Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

kl

Jag har varit i Sälen och åkt utförsskidor i helgen! Var ett par år sedan sist och då gick det verkligen skit, men dessa två dagar har varit helt fantastiska både skidåknings- och vädermässigt. Backarna hade kunnat få vara längre dock; Sälenfjällen är mest små kullar och jag gillar verkligen den där känslan när låren bränner av syra efter ett långt åk. Downhillcyklingen verkar ha gjort mig totalt blasé när det gäller branthet: Hundfjället har en backe som heter "Väggen" för att den ser ut precis som den låter - som en vägg. Men slät snö kan aldrig vara lika läskigt som en jäkla stenbrant så det var ju bara att åka ner, tyckte jag. Kanske inte snyggt som Anja Pärson men inte hasigt och fult heller :). Jag ÄLSKAR att ha en stark och fungerande kropp som bara säger: "jaha, nu vill du åka utförsskidor också, jamen var så god, kör ba' kör!"

Tyvärr verkar jag ha dragit på mig någon skit i halsen så nu sitter jag här i soffan och knarkar halstabletter. Planen för imorgon var långpass löpning i skogen så jag hoppas verkligen att det släpper....

Jag har ingen aning om vad Pose-metoden är tyvärr, men en kurs låter kul om det är så att du vill springa mer (och bättre), du ska ju känna att kursen ger dig pepp att fortsätta! :) Priset låter rätt normalt, antar att det är träning i grupp.

Ehhmm, jag skulle ta det lugnt idag men det slutade med nytt distansrekord och PB på milen... :angel: Haha. 67:28 lyder nya milrekordet, jag kan uppenbarligen springa ännu snabbare än så med tanke på att det var först tionde kilometern som jag började tänka på tiden.

Totalt blev det 11 km idag, mycket glad! :) Det har varit gråmulet hela dagen men jag tajmade löpningen perfekt tills att solen kom fram, dessutom premiär utan jacka och bara tunn långärmad! Härligt.

Bra vecka trots dumma benhinnorna :up: Det är befriande att läsa att du har sånt tålamod med dina ben, det är ju så lätt att bli frustrerad och springa på i alla fall.

snow: Haha låter som en kul helg :D Men håller med om att du kanske blivit lite avtrubbad ;) Själv håller jag mig nog helst till blåa backar, haha. Hoppas skiten i halsen släpper.

Sleepan: Upp igen! Det fixar du :)

Tassen- Tack igen, du är super bra på att peppa mig. Lite som en online storasyster :D Haha, vet iof inte hur gammal du är, jag kanske är äldre än dig :p Jag hade faktiskt väldigt trevligt igår, var inte rädd alls när jag kom till utestället. Det var mysig personal, en kille jag känt sen jag var jätte liten jobbade och sen en helt okänd kille som också jobbade där som kom fram och kramade om mig (när jag kom för lite påfyllning )och frågade hur det var med hans lilla vän, inte på ett sliskigt sätt utan på ett gulligt :D Det roliga var att jag nog är ett antal år äldre än honom men det var gulligt iaf. Blev sent kvällsmellis igen men tvingade i mig det hela igen.

Bra idé att skriva ner allt, kommer säkert bli massor av saker, det har ju hänt massor det senaste året. Nu äntligen börjar livet komma tillbaka. Trots att jag fortfarande räknas som svårt sjuk i min anorexi har jag börjat ta steget ut till världen utanför sjukdomen på ett helt annat sätt än innan. Jag börjar se att det finns ett annat liv därute, kanske till och med för mig.

Praeretera- Tack, ja nu utmanar jag mig hela tiden känns det som. Det är bra, så ska det vara!

Jag är vegetarian och trots min kanske inte helt fullvärdiga kost så har dietisten räknat på det hela och det enda energigivande ämnet jag inte har brist på är just protein då det är mest grönsaker, frukt, bär och protein jag äter. Så äter du varierat och en bra vegetarisk kost behövs inga tillskott. Såg också i en dokumentär på Vetenskapens värld som handlade om träningsmyter och där sa en forskare att extra tillskott bara behövs för dom som i princip elitidrottar, dvs tränar hårt minst 6 dagar i veckan.

Vilken bra träningsvecka du haft. Gör det bara ont när du springer eller annars också? Är det ok att träna något alls egentligen när det krånglar med benhinnan eller är det ingen fara?

Kl
Fyfan vad jag är pepp nu! Och trött. Och svettig. Men ändå.
Har en dag när jag känner mig allmänt lycklig, lyckades mota bort stressångesten och är smått rastlös.
Har haft en underbar helg med jobb+ grillfest igår, och idag städdag på hundklubben, ca 2 timmars promenad med sambon och hundarna i jakt på bla. Frisbeegolfbana, hundträning och gym.

Jag borde verkligen ta tag i träningen mer seriöst, vore kul att se vilka resultat jag kan få om jag satsar på det lite mer ordentligt! Nuvarande träningsschema tar iaf ordentligt, smått skakig efter både styrka och intervaller. Men glad och peppad som sagt!

2 dagars träning den här veckan. Plus promenader och stora leveranser på jobbet ;) ett pass med pt och ett idag själv enl. Schema.

Nästa veckas plan är löpning onsdag och gym fredag och söndag. Tror tyvärr inte att jag får in så mycket mer.

Jag är troligtvis bra mycket äldre än dig, jag fyller 31 i år. :D

*kl*

Tack vare en totalt oväntad pluggmotivation blev jag sittandes med böckerna tills för en dryg timme sedan, så det blev ingen löpning eller fix med cykeln. Nu har jag en lasagne i ugnen och det är nästan kriminellt hur mycket jag ser fram emot att få sätta tänderna i den. :p

Träningsveckan lämnar dock inget att önska med totalt 8 h och 25 minuter med såväl lågintensiv träning (rask promenad), högintensiv träning (spinning och löpning) som styrketräning.

Med en månad kvar till Hjälmaren Runt (15 mil) borde jag verkligen ta tag i landsvägscyklingen i veckan. Den som lever får se... ;)

kl

Summering av träningsveckan: 3 pass löpning (totalt 2 mil), 1 pass styrketräning, 1 rejäl skogspromenad på nästan 3,5 h och så lite vanliga promenader och yoga på det. Mycket nöjd med löpningen (trots att jag ramlade i onsdags och sprang vilse i fredags ;)), inte så nöjd med att det bara blev ett pass styrka. Men det är som det är, man kan inte prioritera allt samtidigt.

Nästa vecka blir det även då som mest ett pass styrketräning. Är bortrest fredag-söndag men ska ta med mig skorna så får jag se om jag lyckas klämma in någon löpning :D 3 pass löpning är planen som vanligt.

kl

Söndag = poledance :love:
Jag blir mer och mer kär.
1604905_770430416309821_3514044800518001896_n.jpg

Har fått ihop rätt bra med rörelse den här veckan ändå, trots att jag inte fått träna speciellt mycket egentligen (ingen svettig träning från tisdag till imorgon).
Totalt ca 5h 40 min rörelse varav 70 min poledancing, 45 min styrketräning (i måndags när jag fick träna på riktigt) och resten promenader.

Är det inte jätte svårt med poledancing? Typ hänga upp och ner och allt möjligt? Är det mest styrka man behöver eller även kondition?

Det är svårt tills man fått till teknikerna och kroppskontrollen, då är det ganska lätt. När man vet hur man ska använda sin tyngdpunkt och rörelserna går på automatik liksom. Det är definitivt styrka som behövs. Vi gör inte några långa serier, så det är inte konditionskrävande. Men jösses vad man behöver armar och magmuskler för att orka lyfta sig.
Hänger upp och ner gör vi inte än, men det kommer :D

Tack så mycket! :) Det är verkligen mitt mål att se hälsosam ut, ingen bodybuilder/belgian blue style men ändå vältränad och tight eller vad man ska säga :)

Tassetass, fryckan, Emtherlia, Niyama, Sleepan, Trollunge, Jenka
Tack så mycket! Alla kan, bara man ger sig fan på det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 162
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 345
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31