Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur vad kul med dejten och träningen :D Jag kikade på hur man gör renegade man maker, det ser superjobbigt ut :p

@Mineur - jag kollade också upp den där renegade och det var ju typ en djävulsversion av burpee! :eek: :wtf:

Hahaha ja, PT:n kallar den övningen för 'Burpees on steroids'... Sjuuukt jobbig, men sjukt effektiv! Tror jag ska börja lägga in 10 st vid början av varje pass faktisk, bra uppvärming för såväl överkropp som underkropp och flås! Och klart att du fixar dem Ninnurur, testa med lite lättare hantlar till att börja med så ska du se att det inte är överjävligt! :D
Farmor somnade in i natt.:(
Åh så tråkigt att höra! Jag beklagar verkligen! :(

Jag har landat i Sverige och gick it hårt med hembakat och varm choklad så fort jag kom in genom dörren :D Det enda negativa är att jag genast gav mig på att prova min studentklänning då jag tänkt att kanske återanvända den till examen i sommar. Jag blev positivt överraskad av att den fortfarande passade och den är verkligen jättefin, men sedan bad jag pappa att ta en bild bakifrån när jag har den på mig och jag ser verkligen jättekraftig ut! Man ser ju aldrig sig själv direkt bakifrån sådär, men är det så jag ser ut så måste jag verkligen göra något åt det här... Framifrån och från sidan ser det dock jättebra ut, och i spegeln också, men fotot bakifrån är verkligen inte smickrande... :( Ska försöka inbilla mig att det beror på ljuset och hur jag stod och sådär och istället fokusera på det positiva - att en klänning jag hade på mig senast för 5 år sedan fortfarande sitter bra!

Så, nu ska jag kasta de negativa kroppstankarna överbord ännu en gång och fortsätta njuta av Sverige. Så det så.

Ikväll är det ridning iallafall, det ska bli skönt. :) Imorgon ska jag hänga med min bror och hans familj och på söndag åker jag hem till mina föräldrar.

Om två veckor åker jag på solsemester så nu ska jag skärpa mig med maten tänkte jag. Det har blivit alldeles för mycket och för sött under/efter min förkylning så nu ska jag börja räkna kcal igen! Vågen står på 55,4 kg, 1 kg borde jag kunna gå ner på två veckor tycker jag. :)

Fick precis mens så känner mig lagom uppsvullen och tjock! Skitmens!

Beklagar sorgen:( Kram till dig

Men du, behöver du verkligen gå ner i vikt? Hur lång är du? Tycker det låter som en helt normal och frisk vikt och en vikt man är smal på, inte alls som att du behöver gå ner. Går du ner nu bara för att kunna äta lite mer så kommer du ju ändå gå upp allt direkt igen. Bättre försöka hålla sig stabil tänker jag för du borde vara perfekt så som du är nu?:)

@Qelina Min vikt är absolut helt ok, är 161 cm lång (kort:D). Eftersom jag ska åka iväg en vecka på all inclusive så vet jag att jag kommer äta en hel del och och bara njuta, därför vill jag gå ner nåt kg innan, så jag inte tycker jag är dålig för att jag njuter och kanske går upp lite.

Stabil viktmässigt kan jag bli när jag kommer hem:D (egentligen ligger jag ganska stabilt redan.)

Ja men lite så! Fick inte bara lite motivation till att ta i lite extra under passet då ;)

Skitsnygga skor! Om man är sjuk är det helt befogat att nätshoppa som tröst, tycker jag.

Jaa, visst är de fina! :love: 500 spänn billigare på Sportamore än i butik dessutom! Känns lite, lite overkill att köpa Crossfitskor redan, men va fan ;)

@Mineur, nu har jag också kollat på burpeesen och ja, det ser jobbigt ut! :p

Vi körde för övrigt burpees som fan på Crossfiten häromdagen. Vi hade uppvärmning till Mange Schmidts "Glassigt"...
Vid varje Glassigt skulle vi göra en burpee. När han sjunger Glassglassiiiigt är det dubbelburpee. Sen gjorde vi massa burpees till under passet, så jag har så mycket träningsvärk!! Haha.
Grym uppvärmning iaf!

Idag sprang jag veckans sista pass, har satt 3 gånger i veckan som max till en början i alla fall. Om jag lyckas äta och hålla vikten kanske jag kan lägga till en dag sedan,inte än på ett tag, det väntar jag med. Är 3 dagar löpning ovanligt lite eller normalt? Vill ju eftersträva det normala men samtidigt hitta min egen livsstil.
Nu längtar jag verkligen till nästa löppass :banana: På tisdag ska jag till gymmet så då får jag springa på uppvärmningen och sen göra lite rygg och armövningar.

Det är såååå skönt att springa. Mår så bra av det. Har fått en massa energi av det och jag förundras över hur stark och uthållig min kropp är. Springer 20 minuter per gång så det är ju inga långa pass eller sträckor att tala om men jag är förvånad för jag trodde faktiskt inte min kropp skulle orka så mycket efter vad jag gjort mot den tidigare.. Så jag är positivt överraskad och glad. Jag skulle ha kunnat fortsätta säkert 10 minuter till men jag ger kroppen ett tag att vänja sig vid att jag börjat springa innan jag ökar på tiden.

Idag mådde jag skit och var ledsen, trött och ångestfylld men tvingade mig ut på en löptur för jag vet att det har fått mig att må bättre de andra dagarna och även idag infann sig ett lugn men också mer energi och tankarna föll på plats lite grann. Sen fick jag ett spontanbesök av min finaste, finaste vän och fick prata av mig, välbehövligt.

Var hos psykiatri fysioterapeuten och vi gjorde bollmassage och jag brukar gilla det men det jag tycker är jobbigt är att det känns som att bollen trycker på kroppen så fettet väller ut åt alla håll och kanter och att jag är dallrig och tjock. Men hon sa att det inte finns något fett på kroppen, det hon kände på kroppen genom bollen när jag låg på mage och hon rullade bollen på ryggen var endast revben och skelett. Inget fett. Har svårt att ta till mig det då jag kände fettet väldigt tydligt.

@Qelina Min vikt är absolut helt ok, är 161 cm lång (kort:D). Eftersom jag ska åka iväg en vecka på all inclusive så vet jag att jag kommer äta en hel del och och bara njuta, därför vill jag gå ner nåt kg innan, så jag inte tycker jag är dålig för att jag njuter och kanske går upp lite.

Stabil viktmässigt kan jag bli när jag kommer hem:D (egentligen ligger jag ganska stabilt redan.)
Då är vi nästan lika korta :D Jag är 162 cm

Idag sprang jag veckans sista pass, har satt 3 gånger i veckan som max till en början i alla fall. Om jag lyckas äta och hålla vikten kanske jag kan lägga till en dag sedan,inte än på ett tag, det väntar jag med. Är 3 dagar löpning ovanligt lite eller normalt? Vill ju eftersträva det normala men samtidigt hitta min egen livsstil.
Nu längtar jag verkligen till nästa löppass :banana: På tisdag ska jag till gymmet så då får jag springa på uppvärmningen och sen göra lite rygg och armövningar.

Det är såååå skönt att springa. Mår så bra av det. Har fått en massa energi av det och jag förundras över hur stark och uthållig min kropp är. Springer 20 minuter per gång så det är ju inga långa pass eller sträckor att tala om men jag är förvånad för jag trodde faktiskt inte min kropp skulle orka så mycket efter vad jag gjort mot den tidigare.. Så jag är positivt överraskad och glad. Jag skulle ha kunnat fortsätta säkert 10 minuter till men jag ger kroppen ett tag att vänja sig vid att jag börjat springa innan jag ökar på tiden.

Idag mådde jag skit och var ledsen, trött och ångestfylld men tvingade mig ut på en löptur för jag vet att det har fått mig att må bättre de andra dagarna och även idag infann sig ett lugn men också mer energi och tankarna föll på plats lite grann. Sen fick jag ett spontanbesök av min finaste, finaste vän och fick prata av mig, välbehövligt.

Var hos psykiatri fysioterapeuten och vi gjorde bollmassage och jag brukar gilla det men det jag tycker är jobbigt är att det känns som att bollen trycker på kroppen så fettet väller ut åt alla håll och kanter och att jag är dallrig och tjock. Men hon sa att det inte finns något fett på kroppen, det hon kände på kroppen genom bollen när jag låg på mage och hon rullade bollen på ryggen var endast revben och skelett. Inget fett. Har svårt att ta till mig det då jag kände fettet väldigt tydligt.

Det finns inget som är normalt eller onormalt när det gäller löpning. Ibland springer jag flera gånger i veckan (men förmodligen max tre då jag tränar annat också), men för tillfället springer jag inte alls. Det är lika normalt det.

Idag har jag legat i soffan hela dagen, käkat pasta med gräddig sås, ostbågar och godis till lunch. Känner mig helt normal det till trots. :)
(sen äter jag ju inte så vaaarje dag, men ändå).

@Mineur - jag får skylla på att jag bara har tillgång till runda hantlar :angel: :D

-------------
Jag uppdaterar om dagens pass senare. Om jag orkar. Typ. Det känns iallafall redan och jag orkar inte ens duscha, vill bara sova :p

Jag har landat i Sverige och gick it hårt med hembakat och varm choklad så fort jag kom in genom dörren :D Det enda negativa är att jag genast gav mig på att prova min studentklänning då jag tänkt att kanske återanvända den till examen i sommar. Jag blev positivt överraskad av att den fortfarande passade och den är verkligen jättefin, men sedan bad jag pappa att ta en bild bakifrån när jag har den på mig och jag ser verkligen jättekraftig ut! Man ser ju aldrig sig själv direkt bakifrån sådär, men är det så jag ser ut så måste jag verkligen göra något åt det här... Framifrån och från sidan ser det dock jättebra ut, och i spegeln också, men fotot bakifrån är verkligen inte smickrande... :( Ska försöka inbilla mig att det beror på ljuset och hur jag stod och sådär och istället fokusera på det positiva - att en klänning jag hade på mig senast för 5 år sedan fortfarande sitter bra!

Så, nu ska jag kasta de negativa kroppstankarna överbord ännu en gång och fortsätta njuta av Sverige. Så det så.

Hörru! Jag tror klänningen är skitsnygg även bakifrån!

Idag blev det förmiddagsridning tillsammans med den andra hästägaren i stallet, vi var ute i lite mer än två timmar och även om det mestadels var skritt så tog vi en lång, lång galopp på säkert ett par kilometer = ännu mer plåga för mina redan hårt ansatta lårmuskler, nu cirkus sju timmar efter att vi satt av hästarna kan jag knappt gå igen. :p Men jag är så sanslöst, sinnessjukt glad för att jag har fått de här två ridturerna den här veckan, på grund av att min häst är så ung och vi inte har haft något ridsällskap förut har vi mest skrittat ute och travat/galopperat under ordnade former på en ridbana eller i ett ridhus, och den ridningen är så klart också kul, men att kunna göra så här utan att hästen flippar och utan att jag får ett nervöst sammanbrott, det är fantastiskt. :love:

Jag har knappt hunnit med någon motion alls den här veckan utöver stallet, mer än litegrann i måndags, men ridningen har definitivt vägt upp det den här veckan.

Idag har vi haft riktigt vårväder och jag har hunnit med två promenader, hur skönt som helst och det är så fint här med all natur, mycket hästar och hundar. Nu på kvällen gick jag en snabbis till gymmet, blev bara 40 minuter men mer hann jag inte för nu ska jag ut och dricka öl. Känns också hur bra som helst :D Blir rätt speedad av sol och värme, har nog känt mig loj och orkeslös rätt länge så det är så skönt att få tillbaka lite energi :)

Så, nu har shoppat :D

4054708494131_001.jpg

4053986430695_001.jpg

Och ett par tights från Puma också, som jag just insåg var herrmodell!!! Hahaha. Måste försöka fixa så de byter till en annan sort :p

Blev fixad i ryggen idag. 4 kotor fel i ländrygg, 3 fel i bröstryggen och 2 i nacken. Inte undra på att jag tycker att jag varit stel. Nu känns de som om någon gått lös med en hammare i hela ryggen och jag är slö som en sengångare.
Mitt högerben är som en fiolsträng (pga mitt arbete) Spänd, spänd och återigen spänd. De förklarar mitt ömmade knä (överbelastat ligament då jag drar höften snett). Men de blir nog bra tillslut :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 586
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka