Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili Tack för tipset på program! Svett och etikett var ju riktigt roligt ^^ Härligt med tränings och matprogram som har lite distans till ämnet. Väldigt rolig programledare! Ser verkligen fram emot kommande program!

Skrev på anställningskontrakt igår till mitt första jobb som förskollärare!!! Detta trots att jag inte är klar förrän i januari :0 Men det kändes sjukt bra! Nu vill jag ju börja direkt!!! Firade med att beställa två nya klänningar från Haléns. Bättre än en tårta tycker jag, men mycket dyrare.... synd att nya lönen inte kommer förrän om 9 månader.....

Idag ska jag med en elev från ridskolan där jag rider/jobbar extra och provrida D-ponnier! Spännande! Ser fram emot det, men någon övrig träning hinner jag nog inte med... måste verkligen skriva mer på den här himla uppsatsen...
 
Grattis till jobbet!
Klänningar är klart bättre än tårta :)

Skriver på mob nu, får läsa ikapp på datorn sedan istället. Har varit hos killen sedan i tisdags :)

Tränade lite igår på hans gym, så gott det gick med två barn som rök ihop titt som tätt :p
Men har en del träningsvärk idag så lite tog det ändå. Körde överkropp igår så tänkte köra ben idag innan vi går hem.
 
@Emtherlia - jag brukar kolla sträcka på distansen.se när jag blir osäker :-)

*kl*
Idag ska jag fixa massor med blommor och förråd och grejer. Vill träna men med dagens enorma pollennivåer så får jag se om det går. Började nysa redan innan jag gått upp ur sängen :P
 
Jag velar över hur jag ska göra med maten idag. Om jag ska köpa med en pizza eller hålla mig till matlåda. Jag måste ha saker att småäta för att hålla mig vaken, vilket vanligen blir digestivekex. Då känns det som att jag lika gärna kan köpa en pizza och äta på den under natten. Jag har inte ätit pizza sedan januari, knappt nån utemat alls under hela 2014. Är dessutom så jäkla omotiverad att åka till jobbet att jag vill ha nåt att muta med.
Det som talar emot är att jag ju vill tappa lite i vikt, och att jag tänkt köpa kinamat med mig till jobbet imorgon för att fira att det är sista nattpasset.

Köp du en pizza om du är sugen på det! Man kan äta pizza och gå ner i vikt :) du äter det ju inte direkt varje dag så.

Såg nu ditt senaste svar :D
 
Köp du en pizza om du är sugen på det! Man kan äta pizza och gå ner i vikt :) du äter det ju inte direkt varje dag så.

Såg nu ditt senaste svar :D

Jag funderar på att ta pizzan till lunch idag... :angel:
Lyckas fan inte sova efter min jobbnatt, så jag lär inte vara i skick att laga mat. Som du säger så äter jag det ju inte varje dag så jag kan nog bjuda mig själv på två dagars onyttigheter.
Sista natten idag, sen kan jag återgå till ett normalt liv :p
 
@Queen, grattis till jobbet! Låter ju hur bra som helst!
Och vad kul att rida massa ponnys! :D

Kl
Igår blev det bara 3 km promenad, men även 2 timmar ridning på två olika hästar. Extremt olika att rida, men gillade båda skarpt! :)

Idag har jag ätit massor av drömtårta, men ska springa hem från jobbet. Och idag ska jag springa HELA vägen :p
 
@cili jag jobbar också inatt så hojta till om du håller på att somna. :D

Två timmar på kolonilotten blev det, nu väntar jag på att min ska bli klar. ;) Efter det blir det sova, cykla stående till jobbet för ett gympass på jobbgymmet innan det är dags att börja jobba 18... Känns som ett lagom program. :)
 
Jag är verkligen inte aktiv i den här tråden, men tränar gör jag nu för tiden. Maten är det lite sämre med, just nu är jag inte hungrig alls och får nästan inte i mig någon mat, vad ska man äta när inget faller en i smaken :( Det går i perioder för mig.

Springer 30 minuter varje dag, vilket har gett resultat! 2-3 kg ner, platt mage och snyggare höfter. Gillart!
 
Jag är verkligen inte aktiv i den här tråden, men tränar gör jag nu för tiden. Maten är det lite sämre med, just nu är jag inte hungrig alls och får nästan inte i mig någon mat, vad ska man äta när inget faller en i smaken :( Det går i perioder för mig.

Springer 30 minuter varje dag, vilket har gett resultat! 2-3 kg ner, platt mage och snyggare höfter. Gillart!

Jag har också sådana perioder, jag äter sånt som går och hoppas att den inte håller i sig så länge. Yoghurt, kvarg och proteinpulver tycker jag funkar bra, testa dig fram om det är något som iaf går ner? :)
 
Jag är riktigt taggad för att springa sen efter jobbet! Var hemma hos hunden på lunchen och tog då med mig ett extra mellanmål (brukar vara sjukt hungrig efter jobbet) så jag verkligen ska orka! Det måste bli MINST 7 km idag annars är jag inte nöjd :)

@IronWill Jag har inte löptränat så hemskt länge men känner redan att magen börjat tajta till sig lite grann! :)
 
@Mammas, min första tanke när du började prata om Katla var just Bröderna Lejonhjärta, men när alla andra började spåna om andra "Katlor" tänkte jag att det var väl bara jag som är barnslig som genast associerar det till en barnfilm. Tur att jag inte var ensam. :o :p

@Sleepan, när jag har ridit fler än en häst/dag har jag varit ganska tacksam om de har varit olika att rida på. Det är lättast för kroppen om man har en som man måste sitta och bromsa, och en som man får driva istället, jämfört med att ha två med liknande behov. Jag har provat. Den första hästen mördade mina armar, nummer två fick därför gå lite som hon ville sen. :angel:

kl. (Jag kan inte sluta, det sitter i ryggmärgen.)
Jag har haft en värdelös vecka. Träningsmässigt har det bara blivit hästrelaterat arbete, och det är givetvis bättre än ingenting och hästen har åtminstone kommit ut, men samtidigt är det något jag gör så gott som dagligen, så det ger inte min kondition och muskler så mycket. Matmässigt är det hyfsat fram till kvällen, jag har ätit middag (riktig middag) en dag den här veckan, och det var en kebabtallrik, så den var väl inte något att hurra för. Annars har det blivit ägg och/eller gröt. Det funkar inte, men jag har så jäkla svårt att ta mig ur den där matspiralen när det väl börjar snurra.

Jag funderar på den här mystiska förkylningen slash pollenallergin jag har. Den sitter absolut inte på andningen, utan det är lite snuva och irritation i halsen, snuvan känns för övrigt bättre redan idag. Hade ni vågat er ut och typ tagit en lugnare promenad? Är det pollen borde det ju inte vara någon fara på taket, men jag vet ju inte om det är en lömsk förkylning?
 
Jag har också sådana perioder, jag äter sånt som går och hoppas att den inte håller i sig så länge. Yoghurt, kvarg och proteinpulver tycker jag funkar bra, testa dig fram om det är något som iaf går ner? :)

Visst är det hopplöst!
Jag får random cravings så jag äter det jag är sugen på för tillfället. Har svårt för kvargen. Men proteinpulver har jag inte provat att hälla i mig. Kan ju alltid prova!

@FengurLaugar Det är helt fantastiskt vad lite löpträning kan göra. Jag brukar ha en något svullen mage mest hela tiden annars, men nu är den så gott som platt! Nu är det bara lår och höfter som behöver snygga till sig. Det kommer nog med lite mer viktnedgång och snyggare muskler för min del!
 
Jag funderar på den här mystiska förkylningen slash pollenallergin jag har. Den sitter absolut inte på andningen, utan det är lite snuva och irritation i halsen, snuvan känns för övrigt bättre redan idag. Hade ni vågat er ut och typ tagit en lugnare promenad? Är det pollen borde det ju inte vara någon fara på taket, men jag vet ju inte om det är en lömsk förkylning?

Jag brukar faktiskt känna mig bättre om jag tar en lugn kortare promenad i fint väder även om jag är förkyld, känns gott att få lite frisk luft och kunna andas. Men jag skulle inte promenera om jag promenerar på sådant vis att det gör en ansträngd.
 
@IronWill, då borde jag kunna ge mig ut en lugn runda. Jag brukar försöka gå "så att jag blir ansträngd" i vanliga fall, men nu kan jag ju bara ta ett betydligt lugnare tempo och typ lufsa runt som en pensionär.
 
@Kiwifrukt, visst är det så. Skönt nog började jag med den starka, tunga hästen :p Haha.

Kl

Hemkommen från jobb och löprunda. 5,5 km på 31,5 min. Ingen särskilt bra tid om man jämför med tiderna jag sprang på förra sommarn, men en bra början och jag kände mig ganska pigg hela vägen. Bra sätt att utnyttja vägen hem från jobbet på iaf! :D
 
@cili jag jobbar också inatt så hojta till om du håller på att somna. :D

Två timmar på kolonilotten blev det, nu väntar jag på att min ska bli klar. ;) Efter det blir det sova, cykla stående till jobbet för ett gympass på jobbgymmet innan det är dags att börja jobba 18... Känns som ett lagom program. :)

Ååh jag ska hojta massor, för jag har knappt sovit alls idag (mest för att jag varit ute på stan och shoppat istället för att åka hem... det blev lite mer än de två saker jag planerat att köpa från början). Ska försöka få till två timmar sömn nu om det går.

Gott med pizza! Här blev det ikealunch (billig tallrik köttbullar FTW!), ikväll får det bli matlådan som ligger i kylen. Och chips. Jag förhandlade nämligen med mig själv och kom fram till att jag inte kunde få både pizza och chips på samma dag :D
 
Åh vad gott med pizza, är galet sugen på någonting haha. Men kan inte komma iväg till affären idag, håller på med mat nu och sedan ska de små sova. Kanske är bra att jag inte kan gå och handla idag, skulle alldeles säkert bli godis eller nåt då :p

Angående att löpning tajtar till kroppen, jag satsar på att forma till framförallt magen :p i kombination med styrketräningen då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
4 784
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 990
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 851
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp