Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Idag har jag varit och ätit frukost på café med syster och hennes 11 månader gamla dotter. Så himla, himla fint och mysigt!
Inte så nyttigt dock, och svårt med kalorierna. Så resten av dagen blir det en banan, en Skyr och en färdig Ost & broccolisoppa. Hade inget hemma och fick bråttom iväg, men det känns ändå som okej mat för resten av dagen :)

knapp.

Hej alla! Jag har återuppstått, och hoppas att jag kan försöka hänga i lite med träning nu i vår, har dragits med den ena långdragna förkylningen efter den andra hela vintern, och träningen har definitivt blivit därefter. Under de här förkylningsperioderna har jag prioriterat hästen och hästrelaterad träning, rider tre-fyra pass i veckan (kan inte rida mer i nuläget p.g.a. hästens låga ålder) och går promenader med henne. Men jag behöver träna upp både min egen kondition och min egen styrka, särskilt i mitt ena ben som är opererat en gång och fortfarande svagare sen dess, så jag är åtminstone motiverad nu.

Jag vill mest få bättre ork och styrka för att utvecklas i ridningen och må bra för övrigt, men droppar jag några kilon på det är jag bara tacksam, min bror tar studenten till sommaren och jag måste ha klänning på mig då. (:angel:) Jag har börjat lite med att räkna kalorier, vilket går ganska bra på vardagarna, ganska uselt på helgerna. Ni som gör det, håller ni er strikt till maxantalet alla dagar i veckan, eller tillåter ni er att gå över en eller två gånger/vecka?

Roligt! Har du sprungit maraton förut? Hur långa pass kör du inför loppet?

20 frågor :D
Tråkigt med inställd pjäs!

Jag sprang Stockholm Marathon 2011 på 3:53 men har aldrig sprungit nåt terränglopp längre än 10 km. Ska försöka köra en terränghalvmara på tävling i början på juni och sen åker nog jag och pojkvännen till Dalafjällen i slutet på juni och försöker köra ett par längre pass.

Jag vill gärna vara stabil kring 20 km och sen kommer jag förhoppningsvis hinna springa några pass som är längre än så. Tycker det räcker att springs långpass typ varannan vecka.

Haha, alltså. Det där känns så jävla galet. "Nä men jag stack iväg och sprang en halvmara (nästan iaf) innan frukost bara. Inga konstigheter"
/mvh djupt imponerad

Haha, man har ju lite olika referenser helt enkelt :). Jag har umgåtts för mycket med elitidrottare tror jag så mina är nog lite skeva (min pojkvän som är mer normal brukar säga det i alla fall).

Skönt att höra att jag inte är ensam. :p Det blir extra svårt när man bor med folk som inte bryr sig om såna saker det allra minsta. Jag har ganska lätt att stå emot snask så länge det inte ligger öppnat mitt framför näsan på mig, vilket är en av förklaringarna till att det går bra i veckorna (när det ligger undanstoppat i ett skåp) och jättedåligt på helgerna (när det står på bordet i en skål).

Jag är likadan, köper jag inget så är det oftast lugnt. Då gäller det bara att stå emot impulsen att köpa det, men finns det tillgängligt däremot är det betydligt svårare.

Shit vad ni skriver, jag hinner inte med :D
Har ju glömt vad jag skulle svara på :p men ja det är ju bara att säga nej och hålla sig till det när folk tycker att man visst ska ta fikabröd. Får bli mer bestämd.

Jag har egentligen inte så mycket att gå ner nu, har 9 kg kvar till målvikten men ligger ändå på rätt bra vikt nu. 74kg till 173cm, men behöver stärka kroppen och kondisen. Så tänkte börja med löpning lite lugnt, har ju inte sprungit på ett tag nu så får väl börja lugnt. Sedan kombinera med styrketräning, det svåra är bara att motivera sig att göra det. Hemmaträningen är så tråkigt :p

Hur lägger ni upp träningen?
Har ni ett specifikt schema ni går efter, eller kör ni dag för dag?

*tankar hem c25k :p*

Senast ändrad:

Fick tag på vårdcentralen och kollade upp mina sista hb-provsvar, det visade sig att de nu var mycket bättre än jag trott. Jag har fortfarande i underkant, lite för lite men det är ingen fara. Proverna togs för några månader sedan men jag hade glömt bort dem och ingen läkare återkopplade till mig om dem. Men jag ska troligen ta nya prover snart för det kan ju ha ändrats till nu.Skönt iaf att det inte var kris :)

kl

Jag är så förbannad att jag vill slå sönder någonting.
Här har jag gått och haft vidrigt ont i framför allt vänster knä i flera månader. Ingen har hittat nåt fel. Fick komma på MRT, sen in hos ortoped som (vilket ni vet) kollade/pratade/läste journaler i 8 minuter innan han sa åt mig att nästan alla tjejer har ont i knäna, jag får lära mig att leva med det och ska öka min träningsdos så kommer det gå över. Han hade då inte kollat min MRT, men skulle göra det inom kort därefter (det var den 2 april, han har varit inne på min journal den dagen samt den 4 april)

Idag loggade jag in på Mina Vårdkontakter för att kolla provsvaren på det blodprov jag lämnade på akuten när jag var där senast. Passade då även på att läsa vad ortopeden skrivit om mitt besök där. Uppenbarligen hade han kollat min MRT när han skrev att jag har en meniskruptur i vänster knä (höger har inte genomgått någon MRT, så där har jag ingen aning om ifall man kan se nåt fel). Men INGEN, inte en endaste liten jävel har kommit på den briljanta idén att meddela mig detta via brev eller telefon. Man ska inte, inte, inte belasta knäna med nån jävla träning när man har en sån skada. Det är ju en jävla tur att jag inte lyssnat på honom.
Jag blir bara så jävla uppgiven. Hur svårt kan det vara att meddela en sån betydande diagnos? Jag har sagt hur många gånger som helst att jag önskar att jag visste vad felet var så jag skulle kunna jobba runt det så länge och kanske hitta en lösning. Och när svaret finns där svart på vitt så är det ingen som säger det.

Men vad dåligt av läkaren att inte informera!
Speciellt eftersom han själv sade att du skulle träna.
Tur att du inte gjorde det.

kl

jag har bara styrketränat i några veckor men redan börjat spänna mig i spegeln igen:D Detta bådar inte gott:rofl::rofl:

Wzup?! :D

Vad händer här? Vad har ni gjort sedan sist? Vad fokuserar ni på nu? Har ni mycket rolig träning på gång? :)

Mammas, jag har saknat dig!:love:

Just nu så tränar jag gym två dagar i veckan, rider en dag i veckan och springer 2-3 dagar i veckan + lite promenader. :)

Försökte mig på kcal-räkning men lyckades bara en vecka, så jag kör på och äter samtidigt som jag tränar så jag känner mig stark!:D

Vad gör du, vad händer i ditt liv?:)

Tja Mammas! :D

Här händer inte mycket. :p Jag tränar det jag känner för och äter, tyvärr, det jag känner för. Tur i oturen känner jag för att träna rätt mycket, så viss skadebegränsning görs ändå. :angel: Väntar på att vårvärmen ska komma tillbaka, då ska jag igång med landsvägscyklingen igen. Hjälmaren Runt, 150 km, i början av maj (alltså om en månad :meh: ) som ska bli genrep inför Halvvättern i början av juni. När jag kört Halvvättern kommer jag nog pausa cyklingen till förmån för löpning, saknar det som fan! Och så ska jag ju börja simträna inför Vansbro Halvsim. :D

Gudars... Vad jobbigt allt det där låter... :p

men HEEEEEJ :love:

Vi har saknat dig! :bump:

Här äts det lite för mycket. Har dragit ner på gymträningen till 2-3gånger i veckan. Kör helkropp då. Men rider 4-5dagar i veckan istället och bör verkligen börja springa eftersom det är 6veckor kvar till vårruset.

Hej mammas! :)
Jag har precis kommit igång igen efter ett uppehåll.
Höst och vinter drog ner mig lite där, men nu känns det som jag är på g igen :)
Vad pysslar du med nu? :)

+ Tassen: HEJ! :D

Emth, det är ju asmycket! Men ja, det låter väl som en bra plan, och med den träningsmängden behövs väl inte kcalräkningen också? :)

Tassen: Wow! :D Tur att det är roligt, eller? Hur mycket ska du cykla för att värma upp?

Själv går det, tja, sådär. Vårdeppen har slagit till så just nu känns allt skit, men träningen går ok. Har köpt utehjul så skejtar lite utomhus, mycket roligt! Börjar känna att jag kanske snart kommer att kunna behärska det här med att åka, haha! Har gått lite på sparlåga med träningen men har planer på att komma igång i högre intensitet igen snart. Maten går ok, jag har gått ner 2,5 kg på två månader men jag äter fortfarande riktigt mycket onyttigheter, haha! Ska till Mallorca i slutet av maj så vore skönt att hinna tappa lite mer innan dess. Ett plus med resan är att det finns gym på hotellet! :D

Hej! :D Rida 4-5 ggr + 2-3 gym är ju bra mycket träning! :D Och ja, kom igång och spring! Det är ju så skönt nu när vädret är bra!

Jag har sprungit ytterst sparsamt i vinter och gav mig ut till sandtaget i veckan - sådär skönt under passet, haha! ;)

Hej Mirre! :D Kul att du är på g igen. Vad är planen? Cyklar du fortfarande? :)

PS, den här bilden gillade jag!

foot-fitness.jpg

Jo jag tycker ju det men vill gärna bli av med putmagen men den lär aldrig försvinna:p Jag får lära mig att älska mig själv och att jag faktiskt duger mer än väl, precis som jag är!

Vad jobbigt med vårdepp, hoppas resan gör att det vänder åt rätt håll! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 184
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 151
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Födda 2022