Sv: Beach 2014 del V
Jag tänker att om hundar inte ens går i trappor förrän de har vuxit färdiga, så är det inte bra att ta med ett barn till gymmet. Det är ju liksom belastning, även om de också bygger.
Barn ska röra sig och jobba med kroppen genom lek, gympa och "spontanidrott" (att klätta i träd typ
)
Hur många fotbollsungar får inte problem med knäna i vuxen ålder, till exempel?
kl
Jag har en fråga till er. Hur ser ni på styrketräning i unga åldrar? Tänker mellan 10-16 år.
Eller högre träningsnivå öht i den åldern förresten (dvs inte typ fotboll två ggr/vecka som var och varannan ungdom ägnar sig åt). Gör ni skillnad på killar och tjejer?
Anledningen till att jag funderar över det är att min ena systers (11 år) pappa tar med henne på träning med fria vikter. Nu kör hon inget tungt vad jag vet, men det startar ändå funderingar i huvudet på mig som sen spinner vidare.
Jag tänker att om hundar inte ens går i trappor förrän de har vuxit färdiga, så är det inte bra att ta med ett barn till gymmet. Det är ju liksom belastning, även om de också bygger.
Barn ska röra sig och jobba med kroppen genom lek, gympa och "spontanidrott" (att klätta i träd typ
Hur många fotbollsungar får inte problem med knäna i vuxen ålder, till exempel?