Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Kl

Blä det blev ingen ridning för hästskrället behagade inte komma in från hagen... :meh: Lite knäckt självförtroende, plus "mens-humör" gör att jag just nu känner mig helt sänkt. Värdelös och allmänt ful, typ (ja man är väldigt rationell ibland ;)). Ska ut och springa med poddradio i öronen för att försöka komma på bättre tankar och få röra på mig.

Ikväll ska jag äta middag med en kompis. Det blir löksoppa som hon lagar vilket är en utmaning för mig då jag alltid vill laga maten själv för att vara säker på vad som är i och välja de kalorisnålaste alternativen. Men nu blir det soppa tillagad av en frisk person och inte alls gjord enligt mitt sätt att laga mat, vilket är varför jag valt att be henne laga den själv. Än så länge är jag inte stark nog att själv hälla i de där läskiga sakerna eller se dem användas så jag kör lite på förnekelse varianten, det jag inte ser finns inte ;) Till det blir det fruktsallad, samma ingredienser som sist vi åt det vilket blev super gott.

Ser fram emot kvällen även om jag är super trött idag, som nästan alla dagar i och för sig, hann inte med min nya vana att ta en liten vila innan lunchen och sen har det varit fullt upp. Fattar inte varför jag är trött typ dygnet runt. Jag är helt slut på morgonen och får tvinga mig upp men känner mig inte alls vaken (det kan jag förstå eftersom jag tar så mycket sömnmediciner så det blir lite baksmälla) men sen fortsätter det med lika stor trötthet efter frukosten ,efter förmiddags promenaden och efter lunchen. Har några få timmar på eftermiddagen som jag är lite piggare och blir ganska rastlös och orolig men sen runt sjutiden är jag trött igen och har inte alls lust att gå ut med hunden vilket jag måste. Super jobbigt att vara så trött :(

Senast ändrad:

Hade du inte väldigt lågt hb? Och så kan det mycket väl vara så att du äter så lite att kroppen inte orkar med allt knoppen vill.

Ikväll ska jag äta middag med en kompis. Det blir löksoppa som hon lagar vilket är en utmaning för mig då jag alltid vill laga maten själv för att vara säker på vad som är i och välja de kalorisnålaste alternativen. Men nu blir det soppa tillagad av en frisk person och inte alls gjord enligt mitt sätt att laga mat, vilket är varför jag valt att be henne laga den själv. Än så länge är jag inte stark nog att själv hälla i de där läskiga sakerna eller se dem användas så jag kör lite på förnekelse varianten, det jag inte ser finns inte ;) Till det blir det fruktsallad, samma ingredienser som sist vi åt det vilket blev super gott.

Ser fram emot kvällen även om jag är super trött idag, som nästan alla dagar i och för sig, hann inte med min nya vana att ta en liten vila innan lunchen och sen har det varit fullt upp. Fattar inte varför jag är trött typ dygnet runt. Jag är helt slut på morgonen och får tvinga mig upp men känner mig inte alls vaken (det kan jag förstå eftersom jag tar så mycket sömnmediciner så det blir lite baksmälla) men sen fortsätter det med lika stor trötthet efter frukosten ,efter förmiddags promenaden och efter lunchen. Har några få timmar på eftermiddagen som jag är lite piggare och blir ganska rastlös och orolig men sen runt sjutiden är jag trött igen och har inte alls lust att gå ut med hunden vilket jag måste. Super jobbigt att vara så trött :(

Bra där med löksoppan!

Angående tröttheten: Om din hund hade kraftig järnbrist (så pass att hon inte ens löper om det är en tik), länge hade varit kraftigt underviktig och nu så sakteliga var på väg upp i vikt, hade du då funderat två gånger på varför hunden är så trött?

kl

Idag har jag samlat på mig ytterligare 5 saker jag är allergisk mot. Läkaren var överförtjust och utbrast "åh du reagerar på nästan allt, det är så roligt!!". Sen kom hon på vad hon sagt och ändrade snabbt till "nej alltså inte så, jag menar spännande, för mig!" :D
Hon sa även att det är tur att jag inte har gonorré, med lika överförtjust ton. "Ja..haa..?" svarade jag. Och hon berättade glatt att ja när män kommer hem från thailand och har gonorré så får dom en spruta med *nåt medel* och sånt tål inte jag, men dom är jätteeffektiva! Det blir bra efter en enda! :rofl:
Allergierna påverkar mest i smink/hudvårds/läkemedelsväg, men även att jag inte får äta jordnötssmör. Så nu har jag en nästan full burk i skafferiet som jag inte får använda.

Har även passat på att gå 4 km i det fina vädret. Himla härligt!

På bättre humör nu :) Trots att jag sprang vilse och fick gå genom snårskog i över 2 km, rev upp en 10 cm lång reva på smalbenet och fick klafsa genom en sankmark :rofl: Hahaha alltså herregud. Fick den icke så briljanta idén att jag skulle snedda över skogen (utan karta och kompass) mellan två grusvägar, "det kan väl inte vara så långt".... :meh: När jag gick där och slog mig fram bland grenarna undrade jag om jag är riktigt klok. Men det var bara att gå på, kunde inte gärna vända tillbaka när jag kommit mer än halva vägen. Till slut kom jag fram och kunde springa på, skönt! Kom hem med genomblöta fötter och svidande rivmärke men lättare i hjärtat :love: Det blev drygt 6 km i alla fall.

Trevlig helg allihopa! :)

Jag arslade mig ut på första springet på två veckor.
Invigde mina nya skor och är helt kär :love:
De är så snabba! Och snygga:

2014-04-04-1955_533ef206e087c3695a2b68b5.jpg

Det blev 2,66 km fulspring. Indianhopp, hoppsasteg, knähopp, utfall, galoppombyten och ett gäng backintervaller innan långsam jogg hemåt. Tur att jag bor på landet, hade någon sett mig i skogen hade de väl ringt polisen och sagt att de sett en galen människa med psykos :angel:

Bonusbild på mig när jag dricker en Bloody Mary (virgin - men ändå!) för att fira att det är fredag och en smått helvetisk jobbvecka är över. Helgen innebär fullt ös och ingen vila, så nu blir det netflix och fotbad för detta blåbär.
Fin fredag på er!

2014-04-04-1954_533ef1f6ddf2b37f7d1ab9f3.jpg

Jag klarar mig nog. Det är ämnet E311 jag inte får äta, och i samband med det sa hon att jag inte ska äta jordnötssmör. Men jag antar att det bara är jordnötssmör där E311 är tillsatt då? Får fråga på måndag helt enkelt!

Vad tjusig du är! Och snygga skor!

(...)Fattar inte varför jag är trött typ dygnet runt. Jag är helt slut på morgonen och får tvinga mig upp men känner mig inte alls vaken (det kan jag förstå eftersom jag tar så mycket sömnmediciner så det blir lite baksmälla) men sen fortsätter det med lika stor trötthet efter frukosten ,efter förmiddags promenaden och efter lunchen. Har några få timmar på eftermiddagen som jag är lite piggare och blir ganska rastlös och orolig men sen runt sjutiden är jag trött igen och har inte alls lust att gå ut med hunden vilket jag måste. Super jobbigt att vara så trött :(

Du... det tror jag visst att du fattar. Det är inte konstigt alls.

Vilken härlig utstrålning du har!

*kl*

Här sitter jag i min sparkdräkt och väntar på att tredje perioden i hockeyn ska dra igång. Insåg just att jag varit väldigt aktiv denna vecka; ett spinpass, ett löppass, ett styrketräningspass och totalt ca 35 km rask gång. Imorgon blir det styrketräning igen och på söndag är det Spin 120 min (med väldigt snygg ledare :D ), så veckan kommer landa på över 10 timmar. Var väldigt längesedan det hände sist! :banana: Bra timing dock, med tanke på att Drageeäggen är ute i affärerna igen... :angel:

Tillägg:

Dagens ilandsproblem: Nike gör så snygga skor men jag fixar fan inte att ha dem på fötterna. Funderar på att ta fighten med mina fötter för att få ha såna här:

nike-womens-nike-free-3-v5-sp14-580392-107-img1.jpg

Senast ändrad:

Åååh så fina skor! Jag vill också ha!

Quelina: Gud vad roligt med utbildningen! Journalistik är något som jag alltid velat plugga, men det blev liksom aldrig av... Blev rejält sugen nu dock, och ett år är ju inte så mycket heller...Får man fråga var det är?

LindgrenV: Vad härligt att läsa om peppande vänner och pojkvän! Jag förstår att det måste vara lite läskigt och jobbigt att saker förändras så himla snabbt med kroppen, men det är ju tyvärr så för de flesta av oss... Du är ju dock superduktig, du vet att du vill och du vet att du kan. Med det samt lite extra peppning från beachkören är du snart tillbaka på banan igen, det är jag säker på! :D

KL

Beach 2014 - check!

bild-4.jpeg

Innerst inne tycker jag fortfarande att jag skulle vilja tappa sisådär 3-5 kilo och bli smalare framförallt kring lår och höfter, men en annan del av mig vet dels att jag redan är ganska normalviktig och dels att jag inte skulle kunna gå ner i vikt och må bra samtidigt som det är just nu. Jag tror att det här är "min" vikt och min kroppsform så att säga - något mindre eller större skulle inte vara naturligt och jag måste fortsätta försöka bli vän med den tanken. Men det är svåååårt. Man vill alltid ha det man inte kan få, och perfektionisten i mig kan bara inte vara nöjd med det här utan att peka ut allt jag kunde ha haft. Smalare höfter, mer definierade magmuskler, mer välsvarvade armar, mindre lår/rumpa osv osv osv. Grrr. Tittar jag tillbaka på mig själv om typ 10 år kommer jag säkert vara jättearg på mig själv för att jag inte var nöjd när jag såg ut såhär, men det är ju sådär enkelt att övertyga hjärnan om det nu :p

Senast ändrad:

Jag tror inte jag riskerar att förstöra fötterna, mina fötter är extremt tåliga :up:, men jag tål inte den där svampigheten som Nike har i sina sulor. Även de med tunnare sulor som ska ha mer löpkänsla känns som att springa med disksvampar på fötterna. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 344
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 568
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 345
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka