Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil, tack! Vad gullig du är :)
Jag är helt okej med mig själv på ett vis, men trivdes såå mycket mer med kroppen när det var smalare och tightare. Och så är det en bröllopsfestsklänning som hägrar... Lär dock inte komma i den till bröllopet 17 maj, men men. Det återstår att se! :)
Alltså @Sleepan , jag förstår att du känner så och tycker såklart att det är helt okej, men du är helt seriöst en sån där person som alltid ser piffig, snygg och slim ut. Alla bilder jag har sett på dig så ser du bara fit och snygg ut tycker jag. Är så avundsjuk på alla som om de går upp i vikt lyckas fördela den vikten så bra att de bara ser lika snygga ut som vanligt :p

Eh tja, @niphredil, det är ju inte så att jag lägger ut bilderna på mig där jag tycker att jag ser helt anskrämlig ut, men sådana finns såklart också :p
Men tack igen, för fina ord :)

För övrigt sätter sig ALLT på min redan rejäla röv och lår. Och lite på magen med då :p

Glad Påsk alla! :)

Vaknade upp med krabbande hals igen idag, måttligt road. Nu var det förvisso inplanerad vilodag i vilket fall idag, ska strax iväg till min moster som fyller år, men jag misstänker att det inte kommer vara över imorron för det. Kalaset kommer nog inte rubba mitt kaloriintag sett till maten, jag tycker verkligen inte om smörgåstårta så ingen risk att jag kommer vräka i mig. Däremot brukar det inte stanna där när det gäller min släkt, och allt som är sött är min stora last i livet. Men äsch, efter påsk och dagens födelsedag har vi inget födelsedagsfirande förrän i augusti sen, så det får det vara värt idag. Nu hoppas jag bara att halsen ska sluta tjabba med mig en gång för alla, för jag vill igång.

Vad duktiga ni är!! :)
Själv ligger jag i sängen, kanske något bakfull, men mår mest rätt fint :)

Har nog inte planerat någon direkt träning idag, men kan någon promenad eller så.

På tisdag börjar min "utmaning" eller vad man ska kalla det. Jag ska börja gå till eller från jobbet. Helt varje dag, men i alla fall tre dagar i veckan. 5,5 km är det vilket blir ungefär 50 min för min del. Det kommer fan göra underverk och det behövs. 5 kg tyngre än min fina vikt som jag hade i somras och var så nöjd över... :p

Det är toppenbra att kunna gå till och från jobbet, jag har börjat göra det nu dom dagar jag inte måste hem och luncha hunden! Blivit mycket slimmare och sen blir man mycket piggare under dagen också :)

Wohoo, snorig och nyser konstant - precis vad jag alltid önskat mig. Inte. Och så huvudvärk pga det, eftersom mina bihålor tycker att det är så himla roligt att fylla upp med skit så fort det finns något att ta av.
Så det får bli sjukstuga här tills det är dags för mer jobb.
Blir väl lite balanserande på pilatesbollen på sin höjd idag. Känns bara dumt att gå ut och gå i regnet :(
Sovit dåligt har jag gjort också. Förmodligen pga förkylningen i kombination med att jag inte är van att sova så sent.

Funderar på att festa till det med en kesella hallon under nattens pass. Har en sån stående i kylen och har sparat den till ett speciellt tillfälle eftersom den inte är så himla kalorisnål (speciellt inte jämfört med naturell+frysta hallon)

@Kethets hur kan du inte tycka att bärblandad kvarg är gott? :d och syrligt tycker jag att det blir, speciellt i kombination med hallon som också är lite sura. Jag använder lindahls naturella kvarg, vet inte riktigt hur den är jämfört med andra eftersom jag inte testat någon annan sort på länge.

@Jenka @Emtherlia Tack så mycket!

Idag åt jag kvarg med hallon till frukost. Har aldrig riktigt förstått grejen med kvarg men köpte en liten burk häromdagen för att testa. Blandade ut den med lite lättmjölk för att få en trevligare konsistens, och öste sedan i en del hallon. Det blev ju skitbra! Äntligen har jag hittat ett sätt som får kvargen god! Känns bra att ha något att variera frukosten med, annars äter jag i stort sett bara gröt men det är ju inte alltid jag orkar tillreda (och diska) det :p

Nu ska jag till le stable, både ridning och promenad står på schemat :banana:

@Sleepan Just när det sätter sig på låren tycker jag inte att det syns, det blir liksom osynlig vikt :D

Lider med alla som är förkylda! Själv har jag kört ett 20 minuters pass idag bara, pga att vi hittat två döda kackerlackor (OMG SÅ JÄVLA ÄCKLIGT) i garaget och var tvungen att spraya nån skit som ska döda alla som eventuellt ligger och lurar nånstans. Jättebra, men man blev typ hög på ångorna så jag ville inte stanna där inne för länge. Men bra pass i alla fall och efteråt satte jag mig och solade en stund och det var SÅ skönt. Ikväll blir det drinkar men ska försöka att hålla mig under tre G&Ts :)

Är det någon av er som har en tränings/pulsklocka? Som är bra eller dålig
Jag funderar på att skaffa en Garmin Forerunner 110

cinzia:
jag har precis fått en pulsklocka, en polar ft7. har hunnit använda den typ 3 gånger nu. tycker den funkar jättebra, mäter tid, puls o kalorier som man kan se under tiden man kör. sen efter kan man se hur högsta pulsen var och medelpuls. och hur mkt som var fettförbränning och hur mkt som var konditions träning. mycket lättanvänd så den kan jag rekomendera :)

Just nu i Blåbärets hus:

GODISFROSSA UTAN DESS LIKE!
Jag och min syster köpte så mycket godis på Hemmakväll att vi fick en gratis film :o

Hihi, det här fick mig att skratta lite,kan inte låta bli att försöka föreställa mig påsen. Du har ingen bild på den? Fick ni någon bra film?

Tack, vad rar du är! Och duktig också som kämpar på så bra, av vad jag har sett i tråden :)

Quelina är nog det raraste vi har i den här tråden, och den största kämpen!

För egen del fortsätter jag hålla huvudet lågt ett tag till. Jag börjar bli normal igen men jag balanserar på en rätt så slak lina.

Har varit och ridit, det gick rätt så bra. Hade sällskap för en gångs skull och bad om lite filmning - det blev däremot inte lyckat :D Personen i fråga visade sig vara oerhört oteknisk och gick omkring medan hon filmade vilket gör att det ser ut som hela havet stormar på filmen :rofl:
Men jag tog en print från filmen, alltid nåt. Och bara för att ALLA trådar blir roligare med bilder så kommer den här ;)
c3b6gonblicksbild-2-2014-04-18-16-47.jpg

Slut på OT :p

En kompis masserade min nacke idag så den känns redan mycket bättre. :love: Jag hoppas att kunna dra en runda i gymmet innan jobbet imorgon, om det inte blir värre igen. Ska ta kontakt med en kompis som är massör och kolla om han masserar något för tillfället också, har fortfarande massor av knutar och spända muskler. Har funderat på vad det kan vara, kan ju vara skatningen som gör det, att jag spänner kroppen och därmed nacken när jag gör det. Eller om det är jag ramlat och dragit på mig en spänning då kanske. Eller kombination med något av det + drag/sovit dåligt eller vad som... :meh:

Men jag är inte bitter, inte jag inte. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 137
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka