Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mirre, då kanske det trots allt kan vara det? Jag är lite täppt i näsan, men dels var jag rejält förkyld för någon vecka sen (riktigt förkyld med feber), och dels är jag lite lätt nässpraysberoende, så jag har avfärdat det med att det kan bero på det. Annars är det mest halsen som strular, men då kanske man ska kolla upp ett sånt där allerginässpray, för det här känns lite småsegt.

Smart app förresten, den tror jag nästan jag ska testa när (om... :cautious:) min hals väljer att samarbeta så jag kan börja jogga igen.

@Kiwifrukt Det kan det nog vara, man kan bli överkänslig mot pollen även om man inte varit det förut.

Tittar på Vi äter oss till döds nu, handlar om olika dieter och "genvägar" för att gå ner i vikt.
Helt galet vad mycket kurer, dieter och hittepå (vilket jag nog anser att det mesta är faktiskt) det finns. Svindyrt och funkar inte i längden.

Tjoho! Gymmet avklarat. En timme helkropp, varvade styrka med konditionsövningar. På något sätt lyckades jag hitta dom där burpeesarna igen. Sjukt jobbigt. Värmde upp 2km på löpbandet på 11:29min så det är jag riktigt nöjd med. Tog personbästa i marklyft på 56kg. :D Har tidigare bara tagit 50kg så det är jag mäkta nöjd med. Nu ska jag laga mig lite lunch och sen ett pass yoga. Sen får det vara bra för idag. Imorgon ska jag ut och springa.

Lite OT: Jag har bestämt mig för att sälja min häst och köpa mig något nytt yngre förmåga. Har velat länge och funderat, men i helgen var min stallkompis och mentor hemma från Island så vi diskuterade saken. Och jag har kommit till rätt beslut. Han är utlånad på foder nu och hon som har honom nu ska såklart ha första tjing och lite billigare om hon vill köpa honom. Men känns skönt att jag har kommit till det beslutet iaf. :)

Jag har firat påsk så det står härliga till, haha.
Har tagit ut batteriet ur vägen till förmån för en fjärrkontroll, vilket i nuläget känns...bra. Haha

Gick och sprang iaf 8,5 km igår men åt inte särskilt bra. Idag har jag ätit bra mat, men godis efter lunchen. Började dock morgonen med att gå till jobbet (inte riktigt hela vägen, tog spårvagn sista hållplatserna :p) vilket blev 4,5 km :)

Ska eventuellt spela bandy idag - annars springer jag nog en bit av vägen hem efter jobbet. Ska springa en mil nästnästa helg så att...dax att börja springa kanske? ;)

Vad bra med tips på matrelaterade play-program! Nu har jag att göra under mina kommande arbetspass :D

Idag planerar jag att ta en promenad på ännu en ny väg jag sett ut på en karta. Det ska tydligen finnas en badplats längs den nånstans, så den ska jag spana in (men definitivt inte ta ett dopp, jag är en strandkrabba utan dess like). Känner av min höft en aning sedan gårdagens promenad, så det blir nog inte lika långt idag.
Nu känner jag mig som världens hypokondriker men jag antar att det är snapping hip jag har (jajjemän, jag har googlat runt), det fixar man genom att träna musklerna runt höften+bålen så det vore jättelogiskt eftersom jag tappat massa muskler där och inte brukar ha ont (eller ha smälljud i höfterna) när jag är i bättre form. Det var ju samma sak förra sommaren. Ska ta upp det med sjukgymnasten på fredag och se om jag kan få några bra övningar för det eller bara köra på med dom jag fått med knäna.

Hejja hejja @Emtherlia ! :D

Ska ta det lugnt ett par dagar pga fotlederna nu. Ska försöka stå på balansplattan bara och i morgon ska jag ta en liten promenad med hunden. Men annars blir det lugnt för både mig och hästen :)

@Emtherlia, heja, heja! Jag brukar också tala om det för någon när jag har bestämt mig för att ta mig ut, det känns pinsammare att banga då. ;)

Här är det ytterst lugnt på träningsfronten. För jag antar att det inte räknas att dra runt en dammsugare en stund, trots att vi har fjorton (O_o) rum allt som allt med hallar och badrum och grejer? Hästen vilar idag, och eftersom jag inte vet vad hals-helvetet beror på så tar jag det säkra före det osäkra. Men matmässigt har jag definitivt skött mig idag, jag skippade kaloriräkningen under påskhelgen eftersom jag inte vill bli helt beroende av den (gammal ätstörningshistorik), men tänkte försöka i veckorna.

Jag har bestämt mig för löpning idag, bara så ni vet:D Glöm inte att anteckna! :p

Heja dig!! :)
Jag var inne på att springa, men nä, blev innebandy. Så nu är jag trött, haha.

Ska avsluta med att hoppa av vagnen några hållplatser tidigare och gå sista biten hem med.

Ikväll blir det tacos! :)

För mig går det ju så jävla bra att gå korta sträckor när jag borde. Det blev 6,75 km. Varav en del där jag försökte hitta på en egen stig genom skogen. Det gick sådär.
Men nu är jag i alla fall hemma. Äntligen.

Igår blev det någonslags powerwalk i underbar miljö, stannade dock varannan sekund och fotade lite..Idag har jag kört wrestling med min 1 årshingst som inte riktigt ville få hoven undersökt för en hovböld och fick en fläskläpp på köpet. Funderar på att avsluta dagen med lite yoga för att återgå till harmonin. Eftersom jag är fett nöjd med bilderna jag knäppte igår så kommer de här:
pict1747_535581862a6b22285f051554.jpg

pict1675_53557f0be087c338c4a3cb96.jpg

Tack Finis! Fortsätter med löpning efter jobbet (har jag tänkt) och sen blir det restaurang med sambon och hans föräldrar! :)

Man är nog lite sjuk när man är sugen på att springa! :D Jag har verkligen kommit i detta nu och lever länge på min 9 km runda i måndags :P Ska följa med min svåger någon mer dag denna veckan! Men ridningen får gå före som vanligt. Ska tävla 1 maj så vi får försöka trimma lite ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 148
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 129
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka