Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Usch, jag med! :( Som vanligt precis lagom till att jag tänkte ta tag i livet (=träningen) igen.

(...och eventuellt kanske våga mig tillbaka in i tråden...)

:)

Det blir nog någon promenad framåt eftermiddagen, har redan varit ute och ridit idag. Eller åkt häst, snarare... ;)

*knapp*

Precis kommit hem från 3.5km backträning. Fy attans så tungt och svettigt det var idag. Men jag genomförde det iaf. Har joinat bukeutmaningen nu med.

Röstar också för en hybrid, jag har den här:

cs_sp_dame.jpg

Och stor skillnad mot min gamla vråltunga järn cresent med tjocka MTB däck..

Cresenten verkar dock hålla i evigheter, har fått byta ut en hel del och haft x antal punkteringar på den nya. Men skulle bara ha köpt kevlar däck till den från starten. Sen rullar den nog mer än genomsnittet då jag cyklar överallt och i alla väder typ... (Har nog absolut ingenting att göra med att jag inte är så bra på att rengöra den.... :angel: ) Så ja hybrid ifall det är en pendlingscykel du ska ha till ok vägar! :)

Nu tillbaka till exjobbet, ska lämnas in på måndag så får se hur mycket träning jag får till den här veckan.

Jag vill cykla överallt! :D

Just nu cyklar jag mest fram och tillbaka till jobbet, men jag tar också med cykeln när jag följer med grannen på hundpromenad - eftersom den har så låga växlar kan man ju cykla stadigt i långsammare promenadtakt. Så jag cyklar med upp och ned för backar och i skogen också :p Jättekul! Men jag känner att jag vill ha bra stötdämpning, älskar min cykel på grund av det just nu. Cykla rakt på en trottoarkant och det känns inte, typ. Cykla rakt på en trottoarkant med farfars cykel och du ligger i busken efter att ha tagit en rejäl flygtur :grin:

Jag kanske behöver två cyklar :rofl:

Ja det trycker jag du ska göra, allt blir bättre med bilder:D

Ni som cyklar kanske ska ha en cykelutmaning på endomundo?

Jag hade också tänkt ta mig en promenad i eftermiddag, utmärkt att göra när man är lite halvseg/krassig tycker jag. :)

Jag älskar min mtb :love: och förstår om du vill ha en sån.
MEN, jag tycker att det är ASTRÅKIGT att cykla på asfalt och undviker det så mycket det bara går. Sen har jag ganska grova däck (de passar skogen liksom) vilket gör att det går ganska trögt på asfalt.

Jag har för mig att du är ganska lång?
Då är det nog lättare att hitta en passande herrcykel. Jag har en mtb av herrmodell och egentligen är ramen en storlek för stor, men med hjälp av diverse modifieringar så har den passats in efter mina mått.

Vad har du för budget?
Min budget var 5000. Jag köpte en (begagnad) cykel för 8000. Så kan det gå. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 091
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 482
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka