Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Här är det strålande sol så jag bara längtar efter att få åka hem! Efter middagen tar jag med min man och dotter ut en sväng innan lilla fröken ska sova :) Ska tömköra min ena häst innan dom ska nattas också tänkte jag :)

Jag tycker det är kul att läsa om dina pass! Man får ju inse att man är på en annan nivå bara;)

*kl

Var ute och sprang en lite runda idag, regn och motvind på vägen hem, mysigt värre:D 4,2 km med 500 m x 5 intervaller med ca 1 minut vila mellan. Min tanke var att springa dem fortare och fortare, de långsamma gick i typ 5:40-tempo och den snabbaste i 4:30-tempo. Var inte döjobbigt, ganska lagom:) Tänker mig ett lite längre pass på torsdag innan jobbet.

Nu ska vi strax åka till en vän och äta våfflor. Ska äta dem med vaniljprotein- och hallonfluff (så gott:d) och färska jordgubbar och blåbär, MUMS:bump:

Ja det återstår att se om morgonpiggheten upprepar sig :)

Ikväll var jag med några kompisar och klättrade, några är rutinerade och några av oss var rookies. Först var det inte så jobbigt, men jag var helt svettig på ryggen efteråt och mina underarmar värker som tusan...Hittat nya muskler denna veckan också!

Hur gör du hallonfluff??? det lät som väldigt goda våfflor! Jag sparar våffelätandet till imorgon, passade inte in idag.

KL
Däremot så kom jag iväg på ett pass bodystep! Gick ganska bra trots att det var sjukt varmt i salen, inte så trevligt att vara svettig innan passet kommer igång.... men vi var bara tre plus instruktören, så det vädrade ut sig efterhand! :p
känns inte riktigt som att våren är på väg här just nu, svinkallt och riktigt blåsigt... tror det väntas regn också, så imorgon blir nog innedag för mig. får se vad jag kan hitta på.

Men när jag åt igår insåg jag att mina middagar de senaste veckorna nog varit löjligt små. Är jag helt fel ute eller låter det här som en för liten middag? När jag skriver det så här låter det ju som jätte lite och igår när jag la upp det såg det inte alls ut att vara så mycket som jag tyckt senaste tiden. Jag behöver nog öka på lite eller hur?

Håller med de andra om att det du äter är väldigt lite, särskilt om det är en middag.

Men det som jag framförallt vill säga (och därför tagit mig friheten att klippa i ditt inlägg) är att jag vill att du ska se och vara stolt över skillnaden i det här inlägget jämfört med flera liknande inlägg som du skrivit tidigare. Skillnaden är att när du tidigare frågat om hjälp med portionsstorlekar har du (om jag inte minns fel) frågat om det du åt var mycket, om vi tyckte det lät som en stor middag. Idag frågar du istället om din middag är liten, du funderar till och med på om den är löjligt liten. Seger Qelina! :banana:

Behöver hjälp med en sak. Jag fick i mig middagen när jag kom hem iaf så det var bra. Men när jag åt igår insåg jag att mina middagar de senaste veckorna nog varit löjligt små. Har minskat ner på dem senaste tiden ganska omedvetet men ändå känt att det varit massor. Är jag helt fel ute eller låter det här som en för liten middag? Jag äter max 20gr morot, 20 gr palsternacka, 2-3 små broccolibuketter, ett par harricovert och ca 1 champinjon. När jag skriver det så här låter det ju som jätte lite och igår när jag la upp det såg det inte alls ut att vara så mycket som jag tyckt senaste tiden. Jag behöver nog öka på lite eller hur? Min hjärna håller på och bråkar med mig om det här.

Det där är ingen liten middag, det där är det många har vid sidan av en middag. :D Jag har ett par tomater, en halv decimeter gurka, kanske lite majs, sallad, en morot eller två och gärna lite broccoli tillsammans med min portion med lasagne eller kyckling och potatisgratäng.

Som tidigare talare sagt så glädjer det mig att du nu ställer frågan som "Visst är det här lite?", det tyder på att du börjar strypa ännu en tentakel på det där vidriga sjukdomsmonstret.

Det är väldigt lite middag och innehåller ju typ ingen näring alls :crazy:
Men jag håller med preatrea! Men ja, öka på skulle jag absolut säga. Nu har jag dåligt hum om vikter men jag skulle kunna tänka mig att ha det du skrev, ugnsrostat, ihop med en kycklingfile och nån sås. Och nån potatis.

Jag tränar agility. Visst känns det att man får motion av det och jag har ju nu tom ett träningsprogram (gym) speciellt för att bli snabbare på plan.

MEN- det som gör dig till bättre agilityförare osv är inte att träna mer utan att låta kroppen läka. Även människan belastas en del, om än inte lika mycket som hunden.

Och agility är knepigt! Handling kräver koordination och timing. Det tar lite tid och man måste få tillåta sig att göra fel också.

Även jag blir peppad :)

Qelina: dessutom är det väl inte konstigt om du känner dig otränad nu? Precis som du förmodligen skulle göra om du tog en löprunda. Men träning är ju till för att öka prestationen på sikt så det kommer bli lättare så småningom även om du "bara" kör agility.

KL

När armarna bränner och värker av den lilla ansträngning som krävs för att skriva på datorn vet man att man jobbat bra på gymmet. Lite lustigt, för när jag väl var igång kände jag mig rätt svag och dålig liksom, men såhär ett par timmar efteråt svider det rejält. Åååh vad jag älskar den här känslan!

Kl
Hur tänker ni när det gäller träning efter förkylning? H
Tar ni det lugnt ett tag även efter symtomen lagt sig eller kör ni direkt igång som innan?

Jag brukar börja försiktigt för att känna efter om det funkar :) Så testa några lugna pass och se hur kroppen reagerar

Kl
Idag får jag äntligen ta av tejpen på ryggen. Kl 15 är det dags. Vill bara att tiden ska skynda på så jag får klösa av fanskapet och åter igen kunna böja mig som jag vill utan att det stramar (kliandet lär ju däremot inte försvinna lika fort).
Sitter på långpass på jobbet även idag och knäna börjar bli lite bättre nu. Efter två veckor så gott som konstant stillasittande. Håller på att bli knäpp psykiskt av att inte kunna röra mig så mycket som jag är van vid (pga knäna alltså, på jobbet får jag gå runt om jag vill)

I dag startade jag dagen med lite funktionell träning här hemma.
Och med massage av benjävlarna. Fy farao vad ont det gör! Gråtvarning! Och jag har ändå rätt hög smärttröskel... :crazy:

I går provade jag nya skor. Trailskor till Blåbär! Tur att Stadium har 25 % på allt lagom till min födelsedag :D
2014-03-25-2103_5331e10addf2b33998de408f.jpg

(Det blir de högra, Salomon Speedcross. Så sköna!)

Och jag var hos doktorn för att kräva att förkylningen flyttar ut ur kroppen. Fick beskedet luftrörskatarr. SUCK!
2014-03-25-1959_5331d1fbddf2b33a452dcf03.jpg

Jag är också väldigt sugen att "fynda" på stadium nu ;) Men jag behöver ett par hellånga löpartights.... nån som vet några som är höga i midjan så de inte glider ner samt inte så tunna att man ser igenom dom när man står och lyfter vikter? har inte riktigt tid att åka in till stan, så jag funderar på att beställa på nätet.....

Grattis till Salomonskor, älskar mina! :D Köpte dem dock för snart ett år sedan och sjukgymnasten åsikt var att gummit redan börjar bli gammalt och stumt (men yttersulan ser fortfarande helt ny ut) och undrade hur mycket jag gått i dem egentligen. Svar: Ungefär 8-12 timmar om dagen halva året. Hade nog inte överlevt utan dem!

Kl
Hur tänker ni när det gäller träning efter förkylning? H
Tar ni det lugnt ett tag även efter symtomen lagt sig eller kör ni direkt igång som innan?

Jag hade kört ett väldigt lugnt pass första gången, dels för att ge kroppen en chans att vänja sig vid ansträngningen igen och dels för att stämma av så att man verkligen är helt frisk. Ännu ett lugnt pass efter det, och sedan framåt tredje passet hade jag nog börjat köra på som vanligt igen om allt känns okej.

Nike Legendary Tights har hög midja och är inte ett dugg genomskinliga.

DOM:s tights gillar jag också.

(Såg nu att du funderade på att handla på Stadium, tror inte de har DOM, men de översta tightsen köpte jag i en Stadiumbutik.)

Gött med lite löpartights-tips, det är precis vad jag behöver! Men alltså, är det verkligen värt att betala runt 800 kr för ett par Nike-tights? Det känns som jättemycket pengar tycker jag! :eek: Någon som testat deras billigare varianter som kostar runt $45 istället?

Och hur bra är Nike egentligen? Jag känner mig sugen på att shoppa loss där när jag är i USA nästa vecka, men är rädd att jag låter mig luras av varumärket lite för mycket...

Ja det låter ju vettigt, ang. träning efter sjukdom. Ska ta en promenad idag och träna imorgon tänkte jag. Funderar på om det är bäst att boka om PT-passet på måndag i alla fall...

Jag var nöjd med mina nike-tights, men skulle inte betala 800. Men så är jag en budgetmänniska också :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 344
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 568
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 345
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V