Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej och hå, här är man borta i 36 timmar och missar typ lika många sidor i tråden! Jag har i alla fall läst ikapp alltsamman och det är så härligt att läsa om all träningsmotivation, vårpepp och andra positiva känslor som flödar här!

Jag kan bara bidra med detsamma; efter att ha fått träffa dejten igen för första gången på 10 dagar känner jag mig snygg och awesome igen (nu tycker säkert någon att det är hemskt att jag låter en mans åsikter styra vad jag känner om mig själv, men jag tänker inte förneka att en massa komplimanger från någon jag tycker om ökar självförtroendet markant), jag har kämpat hårt för att äta bra och lyckats med detta, och idag hade jag ett kanonskönt pass för mig själv på gymmet.

Testade det sista passet i programmet som herr PT byggt upp och var lite nervös innan då jag inte kände mig helt säker på alla övningar. Fantastiskt nog stötte jag dock på honom på väg in, och han stannade kvar och gick igenom övningarna med mig trots att han var på väg hem. Oj vad bra jag tränade sedan! :love:

Slutklämmen höll dock på att ta knäcken på mig totalt - varannan bänkpress och varannan Renegade Man Makers (vilket för övrigt är en crossfitövning fick jag lära mig, @Sleepan) - jag började med en av varje och stegrade sedan med en rep per övning. Tog tid varje gång och körde varje minut på minuten - så ju fortare jag gjorde dem desto mer vila fick jag. Det blev typ 4 sekunders vila mellan omgång 5 och 6, och halvvägs genom den dog jag. :D

Imorgon åker jag till Sverige för en liten långhelg och vet redan nu att det kommer att bli massor av mat, semlor, godis och ostbågar. Men det är okej, jag har "förberett mig" på det eller vad man ska säga och är fast besluten att bara njuta utan dåligt samvete. Tränar och skärper mig gör jag när jag kommer tillbaka på måndag!

Balsam för själen på Gbg Horse Show idag (åter igen, tusen tack för biljetten @SoffiProppi ).
Har umgåtts med trevligt sällskap, kollat hoppning och gymkhana, fotat under klasserna (dock inte med egen kamera), insett att jag hade något bråttom till tåget, upptäckte att spårvagnen inte skulle hinna till centralen i tid - så jag sprang från scandinavium till tåget :D
Fy fan vad jag är glad att jag rehabat knäna bra, det var som att springa på moln!! Har ju inte löptränat alls sen i somras nån gång, bara styrketräning. Jäklar vad det gett resultat, känner mig helt överlycklig här. Nästan hela vägen gick utan problem, det var bara på slutet (när jag nog slarvade lite med tekniken p.g.a. trafikljus så det blev mycket start och stopp) som det kändes lite, lite grann i benet med meniskskadan, så då gick jag de sista hundra metrarna. Det känns inte alls omöjligt att klara vårruset smärtfritt i år. Ser verkligen fram emot att börja sätta igång löpningen försiktigt igen, vilket jag kommer kunna göra redan nästa vecka om vädret fortsätter att vara så som det var nu i kväll.
Bara älskar när kroppen känns stark och funkar som den ska :love:

Bara kul att de kom till användning! :D:bump:

Om två veckor åker jag på solsemester så nu ska jag skärpa mig med maten tänkte jag. Det har blivit alldeles för mycket och för sött under/efter min förkylning så nu ska jag börja räkna kcal igen! Vågen står på 55,4 kg, 1 kg borde jag kunna gå ner på två veckor tycker jag. :)

Fick precis mens så känner mig lagom uppsvullen och tjock! Skitmens!

Hej och hå, här är man borta i 36 timmar och missar typ lika många sidor i tråden! Jag har i alla fall läst ikapp alltsamman och det är så härligt att läsa om all träningsmotivation, vårpepp och andra positiva känslor som flödar här!

Jag kan bara bidra med detsamma; efter att ha fått träffa dejten igen för första gången på 10 dagar känner jag mig snygg och awesome igen (nu tycker säkert någon att det är hemskt att jag låter en mans åsikter styra vad jag känner om mig själv, men jag tänker inte förneka att en massa komplimanger från någon jag tycker om ökar självförtroendet markant), jag har kämpat hårt för att äta bra och lyckats med detta, och idag hade jag ett kanonskönt pass för mig själv på gymmet.

Testade det sista passet i programmet som herr PT byggt upp och var lite nervös innan då jag inte kände mig helt säker på alla övningar. Fantastiskt nog stötte jag dock på honom på väg in, och han stannade kvar och gick igenom övningarna med mig trots att han var på väg hem. Oj vad bra jag tränade sedan! :love:

Slutklämmen höll dock på att ta knäcken på mig totalt - varannan bänkpress och varannan Renegade Man Makers (vilket för övrigt är en crossfitövning fick jag lära mig, @Sleepan) - jag började med en av varje och stegrade sedan med en rep per övning. Tog tid varje gång och körde varje minut på minuten - så ju fortare jag gjorde dem desto mer vila fick jag. Det blev typ 4 sekunders vila mellan omgång 5 och 6, och halvvägs genom den dog jag. :D

Imorgon åker jag till Sverige för en liten långhelg och vet redan nu att det kommer att bli massor av mat, semlor, godis och ostbågar. Men det är okej, jag har "förberett mig" på det eller vad man ska säga och är fast besluten att bara njuta utan dåligt samvete. Tränar och skärper mig gör jag när jag kommer tillbaka på måndag!

Låter som ett ashärligt och svinjobbigt pass! :D Ingen aning om vad det är för övning, men får kolla. Jag är ju väldigt mycket i början av min "crossfitkarriär" ;)

Så fint med killen också! Jätteglad för din skull! Och semester hemma i Skåne låter inte heller helt fel! :D

@Emtherlia Haha fattar inte hur du kan lyckas få träningsvärk i EN vad :rofl: Men jag har också träningsvärk efter gårdagens pass, och ska köra ett urjobbigt pass vid lunch idag. Lär ju inte annat än att bättre på träningsvärken ;)

Lycka till med maten! Tror nog 1 kg är fullt rimligt på två veckor, ganska lagom takt. Men med din vikt låter det spontant inte som att du måste gå ner särskilt mycket :p

Okej :angel: Ska inte obsessa över några dagar när vågen visar "fel" igen. I dag visade vågen (haha jag sa att jag inte skulle väga men mig men jag tycker ju det är så motiverande så jag viiiill :p) rätt igen! Så nu följer jag viktnedgångskurvan fint. 1 kg sedan förra måndagen, woop! :bump: Måste nog sluta obsessa över mina minimala framgångar också men jag tycker det är sååååå kul att se resultat!

@cherie Haha eller hur?! Helt jäkla sjukt! Uppenbarligen är vänster vad väldigt otränad:p

Nä egentligen ligger jag på normalvikt men jag skulle behöva gå ner nåt kg så jag kan känna att jag kan njuta ordentligt på semestern och äta en massa:p

@cherie Told ya ;) Skönt att det går åt rätt håll!

---------

Jag klev också upp på vågen idag, kände att jag har jobbat mig ur hetsätningsbubblan tillräckligt för att börja se framåt igen. Förberedde mig på en jobbig siffra men jag blev positivt överraskad. Såklart har jag gått upp i vikt, men bara 2 kg och det är ju hanterbart.

Däremot ska jag byta taktik. Inte väga mig oftare än en gång i veckan och bara se till att äta hyfsat och börja träna igen. Det kommer räcka ganska långt, åtminstone för att bli av med de två kilona och kanske något till. Sen får vi se.

Idag hinner jag inte med någon träning mer än promenader till och från bussen. Men kommer vara i rörelse stor del av dagen då vi ska vara ute på en gård och jobba idag. Vaknade med ont i munnen så det är ganska jobbigt men det är bara att stå ut.

Okej :angel: Ska inte obsessa över några dagar när vågen visar "fel" igen. I dag visade vågen (haha jag sa att jag inte skulle väga men mig men jag tycker ju det är så motiverande så jag viiiill :p) rätt igen! Så nu följer jag viktnedgångskurvan fint. 1 kg sedan förra måndagen, woop! :bump: Måste nog sluta obsessa över mina minimala framgångar också men jag tycker det är sååååå kul att se resultat!

Gött jobbat!! :)

Idag har jag stört mycket träningsvärk. Samt är sjukskriven. Känns för jävligt att ringa sig sjuk fjärde veckan på nya jobbet, och dessutom när jag gör min enda helgtjänst på tolv veckor... :p Hoppas kunna jobba på söndag iaf, men idag och imorn blir jag hemma. Dyngförkyld!!

@Sleepan Men fy krya på dig!

@zassoo Haha ja du hade rätt :p Och vad skönt med positiv överraskad ang vikten! Tror definitivt din plan om lite bättre mat och lite mer träning kommer duga gott. Skönt när man kommer ur de där svackorna och kan börja tänka framåt och hälsosamt igen :)

Sååååå jag somnade klockan 3, klev upp kl 5. Trött som ett jävla as. Packade ihop allt och släpade mig ut till bilen, åkte till stallet som ligger 15 min bort. Fixade hästar och får innan kl 6. Åkte vidare till jobbet på grannorten, på plats i lagom tid innan jobbstart kl 7. Minglar med kollegor, dricker morgonkaffe, pratar skidåkning. Sätter mig på kontoret, babblar med kollegan. Kollar schemat. Och inser att jag är på jobbet åtta timmar för tidigt. Jag ska börja först kl 15.

Jag vill hänga mig upp och ned i en gran så jävla mycket just nu :banghead:

@Sleepan Vi kan bilda klubb. Tokförkylt här också. Det går åt mycket nässpray för tillfället, vill inte att det något slem ska korka igen bihålorna fullständigt för då blir det onödigt långdraget sen :(

Var uppe flera gånger i natt för att jag inte kunde andas alternativt hostade till förbannelse. Så idag får det bli studier hemifrån. Ska bara jobba lite på min disciplin först :angel:
I eftermiddag ska jag ta en promenad på 1,5 km ner till tåget, sitta ombord på det i sisådär tre timmar tills jag anländer till Västerås. Imorgon hämtar vi katten! :bump:

Sååååå jag somnade klockan 3, klev upp kl 5. Trött som ett jävla as. Packade ihop allt och släpade mig ut till bilen, åkte till stallet som ligger 15 min bort. Fixade hästar och får innan kl 6. Åkte vidare till jobbet på grannorten, på plats i lagom tid innan jobbstart kl 7. Minglar med kollegor, dricker morgonkaffe, pratar skidåkning. Sätter mig på kontoret, babblar med kollegan. Kollar schemat. Och inser att jag är på jobbet åtta timmar för tidigt. Jag ska börja först kl 15.

Jag vill hänga mig upp och ned i en gran så jävla mycket just nu :banghead:
Finns det inget vilorum eller så där du kan däcka? Hatar när man har fel tid på saker, så jävla frustrerande!

@Mineur - jag kollade också upp den där renegade och det var ju typ en djävulsversion av burpee! :eek: :wtf: Finns inte en susning att jag skulle klara nåt sånt :D

@Sleepan & @cili - krya på er! Det suger att vara sjuk. Och cili, jag förväntar mig direktrapport om chokladen sen! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka