Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Balsam för själen på Gbg Horse Show idag (åter igen, tusen tack för biljetten @SoffiProppi ).
Har umgåtts med trevligt sällskap, kollat hoppning och gymkhana, fotat under klasserna (dock inte med egen kamera), insett att jag hade något bråttom till tåget, upptäckte att spårvagnen inte skulle hinna till centralen i tid - så jag sprang från scandinavium till tåget
Fy fan vad jag är glad att jag rehabat knäna bra, det var som att springa på moln!! Har ju inte löptränat alls sen i somras nån gång, bara styrketräning. Jäklar vad det gett resultat, känner mig helt överlycklig här. Nästan hela vägen gick utan problem, det var bara på slutet (när jag nog slarvade lite med tekniken p.g.a. trafikljus så det blev mycket start och stopp) som det kändes lite, lite grann i benet med meniskskadan, så då gick jag de sista hundra metrarna. Det känns inte alls omöjligt att klara vårruset smärtfritt i år. Ser verkligen fram emot att börja sätta igång löpningen försiktigt igen, vilket jag kommer kunna göra redan nästa vecka om vädret fortsätter att vara så som det var nu i kväll.
Bara älskar när kroppen känns stark och funkar som den ska![]()
Hej och hå, här är man borta i 36 timmar och missar typ lika många sidor i tråden! Jag har i alla fall läst ikapp alltsamman och det är så härligt att läsa om all träningsmotivation, vårpepp och andra positiva känslor som flödar här!
Jag kan bara bidra med detsamma; efter att ha fått träffa dejten igen för första gången på 10 dagar känner jag mig snygg och awesome igen (nu tycker säkert någon att det är hemskt att jag låter en mans åsikter styra vad jag känner om mig själv, men jag tänker inte förneka att en massa komplimanger från någon jag tycker om ökar självförtroendet markant), jag har kämpat hårt för att äta bra och lyckats med detta, och idag hade jag ett kanonskönt pass för mig själv på gymmet.
Testade det sista passet i programmet som herr PT byggt upp och var lite nervös innan då jag inte kände mig helt säker på alla övningar. Fantastiskt nog stötte jag dock på honom på väg in, och han stannade kvar och gick igenom övningarna med mig trots att han var på väg hem. Oj vad bra jag tränade sedan!
Slutklämmen höll dock på att ta knäcken på mig totalt - varannan bänkpress och varannan Renegade Man Makers (vilket för övrigt är en crossfitövning fick jag lära mig, @Sleepan) - jag började med en av varje och stegrade sedan med en rep per övning. Tog tid varje gång och körde varje minut på minuten - så ju fortare jag gjorde dem desto mer vila fick jag. Det blev typ 4 sekunders vila mellan omgång 5 och 6, och halvvägs genom den dog jag.
Imorgon åker jag till Sverige för en liten långhelg och vet redan nu att det kommer att bli massor av mat, semlor, godis och ostbågar. Men det är okej, jag har "förberett mig" på det eller vad man ska säga och är fast besluten att bara njuta utan dåligt samvete. Tränar och skärper mig gör jag när jag kommer tillbaka på måndag!
OkejSka inte obsessa över några dagar när vågen visar "fel" igen. I dag visade vågen (haha jag sa att jag inte skulle väga men mig men jag tycker ju det är så motiverande så jag viiiill
) rätt igen! Så nu följer jag viktnedgångskurvan fint. 1 kg sedan förra måndagen, woop!
Måste nog sluta obsessa över mina minimala framgångar också men jag tycker det är sååååå kul att se resultat!
Finns det inget vilorum eller så där du kan däcka? Hatar när man har fel tid på saker, så jävla frustrerande!Sååååå jag somnade klockan 3, klev upp kl 5. Trött som ett jävla as. Packade ihop allt och släpade mig ut till bilen, åkte till stallet som ligger 15 min bort. Fixade hästar och får innan kl 6. Åkte vidare till jobbet på grannorten, på plats i lagom tid innan jobbstart kl 7. Minglar med kollegor, dricker morgonkaffe, pratar skidåkning. Sätter mig på kontoret, babblar med kollegan. Kollar schemat. Och inser att jag är på jobbet åtta timmar för tidigt. Jag ska börja först kl 15.
Jag vill hänga mig upp och ned i en gran så jävla mycket just nu![]()
Haha "choklad? vaddå? min tomtechoklad?" hann jag tänka innan det kopplade färdigt i hjärnan.
/Mvh Sitter och äter julchoklad