Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Nej nu har jag flyttat hem igen och varit "sockerfri" i tre dagar! Nu är det all in äta det jag har hemma och inte köpa något nytt. Vilket faktiskt är bra mat, bara en massa grönsaker, fisk, fröer osv. Har makrill och tonfisk till snabblunch/mellanmål osv. Jag bodde hos pappa under min praktik, i fem veckor. Men nu är jag hemma igen och jag har för en gångs skull en pojkvän och flera vänner som lovat att peppa mig.

Det som är skönt är väl att det inte är några ätstörningsaktiga tankar inblandade nu, annars hade jag väl typ skjutit mig själv i foten. Jag har bara lite småpanik över att det gått så jäkla fort att lägga på mig massa fett. Men det grundar ju helt i att jag knappt rört mig något och ätit lika mycket som förut, och sedan börjat äta en massa godis pga beroende. Det borde bli "lätt" att lösa detta, men en längre resa. Hm. :cautious:

Fördelen är att om det är så tydlig orsak (dvs stillasittande och massa socker) och man är tillräckligt motiverad för att hålla ut i början så borde vikten gå nedåt rätt fort=motiverande=lättare att fortsätta.

...men så var det ju det där med att undvika socker, om jag tittar på mig själv...)

Men var är jordgubbarna?! ;) :D Jag måste köpa mig nya imorgon tror jag så jag överlever helgen...

*knapp*
Har kört ett pass på gymmet på nästan 2tim helkropp. Det blir lite mindre gymmande nu när hästen är igång och jag har mina sexdagarsveckor på jobbet. Då hinns det inte med helt enkelt. Jag har dessutom börjat sova bättre. Tre senaste nätterna har jag sovit 6-7tim innan jag vaknar och det känns faktiskt som jag sovit när jag vaknar.

Bar en 20kg fodersäck från grinden, över stallplanen och in i sadelkammaren idag. Visst den vägde lite men den var inte tung. Tjoho! Det märks att det hänt grejer med musklerna.

Jag kör 16:8 fasta nu för att försöka få lite mer koll på hungerkänslorna. Än så länge går det riktigt bra :)

Nämen pojkvän? Spännande! Och grattis!

Skönt att du är hemma igen, då blir det enklare att få ordning på kosten. Då borde det gå ganska fort att börja tappa igen :)
Tills dess kan du väl tömköra hästen? Alltså gå bakom och bege er ut, det kan ni ju utföra i samtliga gångarter om du orkar/kan springa i det tempot :p

Linisen: Hade jordgubbarna i pannkakstårtan tidigare idag, nu är dom slut :( Återstår att se om det går att hitta några till vettigt pris inne i centrum imorgon, annars får det bli frysta hallon framöver!

Ja visst är det så! Rent viktmässigt känns det som en jobbig "resa". Men med förhållandet till mat och mig själv känns det bättre. Det som får mig att må dåligt nu är ju att jag inte kan ha några av mina kläder och att jag inte kan rida min häst osv. Det finns ändå en del av mig själv som tycker om mig själv, och jag tror det är viktigt!

Ja, sen en månad tillbaka! Är så glad, och han tycker om mig så mycket och det gör det hela lite lättare. Han tycker att jag är vacker och det gör väl att det inte känns helt hopplöst ändå :love:

Ja, jag kan ju både tömköra och köra, så hennes motion är det ju inget problem med. Men just att tömköra var ju faktiskt en bra idé som jag inte tänkt så mycket på (dvs delen att jag också får motion!). Det ska jag nog göra redan i morgon faktiskt!

Klart han tycker, du ÄR vacker!!
Härligt att höra :love:

Tömkörning ute är fantastiskt, tränar både häst och människa väldigt effektivt :D Gjorde det mycket med min ponny som behövde träna på att ta för sig och våga gå fram utan att ha någon som var före eller intill. Riktigt skönt att strosa fram i skogen och titta på en hästrumpa

Det är en journalistik utbildning från en folkhögskola :) 1 år är den på, får se sen om jag väljer att plugga vidare inom journalistik efter det eller om jag går på den tidigare planen med juridik. Får känna efter lite under tiden jag läser journalistiken. Ska bli så spännande!

Du är stark Lindgren, du har lyckats vända onda cirklar du hamnat i förut och kommer göra det igen. Och nu har du ju massor av stöd också och är hemma i din miljö där du kan kontrollera maten. Du klarar detta!

Förstår det där med kläderna också, att det blir lite jobbigt när man inte längre kan ha det man brukar ha. Samma situation för mig just nu, blir ganska tråkig klädsel för min den då det bara är 2 par jeans jag kan ha varav ett par av dom är lite mer mjukisstil så det är bara ett par som är lite "snygga". Men det får väl vara så nu, ska shoppa lite mer kläder när jag är närmare min målvikt.

Senast ändrad:

*kl*
Jag fortsätter väl min monolog här med att säga att det inte alls gör ont i själen att springa intervaller på en fin gång längs havet i mörkret. Det var jag och mitt "nya" löpsteg, ackompanjerat av vågorna som rullade in mot stranden. ♡

Skoj med dressyr!! :)
Det red jag igår med. På en 136 cm hög, väldigt envis valack som är sur som ättika, men söt som socker :love:
Ibland är det fint att vara kort :D

Va duktiga alla är! :)

*KL*

I onsdag slängde jag hästen på transporten och tog en spontantripp till ovalbanan för lite träning. MYCKET pigg och glad häst som tyckte det var väldigt roligt så matte har träningsvärk i låren ;)

Igår sprang jag en tur på 6km! Jäkligt nöjd över mig själv faktiskt! :D Har ju mer eller mindre lovat min svåger att följa med på hans runda på nära milen på lördag....spännande ;)

+ cili - det var fantastiskt. Om man bortser från det dumma skavsår som jag såklart fick av Easy tone skorna... :/

*kl*
Dagen började med 45 min cirkelträning innan frukost. Nu sitter jag på en solstol och kollar på dottern som leker i barnpoolen :)

Låter som att ni har det jättebra :)

Kl

Själv sitter jag på föreläsning om miljöpåverkan och blir deprimerad :p Ska rida i eftermiddag och sen tänkte jag försöka springa en liten sväng för att känna på benet.

Härligt det låter!! :)
Förutom skoskav då :p

Kl

Nu har jag tagit helg! :)
Flexande en timme, så jag kunde sluta 15. Och passade på att ta veckans fystimme kl 14, så under den timmen tog jag mig helt enkelt hem till fots. Fint!
3 km löpning på 15.45 känns helt ok. Sen 2 km promenad efter det. :)

Har också tagit helg! Ska möta upp en vän nu för lite snack och något att dricka, sin ut till mina föräldrar för grilla ikväll:up: Skjuter därför benpasset på morgondagen, då blir det benböj för hela slanten:banana: (<--- jag gör benböj:D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 344
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 568
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 345
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka