Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil Kul att du joinar oss! Låter som att du fått in en riktigt fin träningsrutin och som att du uppskattar det trots att det fortfarande känns motigt ibland. Har du cross trainer hemma eller hur gör du? Sjukt duktigt att fixa så mycket som runt 1 h för övrigt, själv vill jag mest dö efter typ 15 min... Jag måste göra något allvarligt fel, för jag tycker det är skitjobbigt verkligen! 15 min på motstånd 12 och sen har jag inte mer lårmuskler kvar! :eek:

KL

Åååh idag har jag fått njuta av mjölksyra och trötta muskler igen! Lööövely! Värmde upp med 3 km löpning på löpbandet och sedan 5 min cross trainer på motstånd 15. Sedan 3 x 1 minut plankan, 3 x 1 minut sit ups, 3 x 1 minut Russian twists med 5 kg och slutligen 3 x 1 minut sidoplanka (30 sek per sida). 20 sek vila mellan varje set. Sen ville mina magmuskler dö. Men jag är nöjd och längtar redan efter att träna igen! Blir ett pass imorgon bitti, vila lördag och sen gymma söndag + måndag igen har jag tänkt. Längre än så har jag inte kommit i planeringen :p

Glad påsk fina beachisar!

Jag är nog den största jojo-beacharen här tror jag :D Vardagsrutinen hoppar väl inte så mycket upp och ned, men deltagandet i den här tråden däremot - oj oj oj, får nästan skämmas.

Nu tänkte jag försöka vara aktiv här igen. Jag peppas ju faktiskt av att dela med mig av om jag gjort något.

Idag har jag varit på skogspromenad, en väldigt lugn sådan då en femårig liten tjej var med + fåren. Men sprang ändå fram och tillbaka några gånger mest för att fåren tycker det är skitkul att springa :angel:

Jordgubbar har jag ätit också :love: :love:

I morgon tänkte jag ge mig på att gå till gymmet. Inte varit där sedan december! :nailbiting:

Alltså jösses vad gott det är med naturell kvarg med hallon i. Har ätit det nästan varje dag i veckor nu, och det är fortfarande lika fantastiskt!

God morgon alla härliga beachare! Hur kommer er påsk se ut? Min kommer mest bestå av mat:p

Idag är tanken en löprunda om det slutar regna:cautious: För jag är leeeeeedig!

KL
All time low på vågen! 66,7 visade den imorse... har nog inte hänt sedan högstadiet tror jag.... Kul! Verkar som den periodiska fastan har fått fart på kroppen igen! Synd bara att det är påsk nu då ^^ Släktkalas med smörgåstårta i eftermiddag... oh well. som svar på @Qelina alltså, högtider anpassar jag maten efter social samvaro och vad jag har lust att äta!!! Försöker att inte frossa fööör mycket, men kommer äta det jag vill när jag vill nu över påsk, så om du klarar att lägga om ditt matschema så tror jag att det kommer hjälpa dig mot ett friskare liv där inte allt styrs av maten!

Vill svara så många mer, men eftersom jag inte läst på kanske ett dygn så hade jag typ 4 (!) sidor att läsa ikapp och har redan glömt allt jag ville svara på! :D Men ha en härlig helg alla beachare! Träna väl och ät gott!

Jag har inga direkta påskplaner. Jobbar hela långhelgen utom söndag, och då är planen tävling med hunden och sen dra ut och spana tjäder.
Annars bara äta god mat med sambon typ.

Håller med om att dagsljus kvällstidär vemthelt uunderbart! Funderar på att inviga kombon cykel+unghund idag, vore kul att testa drag!

@Qelina skönt med remiss! Jag är lite som du när det gäller läkare meb det är dumt.

@niphe (haha det där funkar inge bra från min mobil med namnen) och Lindgren; välkomna tillbaka!

Så typiskt igår förresten. Var pigg och rastlös hela dan (stod och hoppade bakom disken/baren, haha) men blev trött lagom till jag slutade. Tog mig till gymmet iaf (fördelen med att kunna träna lite varstans) men var så opepp så jag nöjde mig med intervallerna. De kändes bra dock, både konditionen och tempot har blivit betydligt bättre :)

kl

Jag har sprungit hem från blåkulla nu, kvasten gick ju sönder så det vart 4km löpning imorse ;) Har även hunnit med att yoga 20 minuter. Så nu ska jag duscha och kolla på teve en stund och göra matlådor. Sen är det dags för stallet och vidare mot arbetet.

Vad duktiga ni är!! :)
Själv ligger jag i sängen, kanske något bakfull, men mår mest rätt fint :)

Har nog inte planerat någon direkt träning idag, men kan någon promenad eller så.

På tisdag börjar min "utmaning" eller vad man ska kalla det. Jag ska börja gå till eller från jobbet. Helt varje dag, men i alla fall tre dagar i veckan. 5,5 km är det vilket blir ungefär 50 min för min del. Det kommer fan göra underverk och det behövs. 5 kg tyngre än min fina vikt som jag hade i somras och var så nöjd över... :p

@niphredil Kul att du joinar oss! Låter som att du fått in en riktigt fin träningsrutin och som att du uppskattar det trots att det fortfarande känns motigt ibland. Har du cross trainer hemma eller hur gör du? Sjukt duktigt att fixa så mycket som runt 1 h för övrigt, själv vill jag mest dö efter typ 15 min... Jag måste göra något allvarligt fel, för jag tycker det är skitjobbigt verkligen! 15 min på motstånd 12 och sen har jag inte mer lårmuskler kvar! :eek:

Tack :) Och ja, det känns bra :) Vi har som ett litet gym i källaren där vi bland annat har en crosstrainer så det är himla smidigt. Och nä, så duktigt är det nog inte, jag kör inte på jättehårt motstånd. Vill hellre köra på lättare och längre än hårt och kort tid, men det är ju en smaksak.

Glad påsk!

@Jenka Tack! Och glad påsk på dig! :)

På tisdag börjar min "utmaning" eller vad man ska kalla det. Jag ska börja gå till eller från jobbet. Helt varje dag, men i alla fall tre dagar i veckan. 5,5 km är det vilket blir ungefär 50 min för min del. Det kommer fan göra underverk och det behövs. 5 kg tyngre än min fina vikt som jag hade i somras och var så nöjd över... :p

Vilken bra utmaning! I somras gick jag fram och tillbaka till jobbet varje dag, det blev 5 km totalt om dagen och det gjorde verkligen underverk. :)

Två dagar i rad nu har jag startat dagen med en halvtimmes yoga, gud så skönt! Försöker lära mig grunder för olika poser nu så att jag kan göra lite själv och inte bara efter videos.
Annars så ska jag rida idag, kanske blir en promenad också om jag hinner. Någon gång i helgen ska jag pumpa däcken på cykeln så kanske det kan bli en premiärtur snart.

Låter som en bra idé! :) Är för övrigt säker på att du är jättefin nu med men oavsett så har du ju litet tid på dig till sommaren om du vill göra en liten effort för att gå ner lite.

Vilken bra utmaning! I somras gick jag fram och tillbaka till jobbet varje dag, det blev 5 km totalt om dagen och det gjorde verkligen underverk. :)

Jag gick också en del i somras (minst 3,5 km till tåget och ibland hem från detsamma) och ja, det gör mycket! :)

@niphredil, tack! Vad gullig du är :)
Jag är helt okej med mig själv på ett vis, men trivdes såå mycket mer med kroppen när det var smalare och tightare. Och så är det en bröllopsfestsklänning som hägrar... Lär dock inte komma i den till bröllopet 17 maj, men men. Det återstår att se! :)

Har svullat som en gris i Paris nu. Hur kan fransyskorna vara så slanka? Folk käkar ju bröd hela tiden?! Och till croque monsieur (ostgratinerad rostad macka typ) serveras... pommes frites? Och all övrig mat badar i olja.

DOCK har jag promenerat typ 2-3 mil per dag! Har gått i stort sett oavbrutet från morgon till kväll.

Alltid nåt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 164
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 138
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka