Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ändra sin kost? Jag förstår inte vad du menar! /Den som åt stuvade makaroner för en hel armé idag :angel:
Stuvade makaroner är ju gott :angel:
Men en dag spelar ingen roll i det långa loppet, det är vanorna som gör det!

Själv lyxar jag till det såhär idag. Jag har kommit på vad man ska använda sillgafflar till (att äta sill med dom går inte, för fisk är oätligt):
10990624_1550474741873373_2128813454_n.jpg

Åh @cili börjar det bli dags för vår rödabärdiet? :love:

Här rullar det på med lite styrketräning och promenader. Jobbar och pluggar så det tar upp en hel del tid. Men jag hålller ett öga på er iaf :)

Åh @cili börjar det bli dags för vår rödabärdiet? :love:

Här rullar det på med lite styrketräning och promenader. Jobbar och pluggar så det tar upp en hel del tid. Men jag hålller ett öga på er iaf :)
Oh ja!! Har tänkt på dig varje gång jag köpt färska jordgubbar :D (på riktigt alltså haha)

Jag har haft två lite halvdana träningspass på senaste faktiskt, men det har mer varit mentalt än fysiskt. Fysiskt har jag nog jobbat ungefär lika hårt som vanligt (om inte hårdare, åtminstone idag), men diverse andra saker har gjort att jag ändå inte känt mig helt nöjd.

Metafit igår blev lite halvkasst då jag hade så jäkla mycket träningsvärk att precis varenda rörelse gjorde att jag ville skrika av smärta, men jag lyckades jobba mig både svettig, trött och högröd i ansiktet ändå. Dagens PT-pass var jättetufft och jag orkade inte riktigt så mycket som jag ville, och det i kombination med lite negativa kroppstankar samt ytterligare matprat från min PT (utan att jag sa någonting, han nämnde lite grejer som hastigast i förbifarten bara) fick mig att känna mig rätt värdelös. Men jag vet ju att så inte är fallet och känner mig trots allt nöjd med min prestation.

En dags träningsvila imorgon kan nog vara nyttigt för både psyket och kroppen dock, och istället ska jag satsa på att dra åt mig en massa annan positiv energi!

Jag har haft två lite halvdana träningspass på senaste faktiskt, men det har mer varit mentalt än fysiskt. Fysiskt har jag nog jobbat ungefär lika hårt som vanligt (om inte hårdare, åtminstone idag), men diverse andra saker har gjort att jag ändå inte känt mig helt nöjd.

Metafit igår blev lite halvkasst då jag hade så jäkla mycket träningsvärk att precis varenda rörelse gjorde att jag ville skrika av smärta, men jag lyckades jobba mig både svettig, trött och högröd i ansiktet ändå. Dagens PT-pass var jättetufft och jag orkade inte riktigt så mycket som jag ville, och det i kombination med lite negativa kroppstankar samt ytterligare matprat från min PT (utan att jag sa någonting, han nämnde lite grejer som hastigast i förbifarten bara) fick mig att känna mig rätt värdelös. Men jag vet ju att så inte är fallet och känner mig trots allt nöjd med min prestation.

En dags träningsvila imorgon kan nog vara nyttigt för både psyket och kroppen dock, och istället ska jag satsa på att dra åt mig en massa annan positiv energi!

Stor kram hörru!
Ibland är det bara skit när man tränar, men sen blir det asgrymmt pass rätt vad det är, och då känns allt bättre! :)

Snörvlig och trött, men hoppas på att vara så pigg det går så att jag inte missar det sista Crossfitpasset jag kan gå på. Missar det allra sista på lördag, så imorgon vill jag verkligen gå.
Håll tummarna för att kroppen tycker att det är okej att jag tränar imorn :p

Stor kram hörru!
Ibland är det bara skit när man tränar, men sen blir det asgrymmt pass rätt vad det är, och då känns allt bättre! :)

Tack söta du! Du har så rätt så, jag får trösta mig med tanken att alla mina träningspass förra veckan kändes asgrymma!

Får man förresten fråga vad Crossfit-grejen du går på nu kostar, vad ligger priserna på per pass? :) Hoppas att du kryar på dig och kan köra fullt ut imorgon!

Lycka är när man inser att man kollat fel på schemat och att man inte alls jobbar 14-22 på arbetsplats nummer två för dagen, utan att man faktiskt bara har personalmöte mellan 14-16 och sedan är ledig! :banana:
Firade med en timme i bassängen och en halvlång promenad med bästa hunden i mörkret under en stjärnklar himmel. :love:

(Imorgon blir det tuffare dock, då är det jobb 9-22 som gäller. *pust*)

Har roat mig med att göra egna utmaningar på endo också, sådana där personliga. Jag gillar utmaningar, dom taggar mig som :devil: och jag blir alldeles :bump::banana: när jag klarar/vinner dem. Så det är awesome. :D

Tack söta du! Du har så rätt så, jag får trösta mig med tanken att alla mina träningspass förra veckan kändes asgrymma!

Får man förresten fråga vad Crossfit-grejen du går på nu kostar, vad ligger priserna på per pass? :) Hoppas att du kryar på dig och kan köra fullt ut imorgon!

Lev på förra veckans pass, och acceptera att dessa inte blev som du önskar. :) du är en inspiration verkligen!

Crossfiten är svindyr. Kursen kostar 599:- för 6 pass. Sen kostar det 850 :-/månad, och då får man träna så mycket man vill. Pass alla dagar i veckan i små grupper (max 10 tror jag) så coacherna hinner verkligen se alla i gruppen. Dyrt, men ändå ett av de billigare ställena i stan tror jag :p

@cili Guuuuud så gott med jordgubbar! Så jag längtar efter sommaren... Behövs inget godis när det finns färska, svenska jordgubbar tycker jag...

@Emtherlia Låter som en god idé tycker jag! Lätt att man blir sjuk igen om man sätter igång för tiden ju. Så kör igång, lite lugnt ;), när kroppen känns 100%-ig igen!

Stuvade makaroner är ju gott :angel:
Men en dag spelar ingen roll i det långa loppet, det är vanorna som gör det!

Själv lyxar jag till det såhär idag. Jag har kommit på vad man ska använda sillgafflar till (att äta sill med dom går inte, för fisk är oätligt):
10990624_1550474741873373_2128813454_n.jpg

Åh vad gott det ser ut :love: Jag har också ätit jordgubbar idag men ovanpå tårta :D

Alltså jag tycker att det är lite kul att du har sillgafflar men inte äter fisk :p

Bär lät gott! Jag sitter och äter gröt nu för att vi har typ inget annat hemma och jag missade att äta middag (eh, det där med matvanor var det ja...)

@cili mål, nja... Just nu är det mest att komma igång med träningen och bli mer vältränad i form av ork och kroppskontroll. Jag vill som sagt gå ner i vikt, men har inte riktigt motivationen för det för tillfället. Och så planerar vi ju cykelkortvasan och ev. fler lopp i sommar :) Så lite spridda skurar där. Och bli snabbare/mer explosiv på agilityplan.

Lev på förra veckans pass, och acceptera att dessa inte blev som du önskar. :) du är en inspiration verkligen!

Crossfiten är svindyr. Kursen kostar 599:- för 6 pass. Sen kostar det 850 :-/månad, och då får man träna så mycket man vill. Pass alla dagar i veckan i små grupper (max 10 tror jag) så coacherna hinner verkligen se alla i gruppen. Dyrt, men ändå ett av de billigare ställena i stan tror jag :p
Fy vad du är klok! Och snäll! Och klok! Nämnde jag att du var snäll och klok? :D Fantastiskt roligt att läsa att du tycker att jag inspirerar, det gjorde hela min dag att få höra det!

Och hejsan hoppsan vad dyrt det var med crossfit, det är ju rena fantasisummor ju! Varför är det så dyrt tro? Jag har inte stenkoll, men det enda jag har sett av det var i det där träningsprogrammet som gick på SVT i våras (det med Kalle någonting) och då såg det ut som att det var i en ganska vanlig gymlokal med ganska vanlig gymutrustning liksom? Är det coachingen som kostar så mycket?? :eek:

Bwaaaaaah!!! Jag har ju helg nu eftersom jag jobbar i stort sett alla helger. Så i min ensamhet har jag druckit en halv flaska vin och chattat med fina vänner (eftersom de jobbar/pluggar/whatever och således inte har helg, haha). Sedan fick jag tokryck och städade hela lägenheten i rekordfart (som varje gång jag får i mig alkohol, blir superpedant, lol). Så nu är jag både svettig och har en välstädad lägenhet. Känns bra :D

I morgon är det konditionspass med PT som gäller, har dubbelpass denna vecka (hade ju ett i måndags också) och är såååå taggad!!! :bump: :bump:

Bwaaaaaah!!! Jag har ju helg nu eftersom jag jobbar i stort sett alla helger. Så i min ensamhet har jag druckit en halv flaska vin och chattat med fina vänner (eftersom de jobbar/pluggar/whatever och således inte har helg, haha). Sedan fick jag tokryck och städade hela lägenheten i rekordfart (som varje gång jag får i mig alkohol, blir superpedant, lol). Så nu är jag både svettig och har en välstädad lägenhet. Känns bra :D

I morgon är det konditionspass med PT som gäller, har dubbelpass denna vecka (hade ju ett i måndags också) och är såååå taggad!!! :bump: :bump:
Kan du komma över på ett glas vin eller så imorgon tror du? Inte för att jag behöver städa eller så, inte alls! Jag bara... gillar att bjuda folk på vin :angel:

Kan ju tillägga att jag är bakisstädare också. Är helt enkelt inte särskilt normal. Min reaktion på dagen-efter-alkoholintag betyder
1. Vakna snortidigt
2. Oförskämt pigg
3. Städa ÖVERALLT

.. Jag är ganska jobbig enligt andra personer som är bakis samtidigt, förstår inte alls varför :angel:

Mitt Crossfit-ställe som jag har börjat på kostar kursen 400 kr för 8 timmar. Sedan har jag tillgång till lokalen för 557 kr i månaden inklusive alla gym (3 anläggningar) plus samtliga gruppass (även inom gymverksamheten samt crossfit).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka