Sv: Beach 2014 del V
kl
Jag är så förbannad att jag vill slå sönder någonting.
Här har jag gått och haft vidrigt ont i framför allt vänster knä i flera månader. Ingen har hittat nåt fel. Fick komma på MRT, sen in hos ortoped som (vilket ni vet) kollade/pratade/läste journaler i 8 minuter innan han sa åt mig att nästan alla tjejer har ont i knäna, jag får lära mig att leva med det och ska öka min träningsdos så kommer det gå över. Han hade då inte kollat min MRT, men skulle göra det inom kort därefter (det var den 2 april, han har varit inne på min journal den dagen samt den 4 april)
Idag loggade jag in på Mina Vårdkontakter för att kolla provsvaren på det blodprov jag lämnade på akuten när jag var där senast. Passade då även på att läsa vad ortopeden skrivit om mitt besök där. Uppenbarligen hade han kollat min MRT när han skrev att jag har en meniskruptur i vänster knä (höger har inte genomgått någon MRT, så där har jag ingen aning om ifall man kan se nåt fel). Men INGEN, inte en endaste liten jävel har kommit på den briljanta idén att meddela mig detta via brev eller telefon. Man ska inte, inte, inte belasta knäna med nån jävla träning när man har en sån skada. Det är ju en jävla tur att jag inte lyssnat på honom.
Jag blir bara så jävla uppgiven. Hur svårt kan det vara att meddela en sån betydande diagnos? Jag har sagt hur många gånger som helst att jag önskar att jag visste vad felet var så jag skulle kunna jobba runt det så länge och kanske hitta en lösning. Och när svaret finns där svart på vitt så är det ingen som säger det.