Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mammas - Jag tror bara att han har sträckt sig i bogleden så det är nog inget att vara hysterisk över än, men samtidigt så är han 24 år nu så varje skada är "riskabel"...

@Qelina - Eftersom Janssons frestelse är något av det allra bästa jag vet så äter jag lite som jag vill nu över påsken, men ändå med måtta. Imorgon ska vi tex äta tacos och då kan jag ju helt enkelt äta mindre bröd/chips och mer grönsaker :)

Det blev ingen mer träning idag, förutom lite cykling. Och så har jag gått upp och ner för kungshögarna i gamlis så det kan ju också räknas lite :D
xx081107-hogar.jpg

Hoppar in med en matfråga för jag nojar som fan. Kom precis hem och behöver slänga ihop mat, köpte en sån där påse med ruccola på ICA. Vågar man äta det? Äter ni det? Blir jag magsjuk? :nailbiting: Var sjukt sugen på det och förra veckan åt jag med en vän och då vågade jag äta sallad från en sån där mixad påse, första gången på flera år! Nu tänkte jag fortsätta när jag började så bra men modet sviker mig nu :o

@Niyama Ja. Det var ju något larm, att om du blandat den med animalier och sedan låtit den stå i rumstemperatur i ett dygn, då KAN det leda till att man blir sjuk, men då är det ju inte salladen i sig som är problemet... Jag äter spenat från påse ofta utan att ha blivit sjuk hittills. :)

@Niyama - du vågar! Skölj salladen först bara. Jag äter ofta sånt och blir aldrig dålig i magen.

Det står att den är sköljd och färdig att äta men jag tänkte skölja ändå. Jo, SKA sätta igång nu. När jag åt med min vän sa hon att jag skulle få 1000:- om jag blev magsjuk, haha! Tycker 100 000 är mer rimligt för en magsjuka :cautious:

@Niyama Ja. Det var ju något larm, att om du blandat den med animalier och sedan låtit den stå i rumstemperatur i ett dygn, då KAN det leda till att man blir sjuk, men då är det ju inte salladen i sig som är problemet... Jag äter spenat från påse ofta utan att ha blivit sjuk hittills. :)

Den kommer definitivt inte blandas med animalier :D jag äter babyspenat ofta men då har jag den i mat så den blir uppvärmd. Nu har jag köpt hem massor av utmaningsmat så jag är typ övertygad om att jag kommer bli sjuk.

Tack för era svar!

Ät du Niyama! Men skölj, även fast den är sköljd sen innan. Det känns alltid bättre då :)
Även jag äter en del sallad-på-påse och trots att min mage inte alls är van vid sånt sen innan så har det gått finfint :)

Nej, jag vet att den inte kommer göra det. :D Jag brukar äta spenaten i sallader dvs inte uppvärmd, och brukar inte ens skölja när det står att den redan är sköljd, såatte.... :D Du kan nog äta utan att nojja alltförmycket, även om jag förstår att du kommer göra det ändå. :p

@Ninnurur, hoppas att det inte är så farligt med hästen. Min gamling blev 26 år, sista åren nojade jag så fort hon hostade till, domedagsstämningen hängde i luften efter ett fånganfall som i sin tur ledde till två återfall. Det är alltid jobbigt när de små liven är sjuka eller skadade, men med en gammal häst blir det lite extra oroligt.

Just nu i Blåbärets hus:

GODISFROSSA UTAN DESS LIKE!
Jag och min syster köpte så mycket godis på Hemmakväll att vi fick en gratis film :o

Är dock mycket stolt över min kaloriräknande insats och skippade pizzan som syrran och maken har smockat i sig, till mig blev det pizzasallad (älskar det!) och omelett med fetaost och avokado i stället :d

I helgen väntar Norge, enkel resa = 10 timmar.
Woho!
Jag ska i alla fall ta med springskorna och skutta uppför ett fjäll eller nåt, har jag tänkt.

Och min träningsvärk = massiv.
Om det är värre i morgon så kommer jag behöva bäras in i bilen.

@Kiwifrukt - tror att han har rejsat lite väl mycket i hagen, han och hans 22-åriga kompis :D Det hade blivit bättre bara över natten till idag så han får fortsatt aktiv vila över påsk så får vi se sen :)

Hoppar in med en matfråga för jag nojar som fan. Kom precis hem och behöver slänga ihop mat, köpte en sån där påse med ruccola på ICA. Vågar man äta det? Äter ni det? Blir jag magsjuk? :nailbiting: Var sjukt sugen på det och förra veckan åt jag med en vän och då vågade jag äta sallad från en sån där mixad påse, första gången på flera år! Nu tänkte jag fortsätta när jag började så bra men modet sviker mig nu :o

Jag åt sån senast idag, och igår och sköljde inte, mår inte dåligt :)

Läs inte boken Born To Run. Med den kom plötsligt en oerhört stor längtan efter att springa med indianer i Mexiko. Dålig idé.

(eller så läser ni den ändå, för den är verkligen löjligt intressant om man är intresserad av löpning)

@cili jag äter nu!

@Mammas och @pepp känns betryggande! jag nojade lite för att jag inte sköljde tillräckligt noga... var trött och hungrig.

Nu håller jag i alla fall på att äta en sallad med ruccolan, körsbärstomater, avokado, valnötter och gurka. Nojar inte än, kan faktiskt tycka att det smakar gott och inte bara tänka "nu kommer jag dööö".

Jag vill åka dit och dansa lite. Bara för att "dansa på någons grav" där ingen skulle ta illa upp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 164
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 138
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka