Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Jag har sprungit! :banana: Tänkte ta en promenad först, planen var ju att börja springa igen imorgon, men sen insåg jag att jag verkligen ville springa och eftersom jag mådde bra fanns ingen anledning att inte springa.

Sagt och gjort, drog på mig tightsen och stack ut. Lite väl taggad, skulle det visa sig :p Jag hade planerat redan innan att jag skulle springa 9 minuter varvat med gå 1 minut. Nå, såhär blev det:

Springa 9 min: "Vad kul att vara ute och springa igen!" Springer på en aning fortare än jag brukar, ca 6:15 min/km.
Gå 1 min: "Det här känns ju bra!"
Springa 9 min: "I am on fire!" springer ännu fortare, ca 5:50 min/km.
Gå 1 min: "Fy fasiken vad trött jag är. Finns det en genväg hem?"
Springa 5 min: "Hjäääälp, jordens dragningskraft är ovanligt stark just nu!" släpar mig fram i 7 min/km.
Gå 1 min: "Äntligen!"
Springa 6 min: "okej, sista rycket nu, kom igen! Fast rätt jobbigt är det. Shiiiit det börjar hagla!! :eek: Spring fortare!!!" Klämmer i lite till, ca 6:30 min/km.

:rofl:

Såå. Sprang för fort i början och hade för lite mat att grunda med så jag orkade helt enkel inte. Men men, trots det blev det nytt rekord på både 3 och 5 km och jag är faktiskt väldigt nöjd att känna att jag hade lite sprutt i benen om än bara i 3 km. :)

Dagens matintag är... intressant... Korv med bröd och kladdkaka :D

Mmm... kladdkaka :love:
Det har jag inte ätit på flera månader.

Bra sprunget ändå!
Jag sprang i uppförsbackarna under min promenad nyss, det var tillräckligt för att jag skulle bli helt flåsig :D
På tisdag hämtar jag förresten mina inlägg :bump:

Här min vecka:

Måndag: 4,1 km promenad
Tisdag: 45 minuter coreboll på KMTI
Onsdag: 10 km mtb (teknisk stig + sand)
Torsdag: 4,73 km promenad
Fredag: 40 minuter styrketräning + 2,47 km promenad
Lördag: 2,66 km promenad + 25,18 km mtb
Söndag: 5 km promenad

Total distans: 54,14

big_51bdede1ddf2b30eaf258012.jpg

7d842bd2d50a11e29bb822000a1f9abd_7_51bded729606ee79ffe9e70f.jpg

55026a7ad69f11e2a25d22000a9e5e2e_7_51bded709606ee7a1eb9f925.jpg

Men hörrö zass, springer du utan att regga på endo? Känner du dig så säker i din ledning? ;)

Mammas, addicted, zasso og trollet: TACK! Mina ben börjar kännas lagom möra nu! Och jag är absolut nöjd, även om det var några retliga sekunder! ;)
Tror det max bliver en promenad imorgon...

zasso: Låter ändå som en bra runda, man ska passa på att trycka sig ur bekvämlighetstempo när man är motiverad till det! Jag satsade ju idag och det lyckades genom att jag hittade in i "andra andningen" efter de första tre km, men kunde likaväl ha tagit så tvärstopp som det kändes och så hade jag stapplat i mål på 54 istället! :p

Bra jobbat!

MalanMjöl: Suverän tid! Duktig du är :bump:

KL

Drog in armbågen i en dörrpost så just nu kan jag knappt räta ut den, blir knappast några vikter lyfta med den här armen. Tänkte jag att jag skulle springa lite lätt istället men nu börjar det regna så då skiter jag i det. Så viktigt är det inte.

Denna vecka har jag kört 1 gympass, 1 springpass 5 km och 1 intervallpass i backe. Rätt nöjd med veckan med tanke på hur omotiverad jag känt mig.

Nästa vecka ska jag ge mig på 6 km har jag tänkt!

kl

Dags för första inlägget för mig i denna tråd, även fast jag följt den sedan starten.
Imorgon skickas mina provtights till mig, det ska bli så sjukt spännande!! Sitter som bäst och skissar toppar just nu, så har ni önskemål/tankar/idéer är det bara att hojta till!

Träning går det sämre med. Jag har köpt hantlar i början av månaden. Men dom ligger kvar i förpackningen och gör ingen nytt alls just nu...
Kan inte springa, för jag dängde knät in i klösträdet och har ett präktigt svart blåmärke som känns rejält.

När jag inte jobbar på mitt vanliga jobb ligger jag mest på gräsmattan eller sitter och försöker få ordning på allt med företaget. MEN! Jag har satt personbästa i plankan också. 1:30. Det ska jag snart utöka lite till tänkte jag.

Äter gör jag i massor, till skillnad mot förut. Det är tack vare att jordgubbarna blivit billiga nu, det äts sånna mest hela tiden. På glass, i smoothie, som dom är, i mjölk, på pannkakor...

kl

Känns även som att det är dags för mig också, har följt denna tråden lite i smyg sådär och har känt mig lite sugen på att komma igång.. Är trött på min kropp eftersom jag vill bli stark och orka mer.

Problemet är bara.. hur sjutton börjar man?! Har ingen kondis, dör efter sisådär 200 meter.. :crazy: Jag har aldrig tränat, rider ett par gånger i veckan men känns som att det inte riktigt räknas..
Ska jag börja med att läsa OM träning? Eller ska jag bara börja sådär? Isåfall hur ska jag träna? Känner mig helt vilse och någonstans måste man ju börja..

Hur började ni? :)

Men åh, hur snygga var inte dom här tightsen då?!

Nike-Skeleton-tights-for-women1-375x450.jpg

Anatominörden i mig dreglar
Från Nike. verkar finnas i gult också, men det var inte lika snyggt

*kl*

Så var loppet gjort. Satsade på att ha en bra dag och ställde mig efter 50 min farthållarna. Det gick väldigt fort i starten och det första 3 km var tunga och mentalt jobbiga när många kom förbi och jag tänkte att nej, det här går inte... Vid 4 km började jag komma in i andra andningen och det flöt lite bättre, passerade fem km på precis under 25 min och började tänka att jag fortfarande kunde nå precis 50 eller iaf slå mitt rekord från förra året. Andra halvan av loppet flöt på bättre och kom i mål på 50:04!! 5 pytte sekunder från att vara under 50 min! :arghh:

Men ja, är ett upplopp på ca 4-500 m (jäkligt långt) och jag försökte spurta för att nå det, men när det kändes som magen skulle vända sig ut och in så fick jag hålla igen lite.. :angel: Men NÖJD iaf och på en snabb flak bana så är iaf sub 50 inte omöjligt! :) Nytt PB med 1 min och 24 s.

Shiiiiiit vad grym du är! HEJA BÄSTA MALAN! :D

Bra vecka! :)

Och tack :D Matintaget var inte det bästa, nej. Ingen frukost eftersom jag sov så länge, två korv med bröd till lunch, två korv med bröd till middag och kladdkaka till efterrätt :rofl:

Nog för att jag leder stort ;) Men jag kunde inte importera till endomondo från pulsklockan för det åskade och då kan vi inte ha i modemet. :) Men nu så!

Härlig vecka du haft! Och vad skönt med inläggen, visst får du börja promenera lite längre och springa då? Eller kommer jag ihåg fel kanske :p

Jo det är väl så! Om man aldrig pressar sig själv så kommer man väl aldrig framåt. :)

Wys: Tack :) Tycker du ska vara nöjd, du verkar ha hittat lite motivation igen och det är ju super :) 6 km kommer gå asbra tror jag, det är mitt mål också!

cili: Long time no see ;) Så himla spännande med kläderna, du måste hojta till när de kommer så kan jag hjälpa dig att utvärdera :angel: (jag är inte alls nyfiken! :D) Bra att du äter! Och du har ju så mycket att stå i så det är inte konstigt om träningen inte hinns med.

Sällan var så nöjd med en träningsvecka!

Måndag: 60 min gym
Tisdag: 5 km / 25:56 min löpning
Onsdag: 75-80 min gym
Torsdag: 3 km / 15:20
Fredag: Inget
Lördag: 55 min Body Combat, 55 min Body Pump
Söndag: Inget

Hade lite planer på att dra ut och springa nu efter jobbet, men nä. Ösregn. :p
Så jag tvättar och packar och städar istället. Eller ja, tvättar iaf. Det andra ska jag börja med nu. :p

Plus Wysiwyg:

Tack, jag kan knappt förstå det själv, kändes ganska otippat! :D Men så vet man vad lite (mycket) viljestyrka kan åstadkomma iaf!

Och Sleepan, grym träningsvecka!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 489
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 128
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka