Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Varför skulle det inte ge nåt att köra igenom hela kroppen två gånger i veckan? Låter riktigt konstigt.

Fast vadå, 3 dagar är väl jättebra! Jag tycker du har en sund inställning :)

Nämen skogen som är så trevlig :D Men det är klart du inte ska springa där om du känner dig otrygg. Finns det inget motionsspår eller typ en slinga som är i utkanten av skogen? Bra förklarat där, hehe. Svårt med rundor, man vill ju gärna ha lite variation också!

Ja men det är ju det och det försöker jag verkligen tänka också. Även när självkritikens fula lilla nuna sticker fram och viskar "men du tänkte ju träna 5 eller minst 4..".

Alltså jag är ju världens mes, det är ju inte klokt egentligen. Klart jag inte kommer bli överfallen och mördad på min egen skogsrunda. Och egentligen borde det väl vara bra om jag är lite rädd, benen har en tendens att gå snabbare då ;)

Ska köra en slinga här närmare stan tror jag innan jag ger mig på skogen. Den är 8 kilometer lång och känns inte riktigt lika läskig som motionsspåret. Dessutom är det närmare så jag kan springa dit och hem.

Skog är ju underbart och nu är det ju ljust på kvällarna också! :) Åhå, jag vill verkligen inte att jag ska vara förkyld, vill cykla skog i massor ju!

Ja jo skog som i skogspartier är fint men när jag springer och tänker att "det är 3 kilometer till närmsta väg och sen bara urskog och herregud tänk om någon hoppar på mig nu" blir jag stressad. Mesig och osäker är mina förnamn :p

Hoppas förkylningen går över kvickt för dig!

Men typ att det skulle ge mer att träna på gymmet och träna varje del mer intensivt men en gång i veckan. Vet inte, det var en träningsnörd och jag var inte så jätteintresserad av att lyssna. :p Ville köra på mitt sätt. :p

Låter som en bra plan!

Mammas: Det är säkert bättre om man typ vill bygga muskler, men vill man mer träna för att det är kul och inte bryr sig ifall det går långsammare så är det väl skitbra med typ bodypump! :)

Ja, så tänkte jag med. Plus att jag ville göra sådant som jag tyckte var roligt, för att fortsätta med det. :)

Ja, jag med. Och efter att ha kört det några gånger måste jag säga att låtarna växer. :)

Hmm, jag har för mig att flera sa att de kunde då, men jag är flexibel. När kan du? :)

4-12 juli tror jag att jag kan när som helst (förutsatt att jag blivit frisk). Sen är jag borta ett tag och kommer troligtvis hem senast den 25:e. Sen kan jag när som helst igen fram till 8 aug.

Jag har helt missat diskussionen. Vilka kan helgen efter midsommar? Kanske ska göra en lista på vilka som vill med och när dessa kan?

*kl*
Jag är så jävla less på att vara sjuk nu. Jag sa till en vän att jag nog fan är mer sjuk än frisk, om man räknar under ett år. Han sa att "ja det är du ju". Då tog jag fram kalendern och genom att se när jag ätit penicillin och när jag behövt avboka saker pga sjukdom så inser jag att jo nästan, senaste året har jag varit sjuk nästan ett halvår totalt. Och då räknar jag ändå inte alla gånger som jag bara haft ont i öronen/öroninflammation (för då brukar jag kunna göra saker som vanligt ändå). Då blir det ju också begripligt varför träningen egentligen aldrig ger resultat, att jag bara står och stampar på samma fläck. Jag fattar inte hur jag ska kunna ha ett vanligt heltidsjobb om jag ska vara sjuk såhär mycket.

Buketräff STHLM, vilka kan?

Helger:
v 26 Mammas
v 27 Mammas, Niyama
v 28
v 29
v 30 Mammas (lör), Niyama
v 31 Mammas, Niyama
v 32 (Mammas)

Vilka kan och vill, fyll i. :)

Åh, men fy. Vad jobbigt att du är sjuk så mycket. Är det något som går att åtgärda på något vis? För det verkar otroligt jobbigt att vara så sjuk som du är. Hur är det, börjar du bli bättre? Det var väl i veckan du ville vara frisk, eller virrar jag ihop veckorna nu?

Hej hörni, jag vet att det här var uppe för några trådar sedan, men vad springer/tränar ni till? Lägg gärna upp spotifylistor eller rena låtlistor som jag kan sno från, vad som är smidigast för er. Det är svårt att komma på vad man ska träna till tycker jag. :)

Måste nog också säga även om det tar emot att det nya passet faktiskt växer.... även om jag första gången tyckte det var kass så går det liiite lättare nu, och låtarna är liiite bättre och framförallt så känns passet ordentligt i musklerna!!

Kl
Annars är motivationen här lite sisådär... Följer allt ni skriver men har inte haft något direkt nytt att komma med. Viktnedgång går just nu lite på sparlåga och fokus ligger på att hålla vikten och inte blir helt förslappad ;) Idag blir det promenad och ridtur. Känner mig lite småförkyld, så får se om jag orkar med gymmet ikväll.

Hej hörni, jag vet att det här var uppe för några trådar sedan, men vad springer/tränar ni till? Lägg gärna upp spotifylistor eller rena låtlistor som jag kan sno från, vad som är smidigast för er. Det är svårt att komma på vad man ska träna till tycker jag. :)

Radio... :p Orkar oftast inte släpa med mig telefonen när jag springer, och är alltför lat för att ladda om mp3 (har varit i princip samma låtar på den sedan jag fick den för typ 6+ år sedan... :o ) Så ja radio på hög volym, behöver bara något som gör att jag inte hör mig själv andas. Springer dessutom ofta inne i Köpenhamn och då är där ganska mycket larm från bilar så inte alltid man hör musiken hela tiden ändå..

Fy vad tråkigt det där låter du:( Har du någon aning vad det kan bero på att du är sjuk så ofta?

kl

Är också sjuk:( Kliar i halsen, hostar, börjar snora lite. + då en dum visdomstand som jag ska åka o kolla sen. Hoppas inte det blir värre med förkylningen för har ju bara denna veckan också med inskolning så borde verkligen vara på topp typ. Min sambo är helt däckad av denna förkylning men jag hoppas jag slipper få det så illa...

Buketräff STHLM, vilka kan?

Helger:
v 26 Mammas, zassoo
v 27 Mammas, Niyama, zassoo
v 28 zassoo
v 29 zassoo
v 30 Mammas (lör), Niyama
v 31 Mammas, Niyama
v 32 (Mammas)

Det är så långt jag vet just nu, vet inte vilka helger jag jobbar från och med v.30 :)
Från och med v.34 så kan jag alla helger, ifall vi ska ha en träff senare (också).

Fy vad många som verkar sjuka just nu! :( Hatar sommarförkylningar!

Jag har varit ute och cyklat 17 km såhär på morgonkvisten, superhärligt! Cyklade med en kompis, vi hade tittat ut en runda på kartan men upptäckte när vi kom dit att en stor del av vägen var någon slags traktorväg. Det var ömsom lerigt, ömsom högar med grus... För mig var det inga problem eftersom jag har en mountainbike, men min kompis har en 3-växlad damcykel med smala hjul :p Så där gick det långsamt, hon fick leda den vissa sträckor. Men det var ändå en skön runda, tänkte köra lite lätt styrketräning i eftermiddag, måste testa mina hantlar och gummibandet :D

Vi hittade en rolig skylt :D Jag posar bredvid i min snygga cykeloutfit :laugh:

969438_10200699236276155_416429898_n.jpg

Oj vad ni skriver.

Nu är det ju snart beachsäsong. Jag lovade mig själv att i midsommarveckan ska jag ta en bild i min bikini igen, gjorde det vid inköpet i mars. Så sagt och gjort. Jag är själv nöjd med resultatet.

Den här veckan väntas löpning, gym och Crosstraining.

ca4e7b80d72a11e2950f22000a1ddb60_7.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 158
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 516
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 134
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka