Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

kl

Jag var såhääääär nära att köpa nya träningstights idag. Som tur var pratade jag med en vän i telefon och hon sa "du!? ska DU köpa tights?! vad ska du med dom till?". Och då insåg jag hur onödigt det var. Men dom var ju så fiiiina. *måste göra finare skisser än så*
Jag är så sugen på att göra något camomönstrat i nån fräsig färg. Typ rosa.
Måste fixa hem nya provtights så fort som möjligt! Tänkte skicka vidare dom jag har nu till en hittills hemlig person *host* ;)

Har bestämt mig för att det blir gymkortsinköp så snart som möjligt förresten, även fast jag har mycket på jobbet nu. Behöver ha nåt som gynnar välmåendet mellan passen, och förhoppningsvis bidrar det till att jag äter bättre eftersom jag brukar återfå aptiten när jag tränar mer.

Lyssnade för övrigt på en så sjuuukt sorglig p1dokumentär idag att jag höll på att börja lipa på min promenad till stationen.

Vilken?

Jag har länge haft en plan på att jag ska gå upp typ 7 även om jag inte måste (vilket jag inte måste på nästan hela sommaren), äta frukost och sen gå en promenad. Måste inte vara så lång men för att kicka igång dagen liksom, jag är såå jävla seg hela förmiddagarna. Men planen har aldrig blivit verklighet :angel:

Skitbra jobbat med löpningen hördu! :) du är så jäkla duktig på att springa!
Vad du är söt!!! Tack!!!! Alltså jag bor tillsammans med en tjej som bara har vansbro kvar på svenska klassikern i år, och en annan kompis kom typ topp 150 på senaste göteborgsvarvet trots att han var lite förkyld :crazy:, så jag är nog miljöskadad och kämpar som fan för att inte vara så otroligt mycket sämre än de jag jämför mig med. Läste diskussionen om löparskor här och insåg att jag nog haft mina i tre år...... Ehm ska byta dem det första jag gör när jag är tillbaka i sverige!!!

"När Anna blev sjuk" UUuh, så hemsk! Men fin och bra.

Det är verkligen skönt att börja dagen men en promenad, men jag hade ju aldrig gjort det inte om det inte varit för att jag skulle till jobbet - och om inte min cykelnyckel varit borta... :angel:

Hallon: Shit vilka roomies! :D Haha. Du är jätteduktig, verkligen! Och jag tycker helt klart att du ska unna dig ett par nya löpardojjor eller två när du kommer hem från Norge(om det är där du är?) :)

Haha, japp det är op på schemat. Ang pocket funderade jag mest på innan, har inställelsetid men ingen optid, plus att jag kommer att vara där någon halvtimme innan dessutom. Har aldrig varit sövd innan men du har nog rätt i att jag inte kommer att vara så sugen på det efteråt. Beror väl iof på hur många timmar det tar innan jag kissar, får inte åka hem innan dess. :p

+alla andra: :love: vad rara ni är, tack för alla lyckönskningar! :love:

Lyssnade på Liv Ss (Strömqvist kanske? Serietecknare iallafall) sommarpeat häromdagen, asbra var det, lyssna om ni inte redan gjort det! :)

Lycka till på operationen! Hoppas den går som önskat :)
Väntetiden innan op kan vara flera timmar lång, men efteråt brukar det kännas som om det går fort

Lycka till!

kl
Har precis letat igenom halva min dator och lite internetkonton efter en bild (som jag fortfarande inte hittat...). Hittade dock bilder på mig själv när jag nästan vägde som mest. Uh... Skillnad iaf! (vågar inte lägga upp bilden, haha).

Oh vad snabb du är! Hur känns det med nya cykeln :D?

Jag har väldigt sporadisk tillgång på internet och hinner tyvärr inte läsa ikapp i tråden eftersom att jag måste plugga rumpan av mig juli ut :(. Men hur som helst, har varit rätt duktig med träningen på sista tiden! Idag sprang jag 13 km långsamt (tog inte tid) och det kändes fint :), kom in i runners high, men min jävla löparmage satte stopp den sista kilometern. Uuuuuusch den där skiten gör att jag nästan svimmar!!!

well well här sitter man och har onteliont. Förmodligen ballade det ur lite extra nu eftersom jag har mens också. Hoppas det ger sig snart så att lite hunger ersätter, satt uppe på pluggade sinnessjukt länge igår natt och gick upp vid två :p. Hittills har jag bara fått i mig havregrynsgröt, kaffe, yoghurt och två äpplen idag och det känns ju alldeles för tamt.

Nya cykeln är så förbannat rolig att cykla på! :bump: Den svarar så himla bra, det märks verkligen att det mesta av kraften man lägger i tramptagen faktiskt driver cykeln framåt och inte försvinner åt en massa andra håll.

Men fy och tvi för löparmagen... :( Jag vet att det finns många och långa trådar om det på t.ex. jogg.se, har du kollat i deras forum?

Skickar en kram!!

KL

Har idag cyklat totalt 2 mil, +/- nånting. Först fram och tillbaka med jobbet med min egen cykel, sedan fram och tillbaka mellan pappa och farfar på eftermiddagen, med farfars cykel. MÅSTE KÖPA NY CYKEL!!! Jag har en 26-växlad cykel. Mountainbike, typ. Problemet är att den nog egentligen är för barn :angel: Jag upptäckte idag att jag har ett stort blåmärke på vardera knät, vilket beror på att jag slår knäna i växelspakarna varje gång jag trampar (det är en växel på varje sida av styret). Jag sitter som ett mähä och trampar i princip bakåt, för att jag glider fram så mycket. Det tar mig 15 min att cykla 3-4 km. Jag menar. Really? Tycker det funkat bra hittills för att jag helt enkelt inte har något att jämföra med.

Tills jag lånade farfars 7-växlade, inte-så-avancerade gamla cykel och betade av 8 km varav riktiga mördarbackar, på 17 min :cool:

Såååå mina vänner, vad bör man ha för cykel? Jag gillar ju mountainbikestuket... Tycker de är lätta och smidiga att svänga! Problemet med farfars cykel är att den är att jämföra med en buss i svängradie :angel: Men å andra sidan slår jag ju knät i styret när jag svänger med min så den är ju inte helt perfekt den heller...

Härligt att det funkar så bra med cykeln :)
Ursäkta en okunnig nu men, vad betyder löpmage?

LV: Bra jobbat :)
Men en ny cykel är nog en bra ide ja ;)

Körde ett styrkepass idag men det blev bara halvdant.
Tänkte jag kunde ha tv:n på i bakgrunden men blev ju att jag bara tittade på den. Så ingen tv när jag tränar i fortsättningen, brukar alltid ha musik och det fungerar betydligt bättre. :p

Åkomman "löparmage" är något som vissa löpare drabbas av när de springer. Det kan vara kraftigt magknip, plötslig diarré, massor med gas eller någon annan av alla de dumma saker en mage kan ställa till med. Vissa får det när de springer långt, andra när de springer fort, andra när som helst. Jädra mysterium, faktiskt.

Jag skulle kolla på någon sorts hybrid, åtminstone om du mest ska pendla/transportcykla med den. Då får du bra rull men ändå bra komfort. Jag har en Scott Sub 40 som transport/vardagscykel, himla trevlig sak som rullar väldigt mycket bättre än mountainbikes eller damcyklar men ändå har alla bekvämligheter så som skärmar, stöd och pakethållare (eller rättare sagt, man kan montera på sådana bekvämligheter, man får köpa till det).

Min gick på totalt drygt 6000 kr inkl. lås, skärmar, pakethållare, stöd och lysen, men då var själva cykeln nedsatt med några tusenlappar.

28311.jpg

Senast ändrad:

Jag skulle kolla på någon sorts hybrid, åtminstone om du mest ska pendla/transportcykla med den. Då får du bra rull men ändå bra komfort. Jag har en Scott Sub 40 som transport/vardagscykel, himla trevlig sak som rullar väldigt mycket bättre än mountainbikes eller damcyklar men ändå har alla bekvämligheter så som skärmar, stöd och pakethållare (eller rättare sagt, man kan montera på sådana bekvämligheter, man får köpa till det).

Min gick på totalt drygt 6000 kr inkl. lås, skärmar, pakethållare, stöd och lysen, men då var själva cykeln nedsatt med några tusenlappar.

28311.jpg

ÅÅH, det där är ju min pärla! :D Kan man komma upp bra i tempo med och med tjockare däck (MTB) så cyklade jag cykelvasan på den också... (dock något stötigt på grovsingelvägar)

Mamma ska ta över den troligen måste bestämma mig för om jag kan pendla på MTB:n... lite tveksam till det dock!

kl

Hmmm, vad var det jag skulle svara på nu? Haha ni skriver så mycket och jag är trött :p

Wys, låter skitjobbigt men du lär ju få ett nice ass av det i alla fall :D
Sleepan, härligt att du känner dig nöjd!
cili, rosa camo låter ascoolt, sånt där som jag aldrig skulle ha på mig annars men gärna på träning :D
Hallonsoda, jag fick nån lätt variant av det där på ett av passen förra veckan, så himla jobbigt! :crazy: Duktig du är att springa!
Lindgren, en ny cykel låter som en bra idé ;)
Mirre, bra att du körde i alla fall! :)

Och vad ska jag göra idag då? Känner mig lite småseg så frågan är om jag inte ska nöja mig med någon promenad...

Förresten saknar jag cherie och ananya!

Välkommen till cykelhörnan av den här tråden :D

Hur vill du cykla?
I skogen?
På asfalt?
Pendling?

Om du svarar ja på minst två av de här frågorna är nog en hybrid bästa grejen, precis som tassen skriver :)

MTB rullar inte så himla bra på asfalt, det är liksom inte deras jobb. Och en racer håller inte för att cykla i skogen, den vill rulla långa distanser på slätt underlag.

Angående styret så går det att kapa, det behöver du inte oroa dig för. Jag tog av 2,5 cm på varje sida av mitt styre för några veckor sedan, och jösses vilken skön skillnad det blev.

8bb2e15cd0e711e289de22000a9f1406_7.jpg

Och det går att justera en cykel in i minsta detalj, vinkeln på sadeln, längden på styrstammen, inställningar utifrån arm- och handvinklar och benlängd och gud vet allt. En bra sadel är att prioritera.
Läs på lite, det är roligt att lära sig nya grejer. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 090
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 482
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka