Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Haha. Men man blir ju stressad av att försova sig så en skön massage efter jobbet kanske skulle vara en god idé:D

*kl

Riktigt fin träningsvärk i ryggen efter gårdagens marklyft! Och har hittat tekniken lite bättre tror jag för igår gjorde jag vanliga marklyft på 60 kg 5 rep x 4 och sen på 40 kg 10 rep x 2 och har inte det minsta ont i ländryggen:up: Kul!

Idag laddar jag för en liten löptur i det fina vädret innan jobb i em/kväll.

Kl
Fortfarande småbitter då det inte blir någon träning idag heller :( kanske kan köra lite hemmastyrka ikväll iof.

Sitter dock och läser om vandringsresor, åh jag vill!

*kl*
Galen magträningsvärk o funderar på om det är pga mina försök att lära mig stå på huvudet...?

Mest nervös för naprapat o nålstick i em!

Han ska på massage hos en riktigt massageterapeut ikväll då han har ont i ryggen... Men annars var det en bra idé! :p

Gött jobb med marklyften! :)

Kl

Frukosttime!!
6b988facc53d11e3a6b30002c9d8b5ba_8.jpg

Gick och la mig kl 3.30 inatt eftersom jag försöker ställa om mitt dygn. Vaknade ändå kl 07.30 precis som alla andra dagar. Värdelöst.
Idag påbörjas sköldkörtelutredningen för min del. Ska bli spännande!

Kul med marklyften! :up:

yew, häftigt med huvudstående! Skulle vilja lära mig något liknande, stå på händer kanske :D

Inte alls avis på den frukosten :p

Men halv åtta tycker jag låter som en alldeles lagom tid att vakna! Fast kanske inte om man somnar kl tre ;)

Träningsvärk i precis hela kroppen :D Däremot hugger det till i magen ibland, vid revbenen på höger sida. Obehagligt. Vet inte om det kanske är muskelvärk bara? Nån som har erfarenhet?

Jag har ätit den i flera dagar nu. Hittade billiga lösviktsbär så jag fyllde frysen :D

Ska jobba natt från och med torsdag, inte helt optimalt att vakna 07.30 då ;)

+ Sleepan: Ja, det känns kul med marklyften! Var inte roligt att få ont, och det är en övning jag verkligen vill köra!

*kl

Strax över 4 km lugn löpning gjord. Lite svårt med kläder nu dock, strax under 10 grader och sol, ganska vindstilla. Hade på mig tunn långärmad underställströja + en tunn vindjacka, keps, inga vantar. Frös ganska mycket om händerna i början men i slutet fick jag ta av mig jackan och knyta runt magen för det blev så varmt i solen.. Jaja, lyxproblem:D Känns alltid konstigt att springa dagen efter marklyft, jag är liksom trött/träningsvärk i baksida lår, men framsida lår är helt pigga:p

Funderar lite nu på om jag ska gå ut en sväng och fota lite av allt vackert jag sprang förbi (blommor och knoppar och påskris och vårfina grejer) eller om jag ska sätta mig på balkongen och sola och läsa.. Ännu mer lyxproblem;)

Jag brukar gå upp vanlig tid och sedan sova ett par timmar på dagen när jag går på. Utom när jag hamnar på buke istället, som nu, haha! ;)

Ja jag funderar på något sånt. Som tur är får jag ha med datorn så jag ska nog kunna hålla mig vaken. Kör 8 nätter på 9 dygn, så om jag bara kommer in i det blir det knga problem :)

10 :) så det är överkomligt.
Har lovat mig själv att få fira sista passet med en chicken royale från burger king utan ångest också. Man ska ha mål ;)

*kl*
Två träningspass genomfört idag! Belönade mig själv med lite nya träningskläder från Lidl, deras egna märke passar mig bra! :)

Nu sitter jag och njuter av solen en stund :love:

Åh så fint!!

Var utomhus hela dagen igår och "njöt" av vädret, det var strålande sol men jätteblåsigt. :p Fågelskådade och gick omkring en del men det är mest blåsten som gör en helt slut efter en sådan dag. Träden hade kommit lite längre där och jag såg blommande körsbärsträd från bilen, så himla underbart!

KL

Jag har tränat nu på lunchen, och gått igenom nya programmet.
Det är fokus på stabilitet, ben och core (och mycket höft) och HERREJÄVLAR vad jobbigt det var. Jag kände mig som en manet, ungefär. En dallrig manet...

Jag har i alla fall fullt sjå med att få hjärnan att förstå övningarna och skicka rätt signaler att jag varken kan räkna reps eller typ... andas. Men jag känner hur jäkla nyttigt det är, och om det här kan göra susen med min oliksidighet så är det ju värt pinan ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 168
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 147
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka