Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

kl
Idag trotsade jag förkylningen och cykla min minirunda på 3,5 km. Det slutade med blodsmak i munnen efter halva vägen:eek:
Ingen snäll förkylning detta!

Usch, det låter inte som någon höjdare! Ta det lugnt!

Mineur: åh vad härligt det ser ut! Och du är så himla fin, det är bra att du försöker fatta det med! Du ser stark och frisk och fantastisk ut:up:

Tassen: snygga skor!!

*kl

Så då fick jag gjort mina benböj idag:banana: Maxade med 3,5 stycken (vågade inte gå ner helt i sista:p) på 62,5 kg och reppade sedan 10 x 4 på 42,5 kg. Sen gjorde jag utfall med 30 kg, pull-ups (klarade 5 + 3 utan hjälpvikt idag:up:) och sist lite mage med bicycle crunches och sidoplanka. 75 minuter riktigt väl spenderade, kände mig stark och pigg i kroppen hela passet trots att det var innan frukost!

Kul grej med, klarade overhead squats idag med stången (20 kg). Vilket jag inte klarade för några månader sedan. Ska prova att lägga på lite med nästa gång! Kanske kommer en film på detta sedan:D

Kl

Idag blir det inte mycket gjort. Är hundvakt åt en hund som stukat tassen så endast korta kissrastningar. Vill inte lämna henne ensam för länge heller ifall hon börjar skälla så endast en kort löptur blir det idag...

Jag tror inte jag riskerar att förstöra fötterna, mina fötter är extremt tåliga :up:, men jag tål inte den där svampigheten som Nike har i sina sulor. Även de med tunnare sulor som ska ha mer löpkänsla känns som att springa med disksvampar på fötterna. :(

Jag har vant mig! Jag har än så länge inte sprungit i mina free run 5.0 men jag har dom som vardagsskor jämt och älskar dom :love:

Vill köpa ett par 3.0 för att springa i.

kl*

Just inkommen från långpromenad med hunden, 8km blev det i mycket varierande terräng. ^^ Gotland är så fruktansvärt vackert att jag får alldeles ont i hjärtat! :love:

tog personligt rekord i marklyft idag :)
75 kg!
min kroppsvikt är 60. sjukt glad :D den tiden jag tränade på friskis lyfte jag nog sisådär 30 kg så det går framåt!

dagens pass var ett mördarpass.
3 varv med 1 min on/off Partner Workout
(du kör 1 min och din partner vilar och vice versa. Båda två kör varje övning varsin gång)
Man kör så många övningar var som man hinner på 1 min och räknar ihop repsen.

3 varv av:

Deadlift (marklyft)
squat jumps
deadlift
wall balls (vi körde på 6 kg)
burpee push ups
1 min rest

vi räknade repsen och han med 240 st totalt första varvet tillsammans, 214 andra varvet och 261 andra varvet. (tog av lite vikter till sista varvet).
Hade 45 kg på marklyften varv 1 och 2 och 35 kg sista varvet.

*kl*

Inte bästa bilden, men va fan. :p Så här ser i alla fall den nyinköpta klänningen ut!

DSC_00902.JPG

Snyggt! Overhead squats verkar svårt, bra jobbat :) Kan tänka mig att du inte kommer lika djupt som vanligt för att du är lite ovan, i vanliga squatsen ser det ju bra ut :up:

Trött zass! Har varit ute på utflykt i 4 timmar med sambon, vi promenerade bort till en liten sjö och åt medhavd matsäck, fotade lite också. Supermysigt! Promenaden hem var betydligt längre och betydligt jobbigare :p Totalt gick vi strax under 1,5 mil, det känns i fötterna nu. Mest skog, av de fyra timmarna var nästan 3,5 promenadtid så det gick inte speciellt fort.

Tänker med gott samvete sitta stilla resten av dagen :D

Vad fin både du och klänningen är :love:

Mineur- Det är en distanskurs från en folkhögskola. Man kan fortfarande söka dit och till de flesta folkhögskole utbildningar :) Man är inte en "riktig" journalist efter utbildningen för tydligen måste man läsa 2 år för det men det står att man ofta kan få jobb iaf, att det inte bara är längden på utbildningen som arbetsgivarna går efter och den här utbildningen är väldigt eftertraktad och väl ansedd. Och skulle det behövas kan jag ju alltid plugga vidare om jag väljer det här före juridiken, jag håller det hela lite öppet. Det känns som något som kommer passa mig med att läsa journalistik för jag har alltid älskat att skriva. Tyvärr är ju branschen ganska tuff då det finns fler journalister än jobb :(

Ja ni har väl rätt om det där med tröttheten men grejen är den att jag ju faktiskt ökat på maten lite nu, men antagligen har kroppen inte hängt med riktigt i svängarna, det sägs ju att det kan ta flera månader och kanske äter jag fortfarande för lite trots att jag inte tror det. Fick en tankeställare igår då min kompis sa "Jag ser att det inte går så bra med maten nu, dina ben är jätte smala, som fågelben". Hon trodde jag gått ner i vikt igen men det har jag ju inte men jag insåg att det kanske är svårt för andra att se skillnaden när jag går upp några hekto i taget. Att jag tror att 2-4 hg syns massor men det gör det ju tydligen inte.

Igår var det så mysigt. Fruktsalladen var himmelskt god, riktigt mumsig, åt två stora skålar. Det blev sent och tankarna kom på att skippa lite av kvällsmelliset pga det men där satte jag ätstörningen på plats och åt allt iaf!

Ikväll ska jag ut med en kompis, har inte varit ute på kvällen på år och dagar. Är lite rädd för när det är massor av folk och på uteställen, tycker det är obehagligt. Har fått panikattacker eller väldigt kraftig ångest många gånger och jag hatar t.ex. att bara gå utanför lägenheten på t.ex. Valborg eller nyår för att det är folk överallt. Är väldigt trött idag också men ska ge det hela en chans, det går kanske bättre än jag tror. Kommer ju ha trevligt sällskap iaf. Det blir inte så sent heller för jag måste hem och äta, ibland känner man sig väldigt tråkig när man måste äta efter ett matschema :(

Ja ni har väl rätt om det där med tröttheten men grejen är den att jag ju faktiskt ökat på maten lite nu, men antagligen har kroppen inte hängt med riktigt i svängarna, det sägs ju att det kan ta flera månader och kanske äter jag fortfarande för lite trots att jag inte tror det. Fick en tankeställare igår då min kompis sa "Jag ser att det inte går så bra med maten nu, dina ben är jätte smala, som fågelben". Hon trodde jag gått ner i vikt igen men det har jag ju inte men jag insåg att det kanske är svårt för andra att se skillnaden när jag går upp några hekto i taget. Att jag tror att 2-4 hg syns massor men det gör det ju tydligen inte.

Tog ju mig en tre-fyra månader innan jag blev mig själv efter min relativt lindriga blodbrist, då var jag ändå fullt frisk och - lite mer än - normalviktig.

Igår var det så mysigt. Fruktsalladen var himmelskt god, riktigt mumsig, åt två stora skålar. Det blev sent och tankarna kom på att skippa lite av kvällsmelliset pga det men där satte jag ätstörningen på plats och åt allt iaf!

Så in i bänken bra jobbat!!! :bow:

Ikväll ska jag ut med en kompis, har inte varit ute på kvällen på år och dagar. Är lite rädd för när det är massor av folk och på uteställen, tycker det är obehagligt. Har fått panikattacker eller väldigt kraftig ångest många gånger och jag hatar t.ex. att bara gå utanför lägenheten på t.ex. Valborg eller nyår för att det är folk överallt. Är väldigt trött idag också men ska ge det hela en chans, det går kanske bättre än jag tror. Kommer ju ha trevligt sällskap iaf. Det blir inte så sent heller för jag måste hem och äta, ibland känner man sig väldigt tråkig när man måste äta efter ett matschema :(

Du går från att tackla den ena utmaningen till den andra! Någon dag borde du sätta dig och skriva ner alla utmaningar du företagit dig senaste året, med allt från fruktsallader till utekvällar till agility och journalistutbildning.

kl

Känner att jag har varit väldigt obeachig på senaste tiden, men det har jag inte alls varit! All ridning och alla hundpromenader gör nog nytta för jag tycker att magen börjar se lite finare ut!

Snittar runt 80-100 km till häst i veckan, och ridit träningspass på 35 km idag. Lite trött, huvudvärk, mensvärk men i övrigt glad! Nu ska jag göra chokladbollar och räkna matte!

LÖRDAGSBONUS: BREDA PULLUPS!
(Ursäktar den vackra efter-ridtur-outfiten! Har fortfarande lite ofrivilliga medrörelser och kan gå ner lite djupare, men jag är väldigt nöjd! Målet är 4 till sommaren. Känns ganska nåbart!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 162
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 345
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31