Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Dels att det är inomhus, dels att jag gillar pulshöjande motion ist för styrka. På nåt sätt känns det inte som motion att träna styrka fast att jag blir trött i hela kroppen. För mig är motion något man blir andfådd av och det blir jag inte på gym.

Så jag njuter inte direkt på gym;)

Tackar :D

Älskar squats haha :angel:
Sit ups däremot... kan inte påstå att mina sista set var de snyggaste. Vadå inte dra sig upp med armarna runt låren? :p Min lilla mage är inte van vid sånt här, den är van vid bröd!

Älskar squats haha :angel:

Var bara tvungen att ställa frågan, när du gör squats känns det mest i lår eller rumpa då? För man hör ju och läser om att det ska vara så bra träning för att få en fin rumpa men när jag gör dessa är det mest jobbigt för låren O_o Måste handla om teknik eller?

Jag tycker det känns i båda, men mest i låren :)
Går ner så att lår och vad nästan går ihop, vet inte om det gör till eller från med var det känns nånstans..

För mig känns det mest i rumpan, därefter låren. Det är mkt teknik med. Knäet ska inte framför tån och "sätt dig" långt bak och djupt med rumpan.

Light: Om du kommer ner så långt är du riktigt grym. Jag har långt kvar tills det sitter ordentligt.

Mammas: Har tänkt på dig men inte skrivit ngt.

*knapp*
Beachigaste idag, legat på beachen ;) Annars så tar jag det bara lugnt idag. :)

Jag känner mest i låreb men även rumpan.
Dels har det kanske att göra med teknik, men det hänger ju ihop också. Bla en muskel (namn?) Som går från rumpab till utsida lår och fäster vid knät.

Woop! :D

Baksida lår vid knät går emot vaden iaf, nu ska jag leva ett tag på det här haha :p (så återkommer jag när jag är ens i näääärheten av det med mage/bröst/axlar, eheh)

Ahem, ja, inte att magen går emot vaden då. Jag är lite trött nu.

Hjääälp, jag avlider snart inombords av att ha träningsvärk VARJE DAG. Efter de senaste tre dagarna har jag sån träningsvärk i ryggen så jag vet inte vad, armar och ben har också fått sig en omgång minsann.

Börjar bli rätt trött på att vara trött varje dag. Stel varje morgon, muskelvärk, ständigt lite lagom utmattad. Sen får man pigga tillfällen, och jag känner mig helt klart starkare. Jag orkar mycket mer nu. Idag har det varit rätt fysiskt jobbigt, men jag var pigg efter jobbet och tog en promenad (1,1 km enkel väg) till Ica. Känner mig nu helt okej, men helt slut i ryggmusklerna.

Hur orka? Äta superfrukter och protein och vara duktig med maten, och härda ut?
Jag pendlar mellan att det är gött, och att det är fruktansvärt apjobbigt. Har en jobbig vecka nu, känner att jag inte orkar vara precis och pillrig, och flera saker har gått sönder när jag klumpar fram. BLÖH, just nu. Förhoppningsvis bara två dagar kvar på arbetsveckan. Tänkte göra lite situps osv ikväll för att få lite träning på framsidan av kroppen också, men vetetusan om jag egentligen bara borde slänga mig i sängen.

Senast ändrad:

Sit ups däremot... kan inte påstå att mina sista set var de snyggaste. Vadå inte dra sig upp med armarna runt låren? :p Min lilla mage är inte van vid sånt här, den är van vid bröd!

Men magen är rolig tycker jag för det går så snabbt att träna upp den! Gäller iofs för hela kroppen :p

KL

Jag har lite beachkris här. Jag hade ju tänkt springa idag och jag vill verkligen det med men jag har bara tighta shorts att springa i då mina långa tights varit fuktiga för länge och därför luktar surt. Och jag bor jättenära Almedalen och det är skitmycket folk här och runtomkring och jag vill helst inte springa här alls. Och absolut inte visa mig ute i shortsen som jag tycker gör så jag ser ut som en liten gödgris på språng.

Varför ska det vara så mycket folk här på sommaren för?! Jag har verkligen ingenting emot att springa där man kan se folk ibland men att springa genom folkmassor är verkligen inte min grej..

Så, slut på fåniga utspelet!

Senast ändrad:

Är det jobbet du får träningsvärk av eller har jag missuppfattat helt?

Man vänjer sig vid hårt fysiskt jobb! Det tar ett par veckor för kroppen att hänga med men snart kommer det inte kännas något speciellt.

Japp det är jobbet. Tycker att jag har vant mig massor men ändå står man där med sån värk efter en arbetsdag... Gaah! Men den här veckan har varit extra pissig, speciellt i måndags. Känns betryggande att du säger att man vänjer sig!

Det är klart man vänjer sig! Det kan nog ta lång tid, men vänjer sig gör man.

KL

Massa ömma muskler i ryggen. Har vilat idag, men jag försöker få ordning på min rygg, det går sådär. Ska strax sova, har varit så vansinnigt trött hela veckan.

Jag som var så glad att knäna vant sig vid allt stående (tåls att sägas igen - jag avgudar mina skor!), så får jag dras med världens träningsvärk istället. :p

Låter alldeles utmärkt att sova snart, om du är väldans trött.

Träningsvärk är ju bra, då jobbar ju musklerna :D

Ja, tänkte jag skulle försöka åka hemifrån lite tidigare imorgon. Får se om jag lyckas!

Japp det är jobbet. Tycker att jag har vant mig massor men ändå står man där med sån värk efter en arbetsdag... Gaah! Men den här veckan har varit extra pissig, speciellt i måndags. Känns betryggande att du säger att man vänjer sig!

När jag hade jobbat min första dag på charkuteri (där man lyfter och drar flera ton varje dag) fick jag rulla ur sängen dagen efter :p

Hoppas det blir bättre för dig! Förstår att det suger att ha ont hela tiden men som sagt, ge det ett par veckor och du kommer känna dig som ny ;)

Nu har jag cyklat.
Det var jobbigt och roligt, tjejen jag cyklade med var snabbare och mer rutinerad än mig = mycket bra draghjälp.

Banan vi cyklade är bitvis VÄLDIGT rotig, det är så galet mycket rötter att nästan tror att det är på låtsats emellanåt. Sjukt trist och tidskrävande. Sen cyklade jag en tredjedel av banan med en pinne i bakbromsen så den låg och och tjuvbromsade för mig, vilket gjorde att jag hade lite extra motstånd. Det var himla skönt när jag stannade och fick ut den. ;)

Eftersom jag har cyklat mycket i sand är jag inte så rädd för att slira runt i sand längre. Däremot upptäckte jag en rädsla för lera och gyttja och träskmark av typen "ÅH NÄ! Det KAN vara bottenlöst!" = måste träna på att utsätta mig för det, även om jag inte har lust...
Branta nedförsbackar och gupp är däremot inte alls läskigt längre, nu är det bara roligt :D

Och alltså... Det där med rädsla. Det är så konstigt!
Jag har inte ramlat med cykel på 11 år, och är inte särskilt rädd för smärta eller att det ska göra ont att ramla/landa. Däremot är jag rädd för själva ramlandet, oavsett vilken sorts ramlande. Jag är rädd för att ramla när det är halt på vintern också. Jag misstänker att det är mitt inre kontrollfreak som inte klarar av tanken riktigt.

Alltså dina inlägg där du beskriver hur du upotäcker cykelvärlden är ascoola och inspirerande. Jätteroligt att läsa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 092
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 482
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?