Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ut och spring! *kastar över stafettpinnen efter en kort och snöig terrängrunda*
Om jag ändå kunde det! Men jag kan ju inte lämna lägenheten så det får bli ett hemmapass.

Uppvärmning 5 min CT. Sen hiit 8 övningar, 30 sek/övning. Fyra varv.
Squats
Höftlyft
M-ben
Stående rodd med gummiband
Draken
Sneda crunches
Biceps-axlar-triceps (hantlar)
TYI med gummiband

Återkommer senare :)

Om jag ändå kunde det! Men jag kan ju inte lämna lägenheten så det får bli ett hemmapass.

Uppvärmning 5 min CT. Sen hiit 8 övningar, 30 sek/övning. Fyra varv.
Squats
Höftlyft
M-ben
Stående rodd med gummiband
Draken
Sneda crunches
Biceps-axlar-triceps (hantlar)
TYI med gummiband

Återkommer senare :)
Vackert så! Smidigt att köra passet hemma. Vad är TYI?

Vackert så! Smidigt att köra passet hemma. Vad är TYI?
Du har ett gummiband fäst i något och håller i handtagen. Först drar du armarna rakt ut åt sidorna, som ett T, sen tar du ett litet steg fram (beroende på hur hårt bandet är) och drar armarna snett upp som ett Y och ett steg fram igen och armarna rakt upp, I. Kliv tillbaka och börja om. :) enkel och effektiv!

Jag bara tokdök i humör. Känner mig plötsligt så himla kass och värdelös. Sitter ensam hemma i soffan kväll efter kväll. Nyår närmar sig och det blir samma sak där. Det gör mig egentligen ingenting att det är just nyår jag sitter hemma (jag vill hålla koll så inte katterna blir rädda för allt smällande), men det känns när man hör alla andras planer.
Jag har inga hästar i mitt liv, och inte råd att börja rida på ridskola. Medryttarhäst verkar vara omöjligt i det här området, finns varken annonser att svara på eller svar på min annons.
Jag är inte så vältränad som jag vill vara, snarare som en muffin som pöser ut över kanterna. Och när jag väl kommer på rätt väg så händer det alltid något som sabbar allting och skickar mig raka vägen till ruta 1.
Det känns som att jag inte gör någonting. "Alla andra" flyttar över halva världen, gifter sig, reser utomlands, blir bra på saker. Och här sitter jag, tillbaka i samma geografiska område som jag startade från. Visst, jag pluggar, men det har ju "alla andra" redan gjort.
Det känns som att jag bara sitter i skuggan och tittar på, och varje gång jag försöker kliva ut i solen och vara med så skiter det sig. Det är som att det är meningen att jag ska sitta här i mörkret som en ensam, bortglömd, halvmöglig gammal muffin som inte ens fåglarna vill ha.

Semestern skulle bli rena träningslägret, idag är flesragången på en vecka som det inte är -20 eller kallare. Så imorgon ska jag göra premiär med de klassiska skidorna :D

@cili - så brukar jag också känna med jämna mellanrum :( jag är jättebra på att jämföra mig med andra och att alltid se mig som den sämre. Jag tycker du är grym i alla fall som börjat med träningen igen, tänk på att du inte haft det så lätt så var stolt över att du är på banan igen

@cili - så brukar jag också känna med jämna mellanrum :( jag är jättebra på att jämföra mig med andra och att alltid se mig som den sämre. Jag tycker du är grym i alla fall som börjat med träningen igen, tänk på att du inte haft det så lätt så var stolt över att du är på banan igen
Känns som att jag bara går och väntar på nästa bihåleinflammation eller att åter igen trampa snett och dra upp skador i knäna. Det går liksom inte att träna inför något, för det där inträffar alltid. Nu låter det superpessimistiskt, men det är så det sett ut de senaste sisådär fem åren :(

Så länge man gör en schyst trådstart kan jag känna att folk borde va med på vad det handlar om, men äh. Alltså. Så big deal är det inte för mig. Känner mig nog mest sentimental som varit med sen starten av beachtråden 2009
:p

Kl

Inviger mina tights nu. Löpband och jag är en dålig kombo. Gått 1 km, joggat 2. Går nu och ska nog jogga en till iaf. Tror jag :p
Haha jag älskar att du uppdaterar oss från löpbandet ;)

Kl
drygt 2 timmars promenad idag, helt fantastiskt ute! Skippade yoga, kändes knepigt med uppskrapat knä som gör ont att böja.

De lägger konstsnö och gör spår nu i närheten av hemma och det finns spår på gärdet också, så på onsdag blir det skidpremiär! :banana: sjukt taggad

Haha jag älskar att du uppdaterar oss från löpbandet ;)

Kl
drygt 2 timmars promenad idag, helt fantastiskt ute! Skippade yoga, kändes knepigt med uppskrapat knä som gör ont att böja.

De lägger konstsnö och gör spår nu i närheten av hemma och det finns spår på gärdet också, så på onsdag blir det skidpremiär! :banana: sjukt taggad

Haha, men det är ju sååå tråkigt :p
Så när jag gick kunde jag ju hänga lite på Buke. :D

Gud Vad härligt med skidspår! Förstår att du är taggad! :) (Jag själv har noll intresse för längdskidåkning, men kan tänka mig att det kan vara riktigt nice! :) )

Jag bara tokdök i humör. Känner mig plötsligt så himla kass och värdelös. Sitter ensam hemma i soffan kväll efter kväll. Nyår närmar sig och det blir samma sak där. Det gör mig egentligen ingenting att det är just nyår jag sitter hemma (jag vill hålla koll så inte katterna blir rädda för allt smällande), men det känns när man hör alla andras planer.
Jag har inga hästar i mitt liv, och inte råd att börja rida på ridskola. Medryttarhäst verkar vara omöjligt i det här området, finns varken annonser att svara på eller svar på min annons.
Jag är inte så vältränad som jag vill vara, snarare som en muffin som pöser ut över kanterna. Och när jag väl kommer på rätt väg så händer det alltid något som sabbar allting och skickar mig raka vägen till ruta 1.
Det känns som att jag inte gör någonting. "Alla andra" flyttar över halva världen, gifter sig, reser utomlands, blir bra på saker. Och här sitter jag, tillbaka i samma geografiska område som jag startade från. Visst, jag pluggar, men det har ju "alla andra" redan gjort.
Det känns som att jag bara sitter i skuggan och tittar på, och varje gång jag försöker kliva ut i solen och vara med så skiter det sig. Det är som att det är meningen att jag ska sitta här i mörkret som en ensam, bortglömd, halvmöglig gammal muffin som inte ens fåglarna vill ha.

Håller med @Jenka. Glöm inte att du just nu följer din dröm! Du pluggar inte "bara". Du PLUGGAR. Till nåt du vill, nåt som ger ett schysst jobb!

Sen känns det ibland som en gammal grammofonskiva när man pluggar, eller livet i allmänhet. Man får vara deppig ibland och då kan det verkligen kännas nattsvart. Men alldeles nyligen var du jätteglad över livet, så jag tror du bara har en tillfällig dipp. :) Jag brukar tänka alla jobbiga tankar jag kan komma på när jag blir lite deppig, nästan hetsar mig själv lite... men sen har jag tänkte på allt, kanske gråtit en skvätt, och efteråt klarnar tankarna. Jag har tänkt färdigt på det jobbiga och medvetet lagt tid på att organisera tankar och känslor. Ibland tar det lång tid att komma ur dippen, ibland går det över snabbt. Men jag tror du kommer på bättre tankar väldigt snart! Kram!

Det känns som att man lätt hamnar i de tankebanorna när man inte mår så bra, man ser vad andra gör och börjar jämföra sig och letar fel i sitt eget liv. Alla är vi unika, gör olika resor genom livet och får uppleva olika saker, det finns ingen lista över vad man ska göra och när. Just nu pluggar du ju till något du vill göra, det är ju grymt bra och vad du än har gjort tidigare i livet så har ju det format dig till att bli den grymma person du är idag.

Jag har ju inte hängt här i tråden så länge, men har förstått att du har det rätt tufft nu med stress och annat men också att du nyligen gjort stora förändringar i livet med plugg och flytt. Åtminstone för mig är sådant absolut triggers för svarta tankar, man rycks upp från det normala och hjärnan hinner inte alltid med. Börjar det kännas för tufft hoppas jag att du kan få hjälp från sjukvården att reda ut ditt mående men jag hoppas att det bara är en tillfällig dipp.

Angående hästeriet så förstår jag dig, jag tycker att det har varit tufft de perioder jag inte haft möjlighet att rida något. Är det just rida du vill göra? Annars kanske du kan utöka sökandet efter medryttarhäst till sköthäst eller dylikt, kanske går att hitta någon konvalescent eller mindre ponny som behöver lite extra omtanke?

Träningen går verkligen på halvfart hos mig. Men igår köpte jag min första egna bil som kommer underlätta livet massor och spara tid som istället kan användas till roligare saker än att pendla! Och om en vecka börjar jag jobba heltid efter att ha pluggat i 3,5 år. Den omställningen kommer kännas även om jag hoppas att det blir mest kul!

Snart nyår och dags att summera året alla beachisar! Måste tänka över vad som egentligen hänt i år ;)

Försöker tagga inför dagens corepass. Det går sådär. Men det ska väl släppa så snart jag kommit dit och satt igång antar jag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 911
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 388
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 514
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet