Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det 45 minuters lite snabbare promenad med ponnyn tillsammans med min syster. Tänkte dels för att mjukstarta lite efter vilan och dels för att vänja hästen vid att gå en lite längre runda utan andra hästar, och hon var rejält laddad och på tårna efter att bara ha gått i hagen en vecka, så det var ingen söndagspromenad direkt. :p Kändes som ett rätt bra val att gå vid sidan om idag, hon hade nog varit ännu mer tokladdad om jag hade försökt rida. Ytterligare ett bevis på hur lite min häst uppskattar vila.

Jag har, som vanligt, ridit och varit ute med hundarna idag.
Red gammelhästen :love: Full av bus hela tiden, riktigt roligt var det. Älskar den hästen.

Sen så ska jag inte träna idag heller. Jag har bestämt mig för att jag ska styra upp kost och sömn igen först, innan jag "får" börja träna löpning och styrka igen. Jag tror ändå inte att jag kan prestera något vidare när jag äter dåligt och/eller sover dåligt, så då kommer jag bara känna mig kass och bli frustrerad när jag går bakåt i träningen. Då är det lika bra att jag väntar lite med det, även fast det också känns jobbigt... :cautious:

Jag har åkt 20 km skidor idag. Spåren var stenhårda och jag hade noll och intet fäste, så det blev mest stakning i ett flackt spår. Inte så jobbigt för pulsen men OK träning för armar, rygg och mage. Sen har jag promenerat en sväng med pålle medan min pojkvän red. De fick även galoppa en sväng på den stora, snötäckta ridbanan vid vårt stall och både häst och pojkvän tyckte att det vara askul (hästen t.o.m bockade lite men min kille har svinbra balans och satt kvar utan problem).

Film på favoritpojkarna :love: (matte/flickvän är alltid lite nervös pga litar inte riktigt på någon av grabbarna, så de måste sakta av innan de hinner få upp farten, haha)

Jag har åkt 20 km skidor idag. Spåren var stenhårda och jag hade noll och intet fäste, så det blev mest stakning i ett flackt spår. Inte så jobbigt för pulsen men OK träning för armar, rygg och mage. Sen har jag promenerat en sväng med pålle medan min pojkvän red. De fick även galoppa en sväng på den stora, snötäckta ridbanan vid vårt stall och både häst och pojkvän tyckte att det vara askul (hästen t.o.m bockade lite men min kille har svinbra balans och satt kvar utan problem).

Film på favoritpojkarna :love: (matte/flickvän är alltid lite nervös pga litar inte riktigt på någon av grabbarna, så de måste sakta av innan de hinner få upp farten, haha)

De verkar ha roligt i alla fall! :D Och bra åkt med skidorna!

KL

Nu har jag bytt min ryggsäck till en på 48 l och bytte även storlek efter ännu en provningsomgång i affären. Och nu är jag såld! Den är så himla smart och så himla snygg. Det finns t.ex. ett fack på ryggsidan för vätskesystem som min camelback passar perfa i, det finns hållare till vandringsstavar, massor med fästningsmöjligheter på utsidan, visselpipa på bröstremmen, fickor på höftremmarna m.m. Längtar efter att inviga den nu! :)

Vi var för övrigt ute och gick men jag ville prova ryggan hemma först så jag gick utan. Vi gick på en stig med tjockt istäcke och plötsligt for jag igenom isen. :eek: Det var tjock is och ett rejält tomrum mellan isen och marken under så hela underkroppen åkte ner och det var vatten överallt i skor och byxor. Läskigt! Sen gick vi försiktigt men ändå hände samma sak en gång till. Tur man visste vad det fanns under, bara vattenpölar liksom. Men det var ändå obehagligt och stor skaderisk, vill inte ens tänka på obehaget att gå igenom isen på riktigt, på en sjö... :crazy:

Fy så läskigt @Chili :eek: men :up: till ryggsäcken ändå!

----------
Helvetesjävlafanskapochettgängsvordomartill, eller nåt :devil: var med dottern på ett köpcentrum och kollade på Dolly Style (ungen är snart fyra ju :D) och för att se så fick hon sitta på mina axlar. Försökte ha henne mest på vänster men lite på bådablev det ändå. Totalt kanske ~13 min. Och nu gör den onda högeraxeln så ont så att jag nästan vill gråta. Kollade i spegeln och den hänger 2-3 cm lägre än den vänstra... Får skrota alla planer på träning ikväll, ta smärtstillande och sätta mig i soffan med vettigt stöd så att muskelfästena får vila. :down:

Nu är jag på väg hem igen. Kan lova att det verkligen var värt att boka av mina tänkta helgpass på gymmet för det här. Kunde inte må bättre psykiskt just nu :love:

Fysiskt däremot... Igår fick jag av okänd anledning jättesvårt att andas in när vi kommit hem efter en sen middag ute. Det var verkligen skitsvårt att få in någon luft. Utandningar och att prata var inga problem. Det kom och gick lite, men försvann sen tillräckligt för att jag skulle kunna sova i alla fall.
Fick samma reaktion i förmiddags när vi kom in efter en hundpromenad.. Förstår ingenting, har aldrig reagerat sådär på någonting förut :(

De
Nu är jag på väg hem igen. Kan lova att det verkligen var värt att boka av mina tänkta helgpass på gymmet för det här. Kunde inte må bättre psykiskt just nu :love:

Fysiskt däremot... Igår fick jag av okänd anledning jättesvårt att andas in när vi kommit hem efter en sen middag ute. Det var verkligen skitsvårt att få in någon luft. Utandningar och att prata var inga problem. Det kom och gick lite, men försvann sen tillräckligt för att jag skulle kunna sova i alla fall.
Fick samma reaktion i förmiddags när vi kom in efter en hundpromenad.. Förstår ingenting, har aldrig reagerat sådär på någonting förut :(
Det låter som när jag får mina astmaanfall. Luftrören förvandlas till sugrör. Mycket trevligt. Not.

De

Det låter som när jag får mina astmaanfall. Luftrören förvandlas till sugrör. Mycket trevligt. Not.
Men varför kommer det helt plötsligt, två gånger inom loppet av 12 timmar? Har ju aldrig fått sånna reaktioner förut :/
Den enda gemensamma nämnaren jag kan se är att det kommit efter att vi klivit in i hans lägenhet, men jag är ju inte allergisk mot hundar eller nåt annat han har där inne. Och alla andra gånger jag gått in där, både före och efter, har det ju inte blivit så.

Men varför kommer det helt plötsligt, två gånger inom loppet av 12 timmar? Har ju aldrig fått sånna reaktioner förut :/
Den enda gemensamma nämnaren jag kan se är att det kommit efter att vi klivit in i hans lägenhet, men jag är ju inte allergisk mot hundar eller nåt annat han har där inne. Och alla andra gånger jag gått in där, både före och efter, har det ju inte blivit så.
Mycket bra fråga men händer det igen så tycker jag absolut att du ska kontakta VC.

Jag åkte ca 12 km skidor idag, jag åkte till ett ställe utanför stan som skulle ha fina spår men jag tror hon som skrev om det på facebook menade åsarna och inte ås, skillnaden är att Åsarna ligger 7-8 mil härifrån :p Jag harvade först runt på en slinga på 1 km innan jag gav upp och åkte till stadion där man i alla fall kan åka nästan 5 km på ett varv.. Svinkul vinter..

Alltså den här knähistorian suger, precis när smärtan lagt sig så måste jag göra min rehabträning som jag ska göra 2 gånger per dag och då direkt blossar det upp igen eftersom övningen tar på det stället jag har ont. Sjukt trött på det här knät nu. I sommras/höstas kunde jag inte gå normalt pga en inflammation i foten som höll i sig ett par månader och nu krånglar knäna istället. Kan det aldrig få vara bra?

Ändå nöjd med gårdagens inköp av löparskor, känns bra att jag fick 600 kr rabatt, hade inte haft råd att betala 2000 kr för ett par skor. Har fortfarande lite för mycket utgifter den här månaden men kläderna jag köpt nu kommer jag ju kunna använda länge.

Sjukt taggad på att komma igång och springa men vill inte ha snö som igår, då står jag över. Ska till gymmet på onsdag och sen springa någon dag därefter om gymmet går bra.

Idag har det varit lugnt, blir 2 timmars promenad bara totalt,minsta på länge vilket känns jobbigt eftersom jag känner mig lat och tjock då. Känns som jag borde gå mer. Kom upp sent på förmiddagen så gick bara 40 minuter då, gick en timme i skogen med mina föräldrar efter lunch och det var mysigt och sen blir kvällspromenaden kort, ca 20 minuter, för jag känner mig frusen och inte alls sugen på att gå långt. Känns som jag borde gå längre men just därför ska jag gå emot det tvånget och bara gå den korta rundan.

Imorgon är det vägning. Dags att se om jag gått upp i vikt av nya medicinen eller om jag hållt mig stabil. Har sjukt mycket ångest inför imorgon. Är livrädd för att jag ska ha gått upp i vikt.

Haft en lugn, skön dag, med besök på Ikea och maxi, bl.a
Nu står tomatsoppan på spisen och Foccacian står i ugnen och håller på att bli klar. :d Mums!

Längtar massa till imorn när det Crossfitpass nr 4! Hoppas mina vader piggat på sig lite då bara...

@Mineur hur har du råd med så många PT-pass? :eek: de kostar ju skjortan.

Inte här! Tror jag... Eller så är det bara jag som har vant mig vid kostnaden och tycker att det är helt okej. :angel: 15 pund per gång kostar det mig i alla fall, så ca 190 kr. Det är egentligen för en halvtimme - heltimmes passen kostar typ 370 kr - men det brukar oftast dra över lite och bli 45 minuter. Det blir rätt mycket pengar per månad, men jag ser det som en investering i min hälsa och tycker att det är guld värt verkligen. Intressant, nyttigt och spännande, så så länge jag har råd att lägga de pengarna tänker jag fortsätta så :)

Hade inte tränat sedan i onsdag pga astrött men idag kom jag iväg till gymmet igen. 80 minuter och hur skönt som helst. Provade att lägga på 100 kg sista setet på leg pressen och det funkade fint och jag hade nog kunnat lägga på ytterligare lite om det inte vore för att jag är lite försiktig iom min gamla skada.

Alltså jag har så jävla ont i överkroppen. Biceps, triceps och lats är värst och det är liksom på den nivån att jag grimaserar och lider av enkla saker som att ta av mig jackan, sätta upp håret eller öppna en dörr. Faaan vad ont det gör, rent ut sagt. Att försöka spela glad, obrydd receptionist och sträcka fram nyckelkort, hålla upp dörrar och skriva under kvitton hela dagen var smärtsamt.

Trots detta var jag på gymmet innan jobbet i morse, och jag kan rapportera att en söndag morgon strax efter sju är det tämligen folktomt på ett gym :D Det var jätteskönt särskilt med tanke på att jag skulle testa session 2 av det program min PT byggt ihop och inte riktigt hade koll på en del övningar. Men nu kunde jag ta en hel sal för mig själv, släpa in utrustningen där och köra mitt eget race helt utan andra människors blickar.

Det var skönt, men oerhört nära att jag gav upp på slutet faktiskt. Herr PT hade dock förutsett just det och skickade mig ett peppande sms i går kväll, så med hans ord i huvudet kämpade jag mig igenom hela passet. Räknar med träningsvärk i underkroppen imorgon, det kan ju bli fint som omväxling :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka