Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tenta vid lunch och sen ska jag skynda hem till dejten/vadhannuär, så just fredag går inte :(

kl
Är hemma sjuk idag, igen. Är uppe i en vecka nu, det går lite upp och ner med febern men ont i halsen har jag mest hela tiden + de jäkla blodtrycksfallen så fort jag reser mig upp.
Får se om jag tar en promenad bort till gymmet/simhallen här idag och kollar runt lite, ska ändå iväg åt det hållet för att hämta ett paket så det vore smidigt att ta "på vägen". Dessutom ingen risk att jag tar något förhastat beslut, eftersom jag ändå är för sjuk för att träna.

Ah, dejten har jag missat? Eller är det samma som innan?
Eventuellt kan jag kanske på måndag också, fast jag lär nog va barnvakt då iofs...

Tror att en stor del i att jag tappat suget är att det blir så omständligt att ta sig dit. Jag kan liksom inte känna "åh, nu vill jag dra och träna!" och göra det, eftersom det går ett tåg i timmen större delen av dygnet och sen är resan 1h dit och 1h hem. Lite samma problem som @zassoo tror jag

Jag tror definitivt att detta har något att göra med saken. Är saker för omständliga så måste det till mycket större motivation för att orka genomföra dem, annars blir det för stort projekt liksom. Tycker som @Mammas sa att du ska prata med personalen på det stället som ligger nära o kolla ifall du kan köra en prov-vecka/period, eller om de kanske har bra koll på hur mycket folk det brukar vara vid "dina" tider.

Håller med de andra som svarat dig och vill säga att du inte är ensam. Jag befinner mig själv i nästan exakt samma position men har bestämt mig för att inte gå ner i vikt alls utan ge det här en chans. Se om jag kan vänja mig vid min nya kropp, lära mig att acceptera den och vara glad för vad en friskare kropp kan klara av. Svårt, svårt och det kräver att jag gör aktiva val vid varje måltid och vid varje promenad och att jag gör det varje dag.

Du har så rätt!! Det är tufft att acceptera att kroppen helt plötsligt känns annorlunda.

Återigen känner jag igen mig, jag använder också tabletter när jag mår dåligt. Problemet är ju att man inte vet när det blir skadligt för om man använder tabletter en längre period kanske man en dag kommer till den gränsen att det blir för mycket för kroppen trots att man inte tagit större dos än vanligt. Lider med dig i det du skriver, det gör ont att läsa om hur dåligt du mår och att jag känner igen mig så mycket.

Åt du kvällsmålet som du skulle sen på kvällen?

Första tanken var att hantera det genom att träna skiten ur mig, alternativt skita i maten, men jag vill ju lämna det mönstret. Sen satt jag på tåget och fanns inget annat sätt att hantera det på där och då..

Kvällsmålet blev oavsiktligt missat då jag vart hög som ett hus och helt borta. Men nya tag idag!! Dags att försöka styra upp maten på riktigt. Hoppas kraft finns till det.

Nu ska jag skryta lite, sen jag slutade terapin för ca en månad sedan så har jag på egen hand lyckats stå still i vikt och till och med gå upp lite i vikt. Detta helt utan att någon har koll på mig eller väger mig. Jag har klarat det bara på ren envishet och för att jag vill ge det hela en chans. Jag mår så dåligt på alla andra sätt att jag inte orkar en svacka till med anorexin. Ett problem är dock att jag inte klarar att äta lagad mat och att jag äter exakt samma saker varje dag, klarar inte av att ta beslut om maten och allt kaloriräknande så då har det blivit enklare att bara äta samma varje dag. Men det får bli nästa sak att jobba på. Just nu är fokus på att hålla vikten och äta regelbundet. Om jag har gått upp igen nästa vecka kommer den sista näringsdrycken plockas bort, jag hade gått upp lite idag men för att inte göra något förhastat eftersom vikten kan variera från dag till dag bestämde jag att inte ta bort den redan idag trots att jag är på delmålsvikten nu utan jag väntar en vecka till och ser hur det ser ut då. Det känns som ett moget och stort beslut.

Har massor, massor av kaos i huvudet och klarar inte kaos med maten så jag kommer fortsätta äta på det här kontrollerade sättet och så här ensidigt. Det händer så mycket både inom mig och omkring mig, en turbulent tid och jag har svårt att klara av pressen från skolan och det händer mycket i vården omkring mig nu. Kaos som sagt.

Alltså du är så jävla grym!!!
Känner igen mig i det du skriver, att äta lagad mat är fruktansvärt svårt. Jag ska försöka införa en dag i veckan då jag äter lagad mat en gång, och då försöka att inte kompensera för det på något sätt. Man får ta det i sakta men säker takt, och jag tror nog du gör rätt som tar det försiktigt och inte utmanar för mycket så det slår ut på något annat vis.
Kämpa på!! Och tack för dina svar! Kram

Har hela hösten varit helt omotiverad gällande typ allt för att det har känts som att jag inte hunnit med någonting av de saker jag hållit på med: jobba ca 75%, plugga matte 50%, renovera lgh samt försöka hinna träna. Bestämde mig för någon vecka sen att hoppa av matte-kursen för att jag låg så himla efter, och efter det så känns det som jag har 500 gånger mer energi! Även om den är viktig för mig att göra, så känns det viktigare för mig att 1. få ordning på nya lgh eftersom att det kommer bli så mycket bättre än nuvarande (ligger mycket närmare allt, samt att vi kommer att kunna göra den så att vi gillar den, dvs kommer att trivas med mitt boende, vilket jag inte gjort sen jag var typ 16) 2. få ordning på kroppen med träning osv. Känner verkligen av att jag inte trivs med att träna så pass lite/oregelbundet som jag gjort, känner mig stel o "stram" i kroppen, o får ont i ryggen/foten/axlarna samt har liksom ingen kontakt med musklerna, no fun!

Igår körde jag första träningspasset på 2 veckor pga sjukdom, peppen innan var total och det var såå himla roligt! :)
Idag så ska jag träffa en kompis som är massageterapeut samt utbildad inom ayuruveda, o hon ska dels ge mig lite kostråd osv samt klämma på mig, ser fram emot det sjukt mycket! Dels för att jag hoppas att jag kan få lite bra råd om att komma tillrätta med min kropp, den är i en sån galen obalans just nu, o dels för att hon är så himla duktig på att massera, har aldrig varit så mjuk i ryggen som efter hon har varit där o tryckt o knådat. :p

Förresten, är det någon här inne som är intresserad av ayurveda, tcm eller liknande?

Ah, dejten har jag missat? Eller är det samma som innan?
Eventuellt kan jag kanske på måndag också, fast jag lär nog va barnvakt då iofs...
Det är samma sedan en månad tillbaka :D
Har inte riktigt koll på mitt schema nästa vecka, men tror att jag slutar kl 12.

Jag tror definitivt att detta har något att göra med saken. Är saker för omständliga så måste det till mycket större motivation för att orka genomföra dem, annars blir det för stort projekt liksom. Tycker som @Mammas sa att du ska prata med personalen på det stället som ligger nära o kolla ifall du kan köra en prov-vecka/period, eller om de kanske har bra koll på hur mycket folk det brukar vara vid "dina" tider.
Det var enklare i Uppsala, där kunde jag ha gymväskan i bilen konstant och sen ta svängen förbi gymmet på vägen hem från jobbet om jag kände för det. Eller ta tåget in för pass på lediga dagar eftersom det gick två gånger i timmen, låg 150m från min ytterdörr och tog 18 minuter att åka. Här blir det ett sånt stort projekt liksom.
Så om det ser bra ut på gymmet här lutar det åt att skaffa kort där. Skulle jag flytta innan de 12 månaderna gått så känns det inte heller som nån jättestor deal, då har jag ju ändå haft bra träningsmöjligheter till ett bra pris ett långt tag. Och som det känns nu stannar jag här åtminstone tills en stor del av sommaren gått, orkar helt enkelt inte hålla på att flytta runt mer på ett tag. Känner mig faktiskt lite peppad just nu, hoppas nu bara att det ser vettigt ut när jag kommer dit!
Får passa på att tacka @Mammas för att jag tog en extra titt på priserna för simhallen :D Kan ju lova att deras relaxavdelning lockar rätt bra!

Halsen är ännu värre idag :down: Så jag stängde av väckarklockan i morse och sov till 9:45, välbehövligt. Dagens diet består av grönsaker med dipp, riskakor och pepparkakor... :p Ingen skola imorgon så jag får en till dag att vila (förutom att jag måste tentaplugga i vanlig ordning). Hoppas bli bättre mot slutet av veckan, till helgen ska jag nämligen både på Sweden horse show och julbord med familjen :)

Men fy vad jobbigt det låter!
Stackare! Hoppas du får en lugn och skön dag!

Tack! :) Men ah, det är snorjobbigt, men jag jobbar ändå natt imorgon så problemet är inte större än att jag ställde om dygnet en dag tidigare än vanligt. Men ja, nu är det bara fem nattpass kvar innan jag går över till dag, hoppas att problemen kommer att minska när jag slutar ställa om dygnet hela tiden. :)

Överdoseringen i förrgår kväll vart ju mindre lyckad, så efter en natt på intensiven och sedan inläggning på en avdelning är jag äntligen hemma!
Så idag har det varit mina dagliga promenader, ska ut om någon timme igen. Fortfarande lite mör men blir nog bättre.
Maten har blivit lite sisådär under omständigheterna..

Här är en till som är inne i en rejäl svacka. Skolan tar så sinnessjukt mycket tid och energi just nu, ämnet i sig är egentligen jätteintressant och förhoppningsvis någonting som jag kan få nytta av i kommande arbetssituationer, men det här med att försöka ha ett grupparbete på distans fungerar inte alls. Jag är inget fan av grupparbeten överhuvudtaget, och att försöka ha det med människor som man inte alls känner och som mest krånglar, nej, det är inte roligt. Det tråkiga är att det både tar en massa kraft och energi från det som faktiskt är roligt och intressant med kursen, och dels från allt annat i livet som behövs för att tanka ny energi.

Hästen försöker jag trots allt hålla igång hyfsat, men det är också det enda jag känner att jag hinner och orkar med just nu.

Låter jättefrustrerande och trist, @Kiwifrukt :(.

Jag är "typ" frisk, lite slem i halsen kvar bara men det räknar jag med att spotta relativt snart. Befinner mig i vår kära huvudstad och jag joggade drygt 10 km med pannlampa i Hagaparken, runt vårt kära kronprinsesspars bostad bl.a., och det var sååå skönt. Det har tydligen varit sol idag men jag har suttit instängd i ett mötesrum hela dagen så den såg jag inte röken av. Bättre lycka imorgon kanske.

@Kiwifrukt
Det är okej att ta en paus ett tag, för själen kan det vara rent av nyttigt! Och med häst är det ju inte direkt som att man släpper allt helt och hållet, även om du så hade lagt ridning på is också ett tag.
Vila upp dig tills tillfällena känns mer lägliga!

Och alltså, idag har varit världens finaste dag!!!! Perfekt temperatur, solen har lyst upp världen hela dagen och alla djur har varit glada. Och hur underbart är det inte att promenera så här i sitt eget tempo?

hugohugo_5474ac75ddf2b35d82948efb.png

dsc_0676_5474a837e087c30e95a11585.png

dsc_0665_5474a8369606ee655d64193a.png

@snow och @Fagelungen, tack för pepp. Nej, med häst blir man ju inte stillasittande helt, och i och med att min häst vilar ett par dagar i veckan så har jag hittills lyckats få till ridning/promenader med henne utöver mockning och annat stallpyssel i alla fall. Hade jag inte haft det som andningshål hade jag blivit tokig av det här grupparbetet. Det tråkiga är bara att vi bara kommer lämna in det här, och veckan efter drar nästa grupparbete igång. Det gör det hela lite svårare att se ljuset i tunneln, men snart är november i alla fall över, det ser jag fram emot.

Även här har solen lyst! Fick glädjen att hänga med och jobba utomhus idag, och på eftermiddagen cyklade vi dit vi skulle då bilen var upptagen. Helt underbart! Cyklade hem så det blir att trampa tillbaka med den i morgon bitti (lånecykel från jobbet). Hoppas det inte blir halt...

Och ikväll har jag ridit! Cirka 30 min på ridbanan, ett jättetrevligt litet pass. Nu är jag gött trött! Har inte cyklat på säkert ett år eller så, rejält ovana ben kan man säga. :p

Överdoseringen i förrgår kväll vart ju mindre lyckad, så efter en natt på intensiven och sedan inläggning på en avdelning är jag äntligen hemma!
Så idag har det varit mina dagliga promenader, ska ut om någon timme igen. Fortfarande lite mör men blir nog bättre.
Maten har blivit lite sisådär under omständigheterna..
Hamnade du på sjukhus? Var det någon du kände som körde upp dig eller ringde du själv efter hjälp? Skönt att du inte blev kvar så länge iaf, ifall det inte är så att du egentligen behöver det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 936
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 518
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 552
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka