Sv: Beach 2013, del IX
Jag har sprungit!
Tänkte ta en promenad först, planen var ju att börja springa igen imorgon, men sen insåg jag att jag verkligen ville springa och eftersom jag mådde bra fanns ingen anledning att inte springa.
Sagt och gjort, drog på mig tightsen och stack ut. Lite väl taggad, skulle det visa sig
Jag hade planerat redan innan att jag skulle springa 9 minuter varvat med gå 1 minut. Nå, såhär blev det:
Springa 9 min: "Vad kul att vara ute och springa igen!" Springer på en aning fortare än jag brukar, ca 6:15 min/km.
Gå 1 min: "Det här känns ju bra!"
Springa 9 min: "I am on fire!" springer ännu fortare, ca 5:50 min/km.
Gå 1 min: "Fy fasiken vad trött jag är. Finns det en genväg hem?"
Springa 5 min: "Hjäääälp, jordens dragningskraft är ovanligt stark just nu!" släpar mig fram i 7 min/km.
Gå 1 min: "Äntligen!"
Springa 6 min: "okej, sista rycket nu, kom igen! Fast rätt jobbigt är det. Shiiiit det börjar hagla!!
Spring fortare!!!" Klämmer i lite till, ca 6:30 min/km.

Såå. Sprang för fort i början och hade för lite mat att grunda med så jag orkade helt enkel inte. Men men, trots det blev det nytt rekord på både 3 och 5 km och jag är faktiskt väldigt nöjd att känna att jag hade lite sprutt i benen om än bara i 3 km.
Dagens matintag är... intressant... Korv med bröd och kladdkaka
Jag har sprungit!

Sagt och gjort, drog på mig tightsen och stack ut. Lite väl taggad, skulle det visa sig
Springa 9 min: "Vad kul att vara ute och springa igen!" Springer på en aning fortare än jag brukar, ca 6:15 min/km.
Gå 1 min: "Det här känns ju bra!"
Springa 9 min: "I am on fire!" springer ännu fortare, ca 5:50 min/km.
Gå 1 min: "Fy fasiken vad trött jag är. Finns det en genväg hem?"
Springa 5 min: "Hjäääälp, jordens dragningskraft är ovanligt stark just nu!" släpar mig fram i 7 min/km.
Gå 1 min: "Äntligen!"
Springa 6 min: "okej, sista rycket nu, kom igen! Fast rätt jobbigt är det. Shiiiit det börjar hagla!!
Såå. Sprang för fort i början och hade för lite mat att grunda med så jag orkade helt enkel inte. Men men, trots det blev det nytt rekord på både 3 och 5 km och jag är faktiskt väldigt nöjd att känna att jag hade lite sprutt i benen om än bara i 3 km.
Dagens matintag är... intressant... Korv med bröd och kladdkaka