Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
3, 5 timmar ute i tyresta nationalpark, mestadels helt offroad men en bit längs vandringled. Mysigt, lär kännas i benen snart och solen känns på kinderna nu. Lyckad hundtävling innan dess så nu är jag trött :)

Gör precis som @LindgrenV och jojobeachar galet mycket. Men någon gång måste man väl lyckas hålla ut hela vägen? :crazy:

Precis gjort ett träningsprogram på 10 minuter (App = 5min mage + 5min armar) och jag är så galet otränad :cry:

Man skall börja långsamt men jag känner mig värdelös som inte ens klarar 5! armhävningar på knäna?

Hur gör ni när allt bara känns oövervinneligt och svårt? :(

Åh, inte ett dugg avis på dig som får stå ute och träna i ett varmt land. Inte alls. Inte ens lite. Säger vi.
:D

Och sen scrollade jag vidare och såg att den kanske inte alls flyttas upp, du får tjata lite. Så himla jobbigt kan det väl inte vara att flytta upp den? Den kan ju stå kvar där en stund även fast kackerlackorna är borta? :)
Nej, alltså, jag är med dig i den här frågan. För min del skulle det vara perfekt, svalt och skönt och mycket mycket trevligare. Visst, när det är 45 grader vill jag inte ha den här ute men tills dess är det ju åtminstone ett par månader.

Min sambo är dock skeptisk men jag fortsätter övertala. Har förresten inte sett några kackerlackor idag. Yay!

3, 5 timmar ute i tyresta nationalpark, mestadels helt offroad men en bit längs vandringled. Mysigt, lär kännas i benen snart och solen känns på kinderna nu. Lyckad hundtävling innan dess så nu är jag trött :)
ÅH vad hemlängtig jag blev nu! Låter som en utrevlig dag och Tyresta är ju otroligt trevligt och fint! Brukar alltid gå och dagdrömma om att få rida en vacker häst där :D

Hur gör ni när allt bara känns oövervinneligt och svårt? :(

Jag tror stenhårt på att inte utföra träning som känns oövervinnlig och svår. Du måste hitta något som passar din nivå och är roligt. Är det så att du måste sänka ambitionsnivån är det det du måste göra, eller så måste du hitta något som passar dig bättre. Och vill du göra det program du hittat så anpassa dig efter det och ha som mål att kunna göra det till sist. Dvs ska du göra 5 armhävningar enligt programmet så gör så många du orkar men basha dig inte för att du inte pallar det nu! Det är helt ok att inte kunna allt på en gång, det som spelar roll är att du försöker och det blir inte bättre för att du rackar ner på dig själv! Så sluta med det på en gång. ;) Det enda som kommer ske om du rackar ner på dig själv är att du inte tycker att det är roligt och tappar motivationen.

Så börja med det, se det som att du gör det bästa du kan och det är bra. Ha som mål att kunna göra *vad det nu är du vill göra* och sätt upp rimliga delmål. Dvs sätt inte upp att du ska träna 2 timmar om dagen varje dag, det kommer inte att ske. Sätt upp att du ska träna lite varje dag eller varannan dag eller vad som nu passar dig. Och passar inte styrketräning hemma dig fundera på vad för träning som kan passa dig. Simning, cykling, löpning, utegym, det finns rätt mycket olika träningsformer som är hyfsat billiga till gratis, det gäller bara att hitta den som passar dig. :)

ÅH vad hemlängtig jag blev nu! Låter som en utrevlig dag och Tyresta är ju otroligt trevligt och fint! Brukar alltid gå och dagdrömma om att få rida en vacker häst där :D

Nu kommer jag nästa gång jag går där se framför mig hur du kommer galopperande på en gigantisk svart häst, vrålande "UR SPÅÅÅÅÅR" samtidigt som barnfamiljer och strosare får kasta sig i dikena för att hinna undan! :D

Nu kommer jag nästa gång jag går där se framför mig hur du kommer galopperande på en gigantisk svart häst, vrålande "UR SPÅÅÅÅÅR" samtidigt som barnfamiljer och strosare får kasta sig i dikena för att hinna undan! :D
Haha! PRECIS så ser mina dagdrömmar ut! :D :p

För övrigt @Mammas så suger det rumpa att du inte är i Madrid i slutet på maj och går med mig och tittar på stor dressyrtävling :(

@Mammas Åh men locka mig inte, hur jävla kul vore inte det? :bump: Men nej. Jag röstar för att du masar dig hit först och sen åker du till Mallis :D Kan locka med vackra spanska hästar!

Det är lugnt! Ska jobba på att försöka förlåta dig @Mammas . Lär ta tid men jag ska göra mitt bästa!
:( :( :(

:D

Jag red där i höstas :D fast en annan del.
Men sluuuuuuuta! Säger du att det var på en spansk häst så blockar jag dig på Buke :mad: ;)

Nämen seriöst, måste ju vara sjukt fint att rida där borta! Red mycket ponnyridning där som mininiphredil men det minns jag ju ingenting av.

KL (eller är det förresten meningen att man ska sluta skriva så nuförtiden, med det nya systemet? Jag vågar inte :nailbiting::p)

Jag har haft en ganska fantastisk påskhelg, även om jag tyvärr kommit in i en sådan där jobbig period då ingenting känns riktigt kul. Jag kan njuta och ha roligt när jag är mitt uppe i något, men jag vaknar varje morgon med deppigt humör och en känsla av uppgivenhet i hela kroppen. Och så blir jag irriterad på mig själv för att jag inte har vett att se fram emot allt roligt, för att jag inte njuter tillräckligt mycket av ledigheten, och så blir jag på ännu sämre humör, och så fortsätter det så... Mycket irriterande, och framförallt onödigt! :mad: Jag vet inte vad som ligger bakom riktigt, men hoppas hitta tillbaka till mitt gamla vanliga bubbliga jag snart.

Massor av livsnjutning har jag fått i helgen dock, då jag spenderat den mestadels nere vid havet där vi har sommarhus. Hade tänkt gå en kort, lugn promenad på typ 30 minuter igår, men det var så himla härligt och jag kände mig så himla pigg att jag bara fortsatte och fortsatte. Slutade med en powerwalk på 80 minuter istället :p Strålande sol och 20 grader varmt var det, guuud vad jag mådde bra!

20140419_153354_535421422a6b221a218cb632.jpg

20140419_154804_5354206ce087c3467ce16c6a.jpg

Idag blev det ännu en promenad innan vi åkte tillbaka till stan, och då cyklade jag till gymmet. Cardio och armar stod på schemat och jag blev rejält slutkörd, kände tyvärr att jag tappat en del av att inte ha tränat som vanligt de senaste veckorna. Well well, nu vet jag ju att jag har något att jobba upp igen i alla fall!

@Mineur Jag känner igen mig själv i känlsan, och har insett att det är för att jag har en återkommande vårdepression. Kan det vara något liknande för mig? Det är alltså att min kropp inte riktigt klarar omställningen mellan mörkt och ljust. Det är tydligen rätt vanligt men det pratas inte så mycket om det. Är det det kommer det att gå över så snart kroppen vant sig. :)

@Mammas Tja, det kanske det kan vara. Överlag har det varit väldigt mycket omställningar för mig den senaste månaden - inte bara klimatmässigt - och livet har varit väldigt olikt vad det brukar vara. Och så blir jag väldigt slutkörd av allt på det nya jobbet också, samtidigt som jag behöver tentaplugga, skriva uppsats och upprätthålla ett normalt liv i övrigt, vilket säkert påverkar en del. Lilla hjärnan orkar inte med riktigt! Tur då att man får långhelger som den här att försöka återställa ordningen på :)

Hoppar in i tråden - hoppas det är ok!

Tidigare har ridningen varit den enda träning jag har pysslat med. Även om jag i skolan haft idrott har det mest inneburit prestationsångest vilket lett till att jag inte kunnat prestera över huvud taget. Jag ville verkligen inte göra något inför andra. I somras slutade jag dock rida och började på dans, men där gjorde sig prestationsångesten påmind igen och jag slutade rätt snabbt med dansen också. För några veckor sedan anmälde jag mig dock till en löparkusPOSE-tekniken) och jag gillar verkligen det! Visst, jag får prestationsångest under dessa träningar också men jag har gett mig fasen på att jag ska ta mig igenom det!

Vi träffas alltså två gånger i veckan, och jag försöker lägga in 1-2 pass hemma också. Muskelmässigt har jag utvecklats väldigt mycke på bara några veckor. Från att ha träningsvärk och knappt kunna röra mig ordentligt i tre dagar, så känner jag bara av den nu. Konditionsmässigt är det dock värre - jag kommer ingen stans! Jag skulle vilja springa lopp i sommar, men har jag inte konditionen så kommer det ju inte funka! Jag klarar alltså inte ens att springa 2 km utan att stanna och vilja dö. Vad ska jag göra?? Egentligen tror jag väl att konditionen är hela sanningen, utan min inställning är säkert också en stor del till problemet. Men hur biter jag ihop, och hur blir jag mer målmedveten?

Hej Istuss!

I mina öron låter det som att du springer för snabbt. För visst orkar du väl gå mer än 2 km utan att dö? Försök springa långsamt och fokusera på att andas. Tipset om att dela upp löpningen i intervaller är också superbra - spring några få minuter bara och gå en eller två minuter. Upprepa. Sen ökar du antalet löpminuter per set och voìla - tillsist springer du hela sträckan utan att stanna :). Ge inte upp utan ge dig fan på att fixa det! Sätt inte för höga mål i början utan ta det successivt. Har ni ingen tränare i löpgruppen som du kan be om hjälp hur du ska lägga upp träningen på hemmaplan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 162
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 134
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S