Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Och stor skillnad mot min gamla vråltunga järn cresent med tjocka MTB däck..
Cresenten verkar dock hålla i evigheter, har fått byta ut en hel del och haft x antal punkteringar på den nya. Men skulle bara ha köpt kevlar däck till den från starten. Sen rullar den nog mer än genomsnittet då jag cyklar överallt och i alla väder typ... (Har nog absolut ingenting att göra med att jag inte är så bra på att rengöra den.... ) Så ja hybrid ifall det är en pendlingscykel du ska ha till ok vägar!
Nu tillbaka till exjobbet, ska lämnas in på måndag så får se hur mycket träning jag får till den här veckan.
Just nu cyklar jag mest fram och tillbaka till jobbet, men jag tar också med cykeln när jag följer med grannen på hundpromenad - eftersom den har så låga växlar kan man ju cykla stadigt i långsammare promenadtakt. Så jag cyklar med upp och ned för backar och i skogen också Jättekul! Men jag känner att jag vill ha bra stötdämpning, älskar min cykel på grund av det just nu. Cykla rakt på en trottoarkant och det känns inte, typ. Cykla rakt på en trottoarkant med farfars cykel och du ligger i busken efter att ha tagit en rejäl flygtur
Jag älskar min mtb och förstår om du vill ha en sån.
MEN, jag tycker att det är ASTRÅKIGT att cykla på asfalt och undviker det så mycket det bara går. Sen har jag ganska grova däck (de passar skogen liksom) vilket gör att det går ganska trögt på asfalt.
Jag har för mig att du är ganska lång?
Då är det nog lättare att hitta en passande herrcykel. Jag har en mtb av herrmodell och egentligen är ramen en storlek för stor, men med hjälp av diverse modifieringar så har den passats in efter mina mått.
Vad har du för budget?
Min budget var 5000. Jag köpte en (begagnad) cykel för 8000. Så kan det gå.
Kropp & Själ Det fick jag med i vintras, när jag sprang längre och på hårt underlag. Byggde ett höftpass med kettlebell och ett gummiband och tycker...