Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Precis sprungit en kort runda men mina fötter känns inte helt hundra. Vänsterfoten gjorde jag något konstigt med igår på styrketräningen, trodde allt var ok men kände av den lite när jag sprang idag och på högerfoten gör en gammal ridskada sig påmind, förbenat med!

Hoppas du får klarhet i om sköldkörteln strular! Jag har ju det och skönt nu när kroppen börjar bli normal.

zassoo: Haha, ja alltså, jag kan ju inte stå på huvudet ännu. Men övar... :D Tror huvud är enklare än händer om du ska börja... :)

*kl*

Har nu fått dryneedling (typ grövre form av akupunktur, skitskumt; han stoppade nålar i ryggen och det gör skitont i vänstra biceps) och massa stretch + tryckande av triggerpunker i vänster armhåla, och nu kan jag röra mina armar nästan lika mkt... ;)

Angående debatten om barn ska träna på gym eller ej är det jag lärt mig att barn endast ska belasta kroppen med sin egen kroppsvikt dvs inga maskiner eller hantlar osv. Tror att lek och andra sporter är det som är absolut bäst för barn. Vet att många gym har 16 års åldersgräns för själva gymdelen men att man kan börja gå på pass innan.

Här är det också underbart väder, var ute lite mer än en timme i skogen med hunden och mina föräldrar. Solen sken, fåglarna kvittrade, marken var full med vitsippor och det flög runt citronfjärilar. Dessutom såg vi två stora ormar.

Igår blev det inget bra alls med middagen, alla måltider förskjuts för att vi fastnade i oväntade bilköer och då blev det så sent med melliset att jag inte orkade med någon middag. Men jag tvingade i mig ett päron. Men det är ju inte en riktig middag men det var svårt nog med det. Men det får inte hända så för det sätter igång mycket tankar i huvudet direkt, att jag vet att jag klarar mig på mycket mindre än vad jag normalt äter gör att det känns onödigt med mer mat och att en frukt räcker. Men det gör det ju inte. De tankarna är inte sanna så jag kommer ignorera dom helt idag och framöver!

knapp.

Jag älskar våren, åtminstone när det är strålande solsken som idag. :D Träningen både igår och idag har blivit lite över en timmes utritt med världens bästa ponny, idag var vädret på vår sida, igår spöregnade det, men sånt är livet. Jag hoppas få till någon mer motion idag, typ en promenad. Men maten har varit under kontroll hela veckan, hoppas kunna hålla det idag och imorgon, för påskhelgen lär bli svårare.

Hoppas du får klarhet i om sköldkörteln strular! Jag har ju det och skönt nu när kroppen börjar bli normal.

Jag kom till en helt fantastisk läkare idag. Det första han gjorde var att säga "alltså, jag måste bara prata lite om dina knän, för jag ser att det står väldigt mycket om dom i din journal" och så ägnade vi en jäkla massa tid åt att diskutera symptom, vad som gjorts, hur planen för framtida träning ser ut och sådär. Så oerhört mycket mer engagerad än alla tidigare läkare tillsammans (med undantag för kirurgen som opererade dom). Han avslutade det hela med att säga att när (inte om) smärtorna kommer tillbaka så ska jag boka in en tid hos honom direkt. Och det lär bli problem igen när jag ska tillbaka till min vanliga arbetsplats i maj, så det känns väldigt skönt att veta att jag har en bra läkare att komma till då! Han frågade till och med om jag behöver nån sjukskrivning pga knäna nu, men jag svarade att det gör jag inte så länge jag får jobba stillasittande eftersom det fungerar helt okej.
Fick också veta att min ortoped återkopplat till min vanliga läkare och sagt att MRT även visade att vänstra knäskålen inte ligger riktigt korrekt och att jag i första hand ska till sjukgymnast - detta har ingen meddelat mig (och dom vet inte att jag redan går till sjukgymnast, eftersom hon har en privat mottagning).

Det togs prover för sköldkörteln, så om en vecka har vi svar på dom. Även om dom inte visar något så ska jag tillbaka för att diskutera fortsatt utredning.
Det togs även ett EKG, vilket såg bra ut. Hoppas verkligen att dom hittar något avvikande i proverna, det vore så himla skönt att hitta en "enkel" anledning till varför allt är som det är. Känns lite udda att gå och längta efter en diagnos, men i mina ögon så ger en diagnos möjlighet till att korrigera felet, istället för att gå runt och ha problem som ingen vet hur man ska tackla.

Jag var ute och skejtade idag på eftermiddagen - SÅ SKÖNT! Bortsett från att jag tyckte att det såg ut att blåsa kallt så jag tog på mig en tjocktröja. Svetten rann från under skydden och på ryggen. :p

Gjorde en vurpa, en fog jag missbedömde och flög rakt framåt av - men jag tog emot mig helt rätt så slog mig inte alls. Var inte alls beredd så är fett nöjd att muskelminnet för fall redan börjar sitta. :)

Det ska nog gå helt okej :) Får göra lite armhävningar då och då för att hålla mig vaken ;)
Och så ser jag mycket fram emot min fem dagar långa ledighet när jag är klar med nattpassen!

Jag jobbar från inatt till måndag morgon, så blir det tungt är det bara att PMa om du vill ha någon att prata med. Det hjälper alltid om det är tungt tycker jag. :)

Åh, hoppas hoppas de kommer fram till vad det är för knas snart!

KL
Alltsååå ladies, jag har hittat mitt drömgym! :love:
I grannbyn, typ 4km kanske från gården vi ska flytta till, ligger ett gym i ett ombyggt stall!! :o Och det är helt fantastiskt! Stort gammalt stall på en gård som gjorts om. Men i en del har de behållit boxar, så i varje box finns ett redskap! Typ en squatrack, en bänkpress eller en boxningssäck. Vitmålad betong överallt, massor av stänger och vikter, typ inga speglar öht. Typ 60 medlemmar.

Jag ska köra mitt första pass nu ikväll. HIMMELRIKET!

Senast ändrad:

Jag ska göra mitt bästa!! Ska strax iväg!

Men är lite rädd för att gå för hårt ut, är så sjukt taggad! Har inte tränat på typ 15 månader.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 164
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 146
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka