Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog ett skrittarbete med hästen idag och ligger i soffan och tittar på "hela england bakar".
Men knät har bråkat väldigt idag så kan alltid skylla på det ;)

Jag ska få en remiss skickad till vårdcentralen nu iaf, för att mitt hjärta krånglat och för att jag är så trött. Ska få gå på EKG och blodprover någon gång efter påsk. Men läkaren sa att jag ska söka akut om jag får ont igen, att det är bättre att kolla upp en extra gång än en för lite. Men jag känner mig själv och vet att jag inte kommer göra det om det inte är totalt uselt. Har alltid varit sådan, har blivit ivägtvingad till akuten så många gånger att jag inte minns hur många det är för jag hatar den och vill aldrig frivilligt dit, oavsett om det gällt att jag t.ex. ramlat av en häst eller blivit sparkad av en häst, skadat mig i någon sport, haft svårt att andas eller pga anorexin. Och dessutom kan aldrig läkare göra något åt saker och ting. Hoppas alltså på att kroppen sköter sig ok nu.

Idag fick jag värsta träningspasset, irrade runt på stan och i mataffärer i över en timme och kånkade runt på flera kilo tunga väskor och kassar. Jösses vad tungt det blev. Letade dessutom efter lagom stora påskägg men här i stan verkar de ha gått åt för det fanns antingen jätte, jätte stora eller jätte små, inte några av de jag ville ha. Och då var jag ändå på 7 (!) olika ställen och tittade. Helt galet. Sen var jag tvungen att köpa kvarg, jordubbar, paprikor och päron så det ska räcka över påskhelgen och med tanke på min storkonsumtion av dessa saker blev det inte lite mat kan jag lova ;)

Vad har ni för planer för påsken?

Jag oroar mig för det här med maten som alltid. Lite långtråkigt att alltid tänka på samma sak... Men jag vet att jag ska ta med egen mat men det blir helt fel tid för de andra ska äta middag när jag äter mellanmål i vanliga fall och då vet jag inte hur jag ska hinna äta allt innan dess. Men det lutar åt att jag byter plats på middagen och melliset så jag kan äta med de andra för en gångs skull.

Har ni någon plan när det gäller maten vid högtider eller är det fritt då?

Alltså, hur får man in namnet när man skriver @ och sen valfritt namn. Måste man skriva in det själv eller kan man trycka på någon liten knapp någonstans så man slipper sitta och skriva in varje namn? Kanske är jag som är korkad som inte sett hur man gör :p

@Qelina Jag testade nu och om man börjar skriva namnet kommer det upp förslag, så som det var förut när man skrev mottagare till PM :)

Har alltid varit sådan, har blivit ivägtvingad till akuten så många gånger att jag inte minns hur många det är för jag hatar den och vill aldrig frivilligt dit, oavsett om det gällt att jag t.ex. ramlat av en häst eller blivit sparkad av en häst, skadat mig i någon sport, haft svårt att andas eller pga anorexin. Och dessutom kan aldrig läkare göra något åt saker och ting.

Lite så resonerar nog jag också, men när det gäller så allvarliga saker som hjärtat får du verkligen försöka bortse från vad du tycker om vården och hur de har betett sig innan, för handlar det om hjärtat brukar de faktiskt anstränga sig för att hjälpa en direkt. Hoppas du blir hjälpt av remissen.

Angående påskplaner så har jag inga direkt, imorgon ska jag på släktkalas, men annars är hela påskhelgen ganska oplanerad, vilket faktiskt känns ganska skönt. :)

Alltså guuuud vad segt det gick att springa idag! Noll energi, lite lätt håll och ett skavsårsplåster som bara gjorde saken värre :p Hade tänkt mig ett längre pass men nä, det blev 5 km i skogen och sen pallade jag inte mer. Meeen, man har ju såna dagar också. Nya tag nästa gång...

Gårdagens träning utökades med 50 minuter powerwalk på kvällen (jag är i extas över att man kan nyttja kvällarna till motion i dagsljus!), så det är jag nöjd med. Dagens träning har hittills landat på cirka en halvtimmes promenad i halvbra tempo med hästen, med facit på hand kanske inte världens bästa idé eftersom det blåser storm och hästen blev livrädd för en moped som i princip försökte köra på henne, men både hon och jag har åtminstone rört på oss idag. Jag känner mig som en 80-åring gällande det nya utseendet på sidan, det fräscht men ovant. :p

Nu hoppar jag in igen, äntligen :) Lovade mig själv att jag fick joina tråden när jag tränat en regelbundet i minst en månad och - tadaaaa - här är jag nu :D

Brukar smygläsa lite och det är så roligt att se hur det går för alla, ni är så duktiga :)

Jag tränar inte jättehårt men mån-fre, varje morgon i princip. Kör på en crosstrainer, i lite olika långa pass beroende på vad jag känner för. Jag har inget egentligt mål annat än att komma in i rutinen att träna lite varje dag, utan att det ska kännas jobbigt. Fortfarande nu så får jag dividera med mig själv varje morgon och liksom övertala mig att gå ner och träna och det vill jag komma i från. Just nu har jag dessutom ypperliga förutsättningar för träning - mycket ledig tid och inte lektion förrän efter lunch, så förmiddagarna medger absolut en 30-60 minuters träning eller så.
Vill inte gå ner i vikt, upp i vikt, bli fit, bli stor el dyl. Bara få en fin träningsrutin och må bra.

Oh well, har inte jättemycket spännande att säga men hej hej i alla fall allihop och hoppas jag får haka på er :)

@zassoo Fina zass :) :) Kul att vara tillbaka! Och guuuuuhuuuud vad du är duktig med springandet, är SÅ imponerad! Hade också tänkt börja men pga snålhet så fick jag skippa det och istället köra på budgetalternativet (som t ex inte kräver skor el dyl). Men det går bra det med :) Och ja, det är otroligt skönt att kunna träna på förmiddagen. Så himla fint att åka till skolan och veta att man har tränat, skypat, ätit och gjort alla läxorna, istället för att skynda till lektionen tidigt på morgonen.

Jag sprang igår innan jobbet på morgonen. Klockan stod på 05:40 och hann en runda på 3.22km. Är mycket nöjd med det. Trodde jag skulle jobba 7:30-16, men vid 14-tiden blir jag inbeordrad att jobba kväll. Så fick vackert stanna kvar på jobbet till 21:00, dessutom på annan avdelning så kan säga att jag var helt galet trött igår. Men det satt fint med lite kvalificeradövertid på kontot. ;) Idag har jag inte gjort något mer beachigt än att ridit en sväng och kokat lchf-fudge till påsken. Vart helt okej. Imorgon är planen löptur och rida. Jag hade som mål idag att gå till gymmet, men jag orkar helt enkelt inte. Kanske bränner av ett pass här hemma ikväll. Eller yogar. Eller inget dera.

@niphredil Tack, vad snäll du är! Jag är faktiskt lite imponerad av mig själv också :D (fuck jante osv)
Det är ju ingen brådska, känner du sen att du vill och har råd så är det bara att börja springa senare! Är ju jättebra med det du gör nu :)

@zassoo Ja men det ska du vara! Hade jag varit som du hade jag gått runt med en t-shirt där det stod "BÄST I VÄRLDEN" eller nåt :D mvh ödmjuk etc ;)

Mina träningsplaner för helgen lyder som följande; imorgon ska jag köra på förmiddagen som vanligt är tanken, helst innan det blir alltför jäkla varmt (HUR ska jag kunna träna i sommar?), och sedan på lördag blir det ingenting alls pga utgång imorgon. Söndag tänkte jag köra lite längre istället, kanske 1-1½h eller så :) Känns fint! Ska även ladda upp med lite Bachelor jag kan titta på medan jag trampar :D

@niphredil Vad roligt att du hoppat in igen och skönt att du fått in lite rutin på träningen! Snart kommer du klä på dig träningskläderna automatiskt och helt plötsligt står du i maskinen utan att veta hur det gick till:D

@Emtherlia Tack, vad rar du är! :) Den här tråden är så fin, alla är så snälla :)
Och ja, det är superskönt! Tror att det är för att det är så lättillgängligt nu, bara att rulla ner till källaren och köra en runda. Och så försöker jag att även om jag inte alls är på humör så kör jag i alla fall en 15-20 min, bara för att inte bryta rutinen. Än så länge funkar det bra :)

Vad har ni för planer för påsken?

Jag oroar mig för det här med maten som alltid. Lite långtråkigt att alltid tänka på samma sak... Men jag vet att jag ska ta med egen mat men det blir helt fel tid för de andra ska äta middag när jag äter mellanmål i vanliga fall och då vet jag inte hur jag ska hinna äta allt innan dess. Men det lutar åt att jag byter plats på middagen och melliset så jag kan äta med de andra för en gångs skull.

Har ni någon plan när det gäller maten vid högtider eller är det fritt då?

Det låter smart att byta plats på dom, så du får ta del av gemenskapen på ett annat sätt. Det kommer gå fint!

Mina planer för påsk är att jobba natt, sova dag och tjäna mer pengar än vanligt ;)
Kommer mest troligt gå åt fanders med mina matrutiner pga det, men då får det vara så. Det gäller trots allt bara 9 dagar totalt innan jag får ställa om mitt dygn igen. Har fixat en väldig massa matlådor i alla fall, så jag behöver inte stå och laga mat i första taget :)

@Qelina Mina planer för påsken är att överleva helgen på arbetet med mina kollegor. Slitningar i arbetsgruppen IGEN! Jag blir inte slug på det. :( Men men. Lördagskvällen blir middag av någotslag med karln eller kompisar. Söndagen är jag bortbjuden på påskknyt på gården där jag har hästen. Ska lägga in egen sill och göra ägghalvor med chili. Spännande! Inget godis för min del iaf.

Idag har jag ätit på tok för mycket... Småätit under em och sen ätit middag nu, så nu känns det som magen pekar åt alla håll.

Fy vad jobbigt @Linisen! Vet hur det är, inget kul alls.

Mina planer är att jobba imorgon kväll och försöka komma ut någon dag på cykel. Men vet att det blir ont om tid sådana här helger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 164
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 144
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka