Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Jag kan ju inte undvika asfalten tyvärr, eftersom jag måste cykla till jobbet :p Vet att jag också behöver ordentligt med växlar - 7 som på farfars cykel är alldeles för lite!

Jag är 180 lång, vilket nog förklarar varför jag slår knäna i styret... För cykeln är ju inte SÅ liten egentligen - det är jag som är stor :p

Jag har väl ingen budget alls egentligen :p eller, just nu har jag ingen aning om hur mycket jag kan lägga på annat egentligen, får se om jag kanske kan sälja av sådant jag inte använder och få ihop en budget...

Cykla (annat än pendling) verkar väldigt roligt. Ser fram emot att få hem min nya cykel (läs vanlig skitcykel jag tar över från mamma så inget high tech som resten i tråden, men min blev ju stulen för ett tag sen).

kl
Har jobbat supereffektivt idag! Precis ätit seeen lunch (jobbade visst där det inte finns nån mataffär, får köpa matsäck tills imorgon) och ska snart iväg på äventyr och nörda mig lite mer :)
Köpte en räkmacka på macken, sjukt gott men för lite :(
Funderar faktiskt på att ta en springtur också men det kanske får vänta till imorgon som planerat men sugen på att träna. Tredje dagen med träningsvärk nu...

Kl

Vad skoj allt cykelsnack låter!!! Själv har jag köpt en yosamite - by biltema på just biltema här i nordnorge!!! Den kostade 500 NOK och frågan är om den är värd att släpa ned :p, får förmodligen skänka bort den. Nu pendlar jag till jobbet på den - 8 km i vardera riktning. Vägarna (enkom grusvägar) är väldigt vattenskadade på sina ställen så det känns som att mina armar blivit använt en såndär maskin som krossar asfalt när jag är framme på jobbet. Det är rätt bra träning ändå, för vägen slingrar sig ganska mycket upp och ned.

Väl hemma igen funderar jag dock på att börja cykla lite mer! Min gamla cykel är dock stulen. Vet inte om det finns några göteborgare här men jag bor ju i örgryte. Till sahlgrenska är det 7,5 km, och till östra lite längre. Borde väl vara perfekta pendlingsavstånd? Och jag borde ha en cykel som går bäst på asfalt? Tror knappast jag kommer cykla i skog hemma, jag gillar när det går fort som tusan, och jag bor ju näranära stan. Vågar man ha en "fin" cykel för att ta sig runt i stan? Funkar feta kedjelås? Jag har egentligen en rätt stor budget att lägga på en cykel men frågan är om det är värt det.

Senast ändrad:

Kl

Vad skoj allt cykelsnack låter!!! Själv har jag köpt en yosamite - by biltema på just biltema här i nordnorge!!! Den kostade 500 NOK och frågan är om det är värd att släpa ned :p, får förmodligen skänka bort den. Nu pendlar jag till jobbet på den - 8 km i vardera riktning. Vägarna (enkom grusvägar) är väldigt vattenskadade på sina ställen så det känns som att mina armar blivit använt en såndär maskin som krossar asfalt när jag är framme på jobbet. Det är rätt bra träning ändå, för vägen slingrar sig ganska mycket upp och ned.

Väl hemma igen funderar jag dock på att börja cykla lite mer! Min gamla cykel är dock stulen. Vet inte om det finns några göteborgare här men jag bor ju i örgryte. Till sahlgrenska är det 7,5 km, och till östra lite längre. Borde väl vara perfekta pendlingsavstånd? Och jag borde ha en cykel som går bäst på asfalt? Tror knappast jag kommer cykla i skog hemma, jag gillar när det går fort som tusan, och jag bor ju näranära stan. Vågar man ha en "fin" cykel för att ta sig runt i stan? Funkar feta kedjelås? Jag har egentligen en rätt stor budget att lägga på en cykel men frågan är om det är värt det.

7,5 km är väl helt ok pendlingsavstånd, beroende på hur många trafikljus och hur kuperat det är cyklar du det på 20-40 minuter skulle jag tro. Jag cyklar 7 km till stallet på ca 25 min, men är då ganska många ljussignaler på vägen som inte helt passar ihop ---> många stopp. Cyklar man mycket är en bra cykel guld värd, går mycket lättare och blir mycket roligare och man kommer fortare fram än med en "budget/dålig" cykel!
Om man inte vill lägga pengarna på en helt ny cykel hade jag hellre kollat på begagnade cyklar av kvalitetsmärken än köpt en ny billig cykel!

Jag bor ju mitt i Köpenhamn och här det stjäls cyklar hela tiden. Har *peppar peppar* aldrig fått min stulen men det gäller att ALLTID låsa cykeln och gärna ha med ett extra lås utöver det som sitter på cykeln som man kan låsa fast den till en lyktstolpe/cykelställ eller liknande. Men visst, man måste kalkulera med att den kan bli stulen, men cykelstöld ingår iaf här i danmark i hemförsäkringen så man kan få lite pengar tillbaka iaf!

Kl

Ligger i soffan, blev utsläppt redan vid 12 så har varit hemma några timmar. Lite öm och mör, men känns inget när jag inte går... lite träningssugen redan. :o hoppas att det håller i sig om ett par veckor också, haha! Tack igen för alla lyckönskningar. :)

Duktiga ni är som orkar cykla såpass långt till och från jobbet. Jag cyklar också till mitt jobb, men det handlar snarare om 3 km. Max. Jag är helt slut på kvällen när jag kommer hem. (Fast det handlar väl snarare om att jag är trött efter jobbet än efter cyklingen).

Åh! :love:

Jag ska göra sjuttiofemte försöket att komma i form nu! SKA hänga i den här gången. Mår - åtminstone tillfälligt - mycket bättre psykiskt och måste försöka använda "topparna" till att få en uppåtgående spiral istället för tvärtom. :) So here I go!

Fast först får jag koncentrera mig på att bli frisk, halsont och tungt huvud är ingen bra start... :p

Hur går det för dig? :)

Duktiga ni är som orkar cykla såpass långt till och från jobbet. Jag cyklar också till mitt jobb, men det handlar snarare om 3 km. Max. Jag är helt slut på kvällen när jag kommer hem. (Fast det handlar väl snarare om att jag är trött efter jobbet än efter cyklingen).

Det är verkligen en vanesak. Innan jag flyttade hit och började plugga var det låångt att cykla över 5 km och jag tog alltid bilen om jag skulle ner och handla osv. Nu när man inte har bil är allt under ca 20 km ganska självklart att cykla... :D Men så är jag inte ett stort fan av att åka kollektivt heller, skönare att cykla och slippa vänta och trängas på tåg/buss!

Vad härligt att allt gått bra, jag har tänkt på dig under dagen och hoppats du skulle komma med en uppdatering:)

Jag gör oxå sjuttiofemte försöket att komma igång och detta försöket håller fortfarande i sig så det finns hopp!:D

I tre veckor för tung träning. Ok att köra styrka för överkroppen, men jag vet inte när jag pallar, spänner ju bålmuskulaturen när jag kör överkropp också, så får se när jag kan göra det smärtfritt. Bodybalance inbokat på lördag, vi får se hur det går, om jag går eller inte. :)

Lårdo bårdo, jag har opererats. För något så oglammigt som ansträngningsinkontinens, fick försvagade bäckenbottenmuskler efter att jag födde barn.

Mvh obeachigaste soffliggaren ;)

Tack Emth, jo det är helt ok med mig. :) här på soffan. Ätandes chokladkakor. :p

Ok, inte så farligt, då kan du typ promenera och så i alla fall väl? :)

Och äta chokladkakor efter en operation, är det inte typ nån regel på det? Jag tror man måste! Så ät på du ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 091
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 482
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka