Mineur
Moderator
Ställde mig på vågen i morse och har redan gått ner 0,6 kg sedan i måndags (det kan ju variera från dag till dag, så vi får väl se om det håller i sig). Så fick lite ökad motivation till både träningen nu på lunchen och att verkligen hålla kaloriräknandet under helgen!
Tips på god fredagsmat som ändå är relativt kalorisnål? Vanligtvis brukar det bli hemgjord pizza, tacos (funkar förvisso att få kalorisnålt men vi har ätit det så mycket på sistone), paj eller annan ganska kaloririk mat här.
Bra jobbat, härligt med en liten extra boost inför helgen! Angående kalorisnål mat är jag inte så jättefin på det här med att räkna kalorier, men rotsaker i ugn med smulad fetaost över skulle kanske funka?Jag brukar köra typ morot, palsternacka och sötpotatis (ja jag vet att sötpotatis inte är någon rotfrukt) och tycker du sedan att det inte blir mättande nog så kan du ju lägga till en kycklingfilé eller liknande. Grön ärtsoppa är annars busenkelt att göra och jättegott, och har man något grovt bröd till borde det bli helt okej näringsmässigt tänker jag?
Angående det du skrev innan om att hinna med träning så brukar jag försöka klämma in både gym och socialt liv åtminstone två av de fyra pass jag tränar i veckan. I onsdags pluggade jag till exempel 9-17, var på gymmet 17.30-18.30 och sedan var jag klar att gå hem till en kompis och baka semlor vid 19.30. Idag har jag bokat PT-pass 18.30, planerar att sticka hem och äta middag och göra mig i ordning efter det, och vid 21 ska jag träffa några kompisar på en bar. Så det går, man får bara satsa och planera lite!