: Jag skulle vilja bo i dom! Du skulle sett mig när jag såg en tjej som tatuerat en ryggrad längs ryggraden (ja, du fattar nog hur jag menar...), blev ju helt exalterad och ville springa fram och studera den närmre. Men jag lät bli det :angel:

Min vecka har ju inte bjudit på mycket träning på grund av tanden, men det blev mycket promenerat!

Måndag: 8,56 km promenad, 5,1 km transportcykling.
Tisdag: 5,3 km promenad.
Onsdag: 7,77 + 8,88 km promenad.
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: 2,17 km promenad.
Söndag: 5,02 km löpning.

Nästa vecka satsar jag på tre pass löpning, 2 pass cykel och så minst ett pass styrketräning. :)

Ont i halsen-ingen jogg ikväll heller :( det går dååååligt nu!

Hoppas dock att det halsonda beror på agilityträningen (springa och ropa samtidigt har ibland den effekten på mig).

Åh, jag är också däckad... Alltså, har känt mig halvseg hela veckan men imorse vaknade jag med igenbommade ögon, ögoninflammation? Rätt pigg i övrigt men frustrerande när synen inte samarbetar.

Min träningsvecka har haft mkt vilodagar pga jobb i princip dygnet runt mån - tors.

Mån: 3,5 km löpning
Tis: 12 km cykel (transport tor jobb, ridning på kvällen)
Ons: 41 km cykel (transport till jobb-möte 15 km bort + in till stan). 30 min löpning, löpskolning +en intervall. Bröt sedan pga benhinnekänningar.
Tors+fre= VILA
Lör: Sprang millopp, 54:33 + lite transportcykling typ 4 km.
Sön: VILA (men med uteritt och stallmys)

Distans totalt: +70 km

Matmässigt: Katastrof. Visserligen mkt god mat men också mkt Sk*t. Vår chef gillade att bjuda på fika och med möten typ varje dag + långa arbetsdagar är disciplinen sådär. Svårt att säga nej till tårta också ;)

Men åh, vad jobbigt allt låter hördu!
:/
Jag har i alla fall planer på att hjälpa till så att din webshop funkar finfint! :love:

Och alltså, nä. Jag tycker att de sticker ut lite för mycket, de där brallorna. Haha. Även om de var sjukt balla! :D

Men åh, vad jobbigt allt låter hördu!
:/
Jag har i alla fall planer på att hjälpa till så att din webshop funkar finfint! :love:

Och alltså, nä. Jag tycker att de sticker ut lite för mycket, de där brallorna. Haha. Även om de var sjukt balla! :D

:love:
Jag ska inte göra dig besviken! Nu ikväll har jag skissat på ett linne som är to die for. Jag vill klippa ut det och använda det direkt. Men det lär dröja åtminstone en månad innan jag beställer hem ett prov på det :(

Wys: Tack :) Tycker du ska vara nöjd, du verkar ha hittat lite motivation igen och det är ju super :) 6 km kommer gå asbra tror jag, det är mitt mål också!

Motivationen ligger lite sådär på halvfart faktiskt, orkar inte riktigt pressa på mig själv att träna 5 dagar i veckan och äta bra. Men då får 3 dagar i veckan duga bra och halvdan kost. Jag äter i alla fall inte skit varje dag :angel:

Ibland får man vara nöjd med det lilla helt enkelt :) Och jag är ändå rätt glad att jag "uppnått" ett träningssug som innebär att 3 träningsdagar på en vecka är lite. Tidigare var ju 0 träningsdagar mitt vanliga så det är ju bra!

Jag har lite problem var jag ska springa bara :angel: Gillar inte riktigt att springa i skogen, underlaget är ju bra och så men jag blir alltid lite nojig och måste kolla bakom mig och tror det ska stå nån våldsam idiot bakom varje träd typ :p Speciellt när jag kommit några kilometer in i skogen..

Spännande med Webshop! Jag håller tummar för att jag ska få hålla kurs i näthandel ist för inköp nästa läsår. Men det kräver att vi hittar någon som kan undervisa i just inköp!

Men hallå där, ska du ruinera oss allihopa?! :D Snygga träningskläder är så svårt att motstå...

Fast vadå, 3 dagar är väl jättebra! Jag tycker du har en sund inställning :)

Nämen skogen som är så trevlig :D Men det är klart du inte ska springa där om du känner dig otrygg. Finns det inget motionsspår eller typ en slinga som är i utkanten av skogen? Bra förklarat där, hehe. Svårt med rundor, man vill ju gärna ha lite variation också!

Hej och välkommen! :)

Jag körde igång med att jogga, det som är viktigt då är att man kör igång försiktigt och låter allt "krafs" (;)) i benen byggas upp innan du ökar sträckorna. Men är kondisen dålig så är det bara att varva att springa med att gå i början. Sedan började jag köra pass på gymmet, och simma litegrann. Nu när det börjar närma sig ett år efter att jag körde igång så har jag försökt börja komma igång med styrketräningen också, det går sådär. ;) Men mitt tänk har hela tiden varit att köra det jag tyckt är roligt. I höstas så hade jag en period när jag fastnade helt för bodypump och tyckte att just det passet var askul, då körde jag lite annat och så det typ två gånger i veckan. En kompis som tränade asmycket sa typ "Öhh, varför kör du det så mycket, det ger typ inget att köra igenom hela kroppen två gånger i veckan", och tyckte då att jag skulle ut i gymmet istället. Men jag hade ingen lust, så jag fortsatte köra passen och nu känner jag mig mer taggad på att köra i gymmet. Så det kommer sedan.

Så jag tycker att du ska fundera över vad för typ av träning du kan tycka är roligt. Gillar du att träna själv eller i grupp? Vill du ha fasta tider eller flexibelt? Inomhus eller utomhus? Bollsporter?
Träna själv: På gym (konditionsmaskiner eller styrka), videos i vardagsrummet (yoga, pilates, aerobics etc).
I grupp: Pass på gym, grupper som springer, cyklar.
Utomhus: Cykel i skog eller landsväg, rollerblades, paddling, simma, springa, promenera, etc.
Bollsporter: Tennis, badminton, fotboll, etc.

Det är ju bara att fundera över vad du vill göra, vad du tror är roligt. Det är den träning du tycker är rolig som kommer att bli av.

Sedan går det alltid att fundera över vardagsmotionen, går det att cykla/gå till jobbet/stallet istället för att ta bilen, trappor istället för hiss, etc.

Skog är ju underbart och nu är det ju ljust på kvällarna också! :) Åhå, jag vill verkligen inte att jag ska vara förkyld, vill cykla skog i massor ju!

Tack! :)

Äh, det blir så ibland. Jag har ätit sallad typ fyra dagar i rad för att jag råkade blanda lite för mycket, aja, jag tröstar mig med att det på pappret är nyttigt iaf. :angel: ;)

cili, coola brallor! Lätt att jag skulle ha sådana! :D

Ang toppar så gillar jag när de är långa, jobbigt när man gör typ mountainclimbers och linnet åker upp. Iaf jag är inte helt bekväm med att visa min hängiga mage. :o :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 162
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 516
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 134
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31