Kul att se dig med @Sleepan
Har varit vaken hela natten - jäkla sömnproblem alltså. Ingen träning för mig idag alltså.
Men fy vad jobbigt det låter!
Stackare! Hoppas du får en lugn och skön dag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att se dig med @Sleepan
Har varit vaken hela natten - jäkla sömnproblem alltså. Ingen träning för mig idag alltså.
Har tenta vid lunch och sen ska jag skynda hem till dejten/vadhannuär, så just fredag går inte
kl
Är hemma sjuk idag, igen. Är uppe i en vecka nu, det går lite upp och ner med febern men ont i halsen har jag mest hela tiden + de jäkla blodtrycksfallen så fort jag reser mig upp.
Får se om jag tar en promenad bort till gymmet/simhallen här idag och kollar runt lite, ska ändå iväg åt det hållet för att hämta ett paket så det vore smidigt att ta "på vägen". Dessutom ingen risk att jag tar något förhastat beslut, eftersom jag ändå är för sjuk för att träna.
Tror att en stor del i att jag tappat suget är att det blir så omständligt att ta sig dit. Jag kan liksom inte känna "åh, nu vill jag dra och träna!" och göra det, eftersom det går ett tåg i timmen större delen av dygnet och sen är resan 1h dit och 1h hem. Lite samma problem som @zassoo tror jag
Håller med de andra som svarat dig och vill säga att du inte är ensam. Jag befinner mig själv i nästan exakt samma position men har bestämt mig för att inte gå ner i vikt alls utan ge det här en chans. Se om jag kan vänja mig vid min nya kropp, lära mig att acceptera den och vara glad för vad en friskare kropp kan klara av. Svårt, svårt och det kräver att jag gör aktiva val vid varje måltid och vid varje promenad och att jag gör det varje dag.
Återigen känner jag igen mig, jag använder också tabletter när jag mår dåligt. Problemet är ju att man inte vet när det blir skadligt för om man använder tabletter en längre period kanske man en dag kommer till den gränsen att det blir för mycket för kroppen trots att man inte tagit större dos än vanligt. Lider med dig i det du skriver, det gör ont att läsa om hur dåligt du mår och att jag känner igen mig så mycket.
Åt du kvällsmålet som du skulle sen på kvällen?
Nu ska jag skryta lite, sen jag slutade terapin för ca en månad sedan så har jag på egen hand lyckats stå still i vikt och till och med gå upp lite i vikt. Detta helt utan att någon har koll på mig eller väger mig. Jag har klarat det bara på ren envishet och för att jag vill ge det hela en chans. Jag mår så dåligt på alla andra sätt att jag inte orkar en svacka till med anorexin. Ett problem är dock att jag inte klarar att äta lagad mat och att jag äter exakt samma saker varje dag, klarar inte av att ta beslut om maten och allt kaloriräknande så då har det blivit enklare att bara äta samma varje dag. Men det får bli nästa sak att jobba på. Just nu är fokus på att hålla vikten och äta regelbundet. Om jag har gått upp igen nästa vecka kommer den sista näringsdrycken plockas bort, jag hade gått upp lite idag men för att inte göra något förhastat eftersom vikten kan variera från dag till dag bestämde jag att inte ta bort den redan idag trots att jag är på delmålsvikten nu utan jag väntar en vecka till och ser hur det ser ut då. Det känns som ett moget och stort beslut.
Har massor, massor av kaos i huvudet och klarar inte kaos med maten så jag kommer fortsätta äta på det här kontrollerade sättet och så här ensidigt. Det händer så mycket både inom mig och omkring mig, en turbulent tid och jag har svårt att klara av pressen från skolan och det händer mycket i vården omkring mig nu. Kaos som sagt.
Det är samma sedan en månad tillbakaAh, dejten har jag missat? Eller är det samma som innan?
Eventuellt kan jag kanske på måndag också, fast jag lär nog va barnvakt då iofs...
Det var enklare i Uppsala, där kunde jag ha gymväskan i bilen konstant och sen ta svängen förbi gymmet på vägen hem från jobbet om jag kände för det. Eller ta tåget in för pass på lediga dagar eftersom det gick två gånger i timmen, låg 150m från min ytterdörr och tog 18 minuter att åka. Här blir det ett sånt stort projekt liksom.Jag tror definitivt att detta har något att göra med saken. Är saker för omständliga så måste det till mycket större motivation för att orka genomföra dem, annars blir det för stort projekt liksom. Tycker som @Mammas sa att du ska prata med personalen på det stället som ligger nära o kolla ifall du kan köra en prov-vecka/period, eller om de kanske har bra koll på hur mycket folk det brukar vara vid "dina" tider.
Men fy vad jobbigt det låter!
Stackare! Hoppas du får en lugn och skön dag!
Alltså, jag har hinkat en och en halv liter te och nu är jag så GALET motiverad till typ alltVill springa, rita, läsa, städa, måla, bygga, möblera om och helst allt på en gång
Vad gör man!!?!?![]()
Tack för påminnelsen, hade glömtFörsöker ta några djupa andetag emellan sysslorna, glöm för sjutton inte att andas!![]()
Hamnade du på sjukhus? Var det någon du kände som körde upp dig eller ringde du själv efter hjälp? Skönt att du inte blev kvar så länge iaf, ifall det inte är så att du egentligen behöver det?Överdoseringen i förrgår kväll vart ju mindre lyckad, så efter en natt på intensiven och sedan inläggning på en avdelning är jag äntligen hemma!
Så idag har det varit mina dagliga promenader, ska ut om någon timme igen. Fortfarande lite mör men blir nog bättre.
Maten har blivit lite sisådär under omständigheterna..