Beach 2015, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur tänker ni andra ang. träning såhär under julen?
Ungefär som vanligt. Försöker se till att träna utomhus på förmiddagen när jag är ledig.
Åkte skidor igår på den stackars 2-kilometerskonstsnöslingan som överlevt värmen. I skogen är det bart så idag blir det löpning.
 
Dag 28 av 30 på 30 days of yoga avklarad och hela träningsjulkalendern från Hälsobruket (Facebook) är färdig. Längtar till att få kicka igång med Empower-serien och Hälsobruket ska köra en ny träningsutmaning efter nyår, den ser jag också fram emot! Stryketräning är inte min grej, som ni alla vet, men det här med en kort övning varje dag har ju funkat riktigt bra. Nog för att vissa dagar har innehållit noll övningar och vissa tre övningar, men över tid blir ju summan ändå konstant, liksom. :D

Är himla glad att jag hållit i yogan och träningsjulkalendern, för det har verkligen gett resultat. Vågen står tvärstill eftersom jag äter för mycket, men det känns i kroppen att musklerna har vaknat till liv igen. Framförallt börjar coremusklerna komma igång igen, det var mäkta sladdrigt där ett tag efter förlossningen. :p Är faktiskt lite förvånad att så pass lite träning gett så pass mycket effekt, men jag kan tänka mig att det till viss del är för att jag ändå var hyfsat tränad innan jag blev gravid, jag behövde inte börja på noll så som jag gjorde när jag började träna i samband med viktnedgången.

Nu ska jag invänta att ongen vaknar så ska vi ta ett bad och sen promenera bort till svågern och svägerskan där vi ska fira julafton en dag för sent. Ha en toppendag allihop!!

Julhälsning från ongen:

10634031_670505823091101_2905243644148564997_o.jpg
 
Några dagars feber gjorde nytta på vågen :D fick för övrigt en sån där avancerad våg som mäter fett% och sånt också i julklapp. Jag hade varit nöjd med en vanlig, enkel, men det kan ju vara kul att se det andra förändras också :)
 
Jag och min lillebror sprang 14 km igår som julaftonsrunda. Jag gav dessutom bort en start i AXA Fjällmarathon till min lillebror i julklapp, passande nog :D Idag har jag cyklat en kall men fin runda - jag är ju van vid typ 15 grader som det var i England innan jag åkte hem, här är det typ 6 grader idag. Imorgon ska det bli minusgrader och jag hoppas givietvis att vintern bestämmer sig för att komma så att man får åka lite skidor, och springa i snö!
 
Jisses, jag hann knappt ta greppet innan jag tappade det. :laugh:
Men! Idag har jag faktiskt sprungit! Jag hade sett ut en runda som visade sig vara mycket kortare än jag trott, knappt 2 km, och jag lubbade runt på 12:27 med en gåpaus ganska precis i mitten. Jäklar vilken skillnad mot att springa på band, sjukt tungt ute ju :eek: Är skitnöjd att jag tog mig ut alls, tycker inte om att springa ute på byn, det blåser, jag är snorig osv osv. Massa ursäkter som jag struntade i
:D:banana:
 
God jul på er! Och vilken charmerande onge! @Tassetass :love:

Jag känner av knän och rygg och ska därför till gymmet i helgen för första gången på evigheter! De stänger dock redan kl 17 i morgon så det kanske inte hinns förrän söndag. Men idag slappar jag. :laugh: såååå skönt!
 
Sprang med sambon idag, vi tog en runda i Moratrakten där vi kom högt upp och såg långt åt alla håll. Fint men blåsigt! Käkar julgodis i soffan nu.

Idag skickade jag in anmälan till Sportkullan Adventure Race igen, samma lag som sist. Ser fram emot det, brukar vara ett jättekul lopp! Sitter och funderar över ett gemensamt träningsupplägg för laget, vi har lite olika saker att fila på och vi skall få in löpning, mtb och paddling i planerna.
 
God jul allihop! :heart Jag är hos mamma över julen då maken jobbar hela veckan. Släpade med yogamattan :love: det behövs mitt i allt stök... Har tränat lite med syrran också, dan före julafton blev det kombinerat löppass och cirkelträning och jag har sån träningsvärk :D Första löpningen på flera månader och det kändes rätt stabilt faktiskt. Men så har jag ju verkligen blivit mycket mer stabil och stark i kroppen, framför allt bålen, och det gör ju jättemycket.

Hoppas ni alla har det fint! :) :)
 
Idag har jag ridit två hästar och sprungit mitt livs andra mil i ösregn! :D Inte alls samma fina känsla som sista jag lyckades ta mig runt milen, sista kilometern var rent ut sagt asjävlajobbig idag.. :p och det kändes som att det gick huuur långsamt som helst.. men runt kom jag, på en helt ok tid!
10,07km på 1:01:06 - Jag är sjukt nöjd! :D
 
God jul allihop!

Jag har varit på semester i Sverige och firat med pojkvännens föräldrar (som för övrigt gick bättre än förväntat, dom är jättesnälla :)), så det har blivit en massa god mat och lite lugnare träningsmässigt än vanligt. Tre dagar styrka och en del promenader och cykling blev det under julveckan. Den här veckan är tanken att jag ska prova mina max i bänk, mark och knäböj så jag tänkte att jag börjar med bänkpressen igår efter att ha rest hela dagen och knappt ätit. Smart... :p:grin: Det gick väl över förväntan med tanke på omständigheterna, tog 40 kg som inte kändes alltför svårt, vägen till 50 kg känns inte omöjlig i alla fall. Känner mig ganska trött idag också, sitter på jobbet just nu och samlar kraft. Tror att jag ska ta mig an marklyften idag.
 
Idag har jag ridit två hästar och sprungit mitt livs andra mil i ösregn! :D Inte alls samma fina känsla som sista jag lyckades ta mig runt milen, sista kilometern var rent ut sagt asjävlajobbig idag.. :p och det kändes som att det gick huuur långsamt som helst.. men runt kom jag, på en helt ok tid!
10,07km på 1:01:06 - Jag är sjukt nöjd! :D
Skitbra ju! :banana::bump:
 
Någon här som har Fitbit? Verkar himla smidigt att slippa ha ett band runt bröstkorgen för att mäta pulsen. Och det är ett helt okej pris med de funktionerna tycker jag :)

Nån med erfarenhet?
 
Har varit på snabbvisit i Bruksvallarna och åkt lite skidor på natursnö, roligare än att harva runt på konstsnöspåret här! Men jävlarihelvete för backarna ner mot Ramundberget, brant, smalt och isigt och allmänt skitläskigt på längdskidor:eek: Folk tog av sig skidorna och gick ner. Resten av spåren var däremot jättefina och fästet var bra så det var kul att åka.
Mycket romantisk middag bestående av trangiaköksvärmda makaroner intogs på en p-ficka mellan Tännäs och Hede på hemvägen :D
Idag blir det en löprunda här hemma, och imorgon skall jag vara med på en inofficiell träningstävling på skidor, fem varv på 2-kilometersslingan med en massa snabba typer:nailbiting:
 
Har varit på snabbvisit i Bruksvallarna och åkt lite skidor på natursnö, roligare än att harva runt på konstsnöspåret här! Men jävlarihelvete för backarna ner mot Ramundberget, brant, smalt och isigt och allmänt skitläskigt på längdskidor:eek: Folk tog av sig skidorna och gick ner. Resten av spåren var däremot jättefina och fästet var bra så det var kul att åka.
Mycket romantisk middag bestående av trangiaköksvärmda makaroner intogs på en p-ficka mellan Tännäs och Hede på hemvägen :D
Idag blir det en löprunda här hemma, och imorgon skall jag vara med på en inofficiell träningstävling på skidor, fem varv på 2-kilometersslingan med en massa snabba typer:nailbiting:
Åh gud de där har jag också åkt i en gång, jag trillade var tionde meter trots stålkantade skidor. Hade dessutom varit väldigt pigg vid starten av turen (vi kom från fältjägarstugan om jag inte missminner mig) och byggt upp ett ordentligt avstånd till min nemesis i klassen. Han körde om mig när jag smakade snö i mun, ögon, hår och torso :( :( :( :(.

Kul med skidåkning dock!!! Jag fortsätter med mina små 3 km superlångsam jogg-rundor, har även lagt till benböj!! Och igår lärde min lillebror mig lite tennis :D, det var skoj!! Hur tränas man förresten de små musklerna i underbenet som går ned till foten? Typ peroneus brevis och longus samt flexor hallucis longus och flexor digitorium longus? Jag tror jag gärna blir överansträngd i någon av de där. Får kanske lov att säga hej till sjukgymnasten snart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 397
Senast: cili
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
63 075
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 010
Senast: Hedinn
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 060
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp